veslo Skrevet 23. mai 2001 Del Skrevet 23. mai 2001 Huff, har vore bra kjeeeempe-lenge no... Men i forrige veke kjente eg det att. Dei umiskjennelege smertene på innsida av høgre legg... F..., tenkte eg... No når friidretts-sesongen har starta, og alt mogeleg... Eg orkar ikkje eit nytt skade-avbrekk. Pleier å springe med "varme-sokk". Hjelper det å teipe foten?? Kva med tablettar?? Har eit brett med naproxen her, kan eg ta det utan å slutte å trene??? Takknemleg for svar!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
John Gunnar Oppheim, Instruktør Skrevet 24. mai 2001 Del Skrevet 24. mai 2001 Hei, dessverre er beinhinnebetennelse noe du ikke kan overse. Det bør du i alle fall ikke gjøre. Men du skal ikke fortvile. Det trenger ikke ta så lang tid før du er bra igjen, dersom du gjør tingene riktig. Gang på gang hjelper jeg utøvere med å få bort slike skader, og det er typisk at vi ser at det er et feilaktig forhold mellom hvile og belastning som er grunnlaget for at skaden blir værense så lenge. Så ta tak i problemet med en gang og bli ferdig med skaden. opprettholder du mest mulig trening, vil du også dra med deg skaden veldig lenge. [email protected] 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
veslo Skrevet 27. mai 2001 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2001 Hei, dessverre er beinhinnebetennelse noe du ikke kan overse. Det bør du i alle fall ikke gjøre. Men du skal ikke fortvile. Det trenger ikke ta så lang tid før du er bra igjen, dersom du gjør tingene riktig. Gang på gang hjelper jeg utøvere med å få bort slike skader, og det er typisk at vi ser at det er et feilaktig forhold mellom hvile og belastning som er grunnlaget for at skaden blir værense så lenge. Så ta tak i problemet med en gang og bli ferdig med skaden. opprettholder du mest mulig trening, vil du også dra med deg skaden veldig lenge. [email protected] Syns du eg skal gjere??? Har du nokon konkrete forslag til kva som hjelper?? Eg trenar sjølvsagt ikkje for fullt no. Og sluttar med ein gong det gjer vondt. Men eg vil jo ikkje fortsetje slik io all evighet. Kva kan eg gjere for å bli heilt bra att? Sprang på stevne i dag. Det gjekk heilt fint. Kjente ingenting. Vel, vel... Håpar du har nokre gode råd... Heldigvis er det nokre veker til NM enno.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skallagrimson Skrevet 3. juni 2001 Del Skrevet 3. juni 2001 Syns du eg skal gjere??? Har du nokon konkrete forslag til kva som hjelper?? Eg trenar sjølvsagt ikkje for fullt no. Og sluttar med ein gong det gjer vondt. Men eg vil jo ikkje fortsetje slik io all evighet. Kva kan eg gjere for å bli heilt bra att? Sprang på stevne i dag. Det gjekk heilt fint. Kjente ingenting. Vel, vel... Håpar du har nokre gode råd... Heldigvis er det nokre veker til NM enno.. Hei Jeg har hatt samme problemet en gooood stund selv nå. (Som aktiv friidrettsutøver har du kanskje hørt dette før?, men om du ikke har det: ) En venn av meg som driver med løping sa at noe av grunnen til beinhinnebetennelse er at det er for lite "luft" mellom leggbenet og muskelen det gjør vondt i. Knepet er da å masere/gni muskelen bort fra benet. Bruk litt olje eller hudkrem når du maserer så slipper du å bli så sår (matolje er helt fint). Om du har noen tjuvtriks selv, så er jeg taknemlig for å få høre om dem. Hvordan er det f.eks. med tøying. Jeg syns det har hjulpet en del. Hilsen Skallagrim 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
veslo Skrevet 5. juni 2001 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2001 Hei Jeg har hatt samme problemet en gooood stund selv nå. (Som aktiv friidrettsutøver har du kanskje hørt dette før?, men om du ikke har det: ) En venn av meg som driver med løping sa at noe av grunnen til beinhinnebetennelse er at det er for lite "luft" mellom leggbenet og muskelen det gjør vondt i. Knepet er da å masere/gni muskelen bort fra benet. Bruk litt olje eller hudkrem når du maserer så slipper du å bli så sår (matolje er helt fint). Om du har noen tjuvtriks selv, så er jeg taknemlig for å få høre om dem. Hvordan er det f.eks. med tøying. Jeg syns det har hjulpet en del. Hilsen Skallagrim Har massert ei god stund med is og varme-krem, utan at det har gitt dei heilt store resultata... Burde nok vore flinkare med tøying også.. Huff, er lett å vere etterpåklok.. Mne eg vil så gjerne bli kvitt denne leie plagen snart... Uff, uff... Men skal fortsette å massere eg (slutta ei stund, fordi det var så vondt...) Takkar for råd! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.