Gjest auauauauau Skrevet 25. juni 2007 Skrevet 25. juni 2007 har jobbet 2 dager i min sommerjobb og har nå prestert å brekt foten. HAr skrevet under kontrakt og turnusen er satt. Får jeg utbetalt noe nå egentlig? Kan ikke jobbe resten av sommeren og er stressa som bare det i tilfelle jeg ikke får noen form for penger. 0 Siter
Gjest fort deg til nav Skrevet 25. juni 2007 Skrevet 25. juni 2007 Arbeidsgiver skal ikke betale deg noe når du ikke har vært ansatt i fire uker, med mindre det skyldes en arbeidsskade. Ta med deg sykemeldingen, arbeidskontrakten, samt en utskrift av turnusplanen (med navn og nummer til en kontaktperson som kan bekrefte denne) til NAV så fort du kan. Du kan søke om at NAV betaler sykepenger til deg. 0 Siter
Gjest Det er det Skrevet 25. juni 2007 Skrevet 25. juni 2007 Nei, det kan du ikke. Du må ha vært ansatt i mint fire uker før du får sykepenger. Eneste altrnativet nå er sosialkontoret. 0 Siter
Bookworm Skrevet 27. juni 2007 Skrevet 27. juni 2007 Nei, det kan du ikke. Du må ha vært ansatt i mint fire uker før du får sykepenger. Eneste altrnativet nå er sosialkontoret. Det er feil, man må ha vært ansatt i minst fire uker for å kunne benytte seg av egenmelding - før dette kreves det sykmelding fra lege. Sykepenger får man uansett, men det er NAV som utbetaler dem hvis det har gått mindre enn fire uker... 0 Siter
Gjest Det er det Skrevet 28. juni 2007 Skrevet 28. juni 2007 Det er feil, man må ha vært ansatt i minst fire uker for å kunne benytte seg av egenmelding - før dette kreves det sykmelding fra lege. Sykepenger får man uansett, men det er NAV som utbetaler dem hvis det har gått mindre enn fire uker... http://www.nav.no/page?id=671 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.