Gjest Smilad Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Hei, jeg planlegger å trene endel langrenn til vinteren. Men jeg vet fra denne vinteren at jeg er fryktelig svak i armene. Jeg blir mye raskere sliten i armene enn i resten av kroppen når jeg går langrenn. Så jeg ønsker å trene opp armene før vinteren. Men jeg vet ikke hvilke øvelser som er aktuelle i forhold til de bevegelsene man gjør når man går langrenn... Det er jo en ganske uvanlig bevegelse... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Sommertrening for den som ønsker å forbedre seg til vintersesongen er viktig og slettes ikke så vanskelig. Uansett hvilket nivå man er på så er nøkkelen en kombinasjon av styrketrening, rulleski, sykkel og løping i skog og mark, den beste. Rulleski gir både kondisjon og styrke. Strikker i krok på veggen og øvelser hvor du imiterer stavtak er effektivt. Men husk at hele overkroppen bør styrkes. Hva med en periode på et treningsinstitutt ?? Der finner du ofte også det såkalte "Brå-sterkapparatet" som er spesiallaget for den ønsker å bli bedre på ski. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.