Gå til innhold

Langrennstrening sommerstid?

Gjest Smilad

Anbefalte innlegg

Gjest Smilad

Hei, jeg planlegger å trene endel langrenn til vinteren. Men jeg vet fra denne vinteren at jeg er fryktelig svak i armene. Jeg blir mye raskere sliten i armene enn i resten av kroppen når jeg går langrenn.

Så jeg ønsker å trene opp armene før vinteren. Men jeg vet ikke hvilke øvelser som er aktuelle i forhold til de bevegelsene man gjør når man går langrenn...

Det er jo en ganske uvanlig bevegelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Sommertrening for den som ønsker å forbedre seg til vintersesongen er viktig og slettes ikke så vanskelig.

Uansett hvilket nivå man er på så er nøkkelen en kombinasjon av styrketrening, rulleski, sykkel og løping i skog og mark, den beste.

Rulleski gir både kondisjon og styrke. Strikker i krok på veggen og øvelser hvor du imiterer stavtak er effektivt. Men husk at hele overkroppen bør styrkes. Hva med en periode på et treningsinstitutt ?? Der finner du ofte også det såkalte "Brå-sterkapparatet" som er spesiallaget for den ønsker å bli bedre på ski.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...