Gå til innhold

sykepenger

Anbefalte innlegg

Gjest auauauauau
Skrevet

har jobbet 2 dager i min sommerjobb og har nå prestert å brekt foten.

HAr skrevet under kontrakt og turnusen er satt.

Får jeg utbetalt noe nå egentlig? Kan ikke jobbe resten av sommeren og er stressa som bare det i tilfelle jeg ikke får noen form for penger.

Gjest fort deg til nav
Skrevet

Arbeidsgiver skal ikke betale deg noe når du ikke har vært ansatt i fire uker, med mindre det skyldes en arbeidsskade.

Ta med deg sykemeldingen, arbeidskontrakten, samt en utskrift av turnusplanen (med navn og nummer til en kontaktperson som kan bekrefte denne) til NAV så fort du kan. Du kan søke om at NAV betaler sykepenger til deg.

Gjest Det er det
Skrevet

Nei, det kan du ikke. Du må ha vært ansatt i mint fire uker før du får sykepenger. Eneste altrnativet nå er sosialkontoret.

Skrevet

Nei, det kan du ikke. Du må ha vært ansatt i mint fire uker før du får sykepenger. Eneste altrnativet nå er sosialkontoret.

Det er feil, man må ha vært ansatt i minst fire uker for å kunne benytte seg av egenmelding - før dette kreves det sykmelding fra lege. Sykepenger får man uansett, men det er NAV som utbetaler dem hvis det har gått mindre enn fire uker...

Gjest Det er det
Skrevet

Det er feil, man må ha vært ansatt i minst fire uker for å kunne benytte seg av egenmelding - før dette kreves det sykmelding fra lege. Sykepenger får man uansett, men det er NAV som utbetaler dem hvis det har gått mindre enn fire uker...

http://www.nav.no/page?id=671

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...