Gå til innhold

Nye Dol - hva gjør vi nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes at det nye Dol er blitt ensidig og kjedelig. Nesten ingen innlegg generer til debatt, eller om så bare litt fleip. Jeg merker på meg sjøl at jeg kikker over, svarer en sjelden gang, spør om noe en sjelden gang, men engasjerer meg aldri.

Nå er layouten god og oversiktlig, men de som har gått, kommer visst ikke igjen, og de som er her, mister orken og interessen. Jeg har forstått av de som bruker det, at "det svenske stedet" er oppsamler av mange av dem jeg savner her nå. Men jeg har også forstått at det er mer av et "chattested", og ettersom det var den siden ved gamle Dol jeg likte dårligst, ønsker jeg jo ikke det elementet ved Dol tilbake.

(Eksempel: - Næ, er du her i tråden også? Pell deg ut, he-he - Ja, men hva skal du gjøre i kveld? - Bare kose meg. Fikk du vinen? - Nei, den var utsolgt.) Midt i en tråd som holdt på å bli interessant. Av og til, ok, men ofte, not. Så jeg syns nok de "barnsligste" er de som har gått, og de "voksne" er igjen, og det blir jo kjedelig. Jeg likte altså blandingen, når bare den fnisete flørtetonen, eller chattingen, eller trollingen, ikke tok alt for mye av.

Jeg synes det er trist at Dol har mistet så mange og at de/vi som er igjen lager et ensidig sted fordi alt er blitt så annerledes. Så kan man skylde på organisasjonen Dol, som tok en så stor sjanse som de gjorde, antakelig i den stadige kampen for annonsører. Nå sitter de med langt færre brukere igjen, og det er IKKE bra for annonsørene.

Hva gjør vi nå? Jeg har mange andre nettsteder jeg bruker, men dette var veldig praktisk og trygt på sitt beste og også iblant veldig morsomt. Jeg savner sleivkjeftene (Flisa, hvor er du?), jeg savner mange av mennene. Det virker som om de (mennene) fort føler seg tråkka på tærne og forsvinner. Med Prozak først, og Keinstein. Jeg vet at SDD holder til på avkroken i Sverige. De andre holder vel kjeft.

Jepp, sånn kan det gå. Men litt melankolsk blir jeg når jeg er innom her, jeg blir det.

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

10

• Babette

5

• Orio

5

• tzatziki1365380058

4

Skrevet

Enig med deg, det er ikke det samme lenger. Men det kan jo ta seg opp? Nå er jo ferietida i gang og færre er vel innom av den grunn. *optimistisk*

Skrevet

Det er ikke som før, det er ihvertfall sikkert.

Men jeg håper og tror at dette vil ta seg opp, for dol er et sted som nye folk lett kan finne frem til.

Og så prøver jeg å ta meg litt ekstra på tak innimellom og lage innlegg, svare på andres osv, så blir det da _litt_ mer kjøtt på beina her! ;-)

Men som kaffepiken sier så er det nå ferietid, og det vil nok bli mer labert her i de kommende ukene.

Mrs. Wallace
Skrevet

Det er jo opp til oss som er her å skape liv, debatt og moro, da. Men om sommeren er det ofte roligere her uansett.

Skrevet

Enig med deg, det er ikke det samme lenger. Men det kan jo ta seg opp? Nå er jo ferietida i gang og færre er vel innom av den grunn. *optimistisk*

Ja, det er vel sånn det er, sommer, mener jeg, labert på mange andre fora også.

Og jeg kommer ikke til å gå, altså, bare så det er sagt!

:)

Gjest prust
Skrevet

Er enig med deg i at det var mer liv her før - flere sleivspark, og mer action. MEN det er jo opp til oss brukere å få til det nivået vi selv ønsker! Vi som er aktive brukere, kan skjerpe oss med å spisse innleggene litt, og være litt krassere i diskusjoner, slik at temperaturen øker noe, uten at det nødvendigvis blir krangling.

Jeg savner spesielt mannfolkene. Synes et slikt forum burde ha folk av begge kjønn. Det er jo noen få mannlige brukere her ennå, men de stikker seg ikke sånn frem, slik som f.eks. SDD, prozac og musikeren gjorde.

Jeg synes vi bør fortsette å bruke DOL, og forme forumet til det forumet vi selv ønsker å bruke. Og ta godt i mot nye, slik at nye "flisaer" kan føle seg velkommen!

Gjest togli
Skrevet

Enig med deg... Kanskje vi skal trygle og be for å få dem tilbake ;)

Skrevet

Er enig med deg i at det var mer liv her før - flere sleivspark, og mer action. MEN det er jo opp til oss brukere å få til det nivået vi selv ønsker! Vi som er aktive brukere, kan skjerpe oss med å spisse innleggene litt, og være litt krassere i diskusjoner, slik at temperaturen øker noe, uten at det nødvendigvis blir krangling.

Jeg savner spesielt mannfolkene. Synes et slikt forum burde ha folk av begge kjønn. Det er jo noen få mannlige brukere her ennå, men de stikker seg ikke sånn frem, slik som f.eks. SDD, prozac og musikeren gjorde.

Jeg synes vi bør fortsette å bruke DOL, og forme forumet til det forumet vi selv ønsker å bruke. Og ta godt i mot nye, slik at nye "flisaer" kan føle seg velkommen!

Prozak forsvant før omleggingen.

Gjest synes nå jeg
Skrevet

Jeg er helt sikker på at debattene tar seg opp igjen på dol og da uten sleivkjeftene som er forsvunnet. Jeg må si at det svenske forumet er lite interessant eller dødsjammerkjedelig.

Dol er mye bedre nå enn det har vært på mange år. Nå er det igjen omsorg og det er igjen mulig å skrive om sine sorger uten å bli latterliggjort.

Jeg orker ikke chatting heller.

Skrevet

Joda, det har blitt litt mer "tannløst" her. Jeg savner også Keinstein, SDD, Prozak og musikeren.

Samtidig synes jeg det er koselig her også, jeg da :)

Skrevet

Joda, det har blitt litt mer "tannløst" her. Jeg savner også Keinstein, SDD, Prozak og musikeren.

Samtidig synes jeg det er koselig her også, jeg da :)

Jeg synes også det er koselig:-)

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Jeg er glad noen av dem har forsvunnet også, jeg da. Bl.a noen av dem som er nevnt. De fleste av pludregjengen er borte, og dermed alle de lange trådene som gjorde at det så ut som det var mer liv her. Om man tar turen inn på svenskeforumet ser man at det faktisk ikke er så mye mer liv der. Det er mer pludder og lengre tråder, men ikke så mange interessante diskusjoner, syns jeg da. De diskuterer faktisk hvordan de skal få inn nye medlemmer fordi det er for lite nytt blod der inne. DET er vi i alle fall så heldige å ha her.

Det er ferietid, folk er nye for hverandre og tør kanskje ikke å brenne av med de sterkeste meningene sine ennå. Jeg tror forumet kommer til å ta seg opp utover høsten, og man kommer til å få nye personer som markere seg her.

Se på det som et hus som har brent ned. Man kan sitte å savne det nye huset sitt, som aldri kommer tilbake, eller man kan starte å bygge et nytt et. Sikkert et dårlig eksempel, men om vi skal sitte å syte over de som er forsvunnet og at forumet er kjedelig så mister i alle fall forumet noe av interessen for meg. Forumet vil ikke bevege seg videre og kanskje også miste nye nysgjerrige som stikker innom.

Vi får lage diskusjonene selv og våge å være mer uenige med hverandre!

Gjest Mener nå jeg
Skrevet

Jeg er glad noen av dem har forsvunnet også, jeg da. Bl.a noen av dem som er nevnt. De fleste av pludregjengen er borte, og dermed alle de lange trådene som gjorde at det så ut som det var mer liv her. Om man tar turen inn på svenskeforumet ser man at det faktisk ikke er så mye mer liv der. Det er mer pludder og lengre tråder, men ikke så mange interessante diskusjoner, syns jeg da. De diskuterer faktisk hvordan de skal få inn nye medlemmer fordi det er for lite nytt blod der inne. DET er vi i alle fall så heldige å ha her.

Det er ferietid, folk er nye for hverandre og tør kanskje ikke å brenne av med de sterkeste meningene sine ennå. Jeg tror forumet kommer til å ta seg opp utover høsten, og man kommer til å få nye personer som markere seg her.

Se på det som et hus som har brent ned. Man kan sitte å savne det nye huset sitt, som aldri kommer tilbake, eller man kan starte å bygge et nytt et. Sikkert et dårlig eksempel, men om vi skal sitte å syte over de som er forsvunnet og at forumet er kjedelig så mister i alle fall forumet noe av interessen for meg. Forumet vil ikke bevege seg videre og kanskje også miste nye nysgjerrige som stikker innom.

Herregud så patetiske dere er. Jeg er verken mye her, og er heller ikke på den nye forumet. Men det må da gå an å diskutere hvordan man skal få mer liv her, uten å rakke ned på de som har valgt å forlate DOL? Om det er noen som lusker i buskene, så kommer de i allefall ikke tilbake når de til stadighet leser "Jeg savner i allefall ikke noen av de som brukte å være her!".

Og om du mistrives så voldsomt på det andre forumet, skjønner jeg ikke hvorfor du i det hele tatt der medlem der?

Gjest togli
Skrevet

Diskusjoner trenger ikke alltid å være så interessante. Det er like viktig med fart og humor, småkrangling osv.. :)

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Herregud så patetiske dere er. Jeg er verken mye her, og er heller ikke på den nye forumet. Men det må da gå an å diskutere hvordan man skal få mer liv her, uten å rakke ned på de som har valgt å forlate DOL? Om det er noen som lusker i buskene, så kommer de i allefall ikke tilbake når de til stadighet leser "Jeg savner i allefall ikke noen av de som brukte å være her!".

Og om du mistrives så voldsomt på det andre forumet, skjønner jeg ikke hvorfor du i det hele tatt der medlem der?

Jeg ble medlem der for å se om det var så mye mer liv der en her, blandt annet fordi mange av de gamle er der. Men etter å ha vært der en stund så merker jeg at jeg ikke syns det er særlig bedre der enn her likevel. Jeg mistrives ikke på noen av forumene. Jeg prøver bare å si at "ja, vi har mistet noen, men la de nye få en sjanse til å markere seg uten å ha det hengende over seg at alt var så mye bedre før".

Om du kaller det å rakke ned på de andre, eller det andre forumet så leser du meg helt feil. Og er det virkelig "å diskutere hvordan man får mer liv her" når man "klager" over alle de gamle som forsvant? Ja, mange av dem var svært livlige og morsomme mennesker. Og noen av dem kunne jeg ikke fordra. Men sånn er det i alle situasjoner. Man kan ikke like alle.

Man må se fremover om man skal komme seg noe sted.

Gjest det mener jeg iallefall
Skrevet

Det var da ikke nedrakking av noen i svaret til Silver Fairy?

Syntes det var et godt svar jeg. Og er i grunn veldig enig med Silver Fairy.

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Diskusjoner trenger ikke alltid å være så interessante. Det er like viktig med fart og humor, småkrangling osv.. :)

Nei, selvfølgelig ikke! :-) Et forum er aldri -bare- det ene eller det andre. Det virker som det er det mange her ser ut til å tro. Alle de morsomme diskusjonene har ikke forsvunnet til det nye forumet. De kommer! Bare vent å se! :-)

Skrevet

Det var ikke bare triksing med oppsettet som frustrerte folk.

Her har også vært for mye trolling og null interesse fra webmaster til å fjerne krenkende innlegg. Og kun det siste er grunn til at jeg har vært her så sjelden.

Nå har man endelig fått til et bedre oppsett enn "kikk-hulls"-varianten.

Skal det bli bedre, må folk bidra med skikkelig innhold og ikke la seg trekke med av skittkasting. Den må webmaster vokne opp for. Men disse tingene har jeg ikke så store håp til! :-)

Skrevet

''(Eksempel: - Næ, er du her i tråden også? Pell deg ut, he-he - Ja, men hva skal du gjøre i kveld? - Bare kose meg. Fikk du vinen? - Nei, den var utsolgt.) ''

Måtte bare knytte noen kommentarer til dette! ;-) For jeg er HELT enig i at slik jabbing blir slitsomt, uansett forum.

Men noe av det beste med dol har jo vært avsporingene i trådene, men da sådanne med en god del mer substans enn de nevnte eksemplene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...