Gå til innhold

Tar folk forholdet sitt som selvfølge???

Anbefalte innlegg

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Ekteskap eller samboerskap er et _arbeid_. Skal man lykkes, må en også _jobbe_ for å ivareta forhold.

Enhver kan GI - men ingen har rett til å _kreve_.

Dagens unge krever- men gir lite.

Er dette en av årsakene til at så mange ekteskap ryker?

Skrevet

Jeg kan ikke snakke av erfaring, men jeg tror kanskje det kan være enklere å gi opp nå, enn før i tiden. For man er ikke alene om å gjøre det kanskje? Men før var det mange som led seg gjennom livet, det slipper de nå? Jeg velger å tro at de fleste tar forholdene seriøst.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jeg kan ikke snakke av erfaring, men jeg tror kanskje det kan være enklere å gi opp nå, enn før i tiden. For man er ikke alene om å gjøre det kanskje? Men før var det mange som led seg gjennom livet, det slipper de nå? Jeg velger å tro at de fleste tar forholdene seriøst.

Tja. Endel rett i det du skriver.

Men jeg har inntrykk av økt bruk og kast- mentalitet. Også av partner.

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Kvinner er økonomisk uavhengige nå. Derfor MÅ vi ikke holde sammen med ektemannen om det går galt.

Skrevet

Bruk og kast? Hehe, når man trenger å fornye seg så er ny partner tingen mener du ?

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Bruk og kast? Hehe, når man trenger å fornye seg så er ny partner tingen mener du ?

Ja.

Og så skifter man partner samtidig med gardingene 2 ganger i året?

;-)

Skrevet

Ja.

;-)

Må man skifte gardiner to ganger i året? ;-)

Skrevet

Ja.

;-)

Hva slags dinger? ''gardingene'' :)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Kvinner er økonomisk uavhengige nå. Derfor MÅ vi ikke holde sammen med ektemannen om det går galt.

Nei, og bra er det.

Men jeg tenker også at mentaliteten til mange er endret. Har inntrykk av at vi oppdrar en gjeng kravstore individer- som tenker på kun egne krav- og står på de.

Når to slike kravstore individer går i et forhold...

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Må man skifte gardiner to ganger i året? ;-)

Ja.

Man skifter gardiner hver gang man skifter partner. Visste du ikke det?

;-)

Skrevet

Ja.

;-)

OK, da skjønner jeg hvorfor gardinene er i huset er falmet og har 80-tallsmønster;-)

Skrevet

Ja.

;-)

sånn at de ikke kan si -det er ho med _de_ gardinene. Keep out! hehe

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Hva slags dinger? ''gardingene'' :)

Ups...

Dinger og gardiner. Nesten likt. Nesten.

:-)

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Nei, og bra er det.

Men jeg tenker også at mentaliteten til mange er endret. Har inntrykk av at vi oppdrar en gjeng kravstore individer- som tenker på kun egne krav- og står på de.

Når to slike kravstore individer går i et forhold...

Både krav og åpenheten man har om forhold nå i forhold til før. (Tror jeg da.) Om man hadde problemer før i tia så var det noe man ikke snakket om. Nå diskuterer man gjerne forholdet med venninner som støtter opp om at "han er ikke bra for deg" etc.

Gjest prust
Skrevet

OK, da skjønner jeg hvorfor gardinene er i huset er falmet og har 80-tallsmønster;-)

Samme tenkte jeg!

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Samme tenkte jeg!

slik er det her også

*innrømmer jeg motvillig*

petter smart
Skrevet

Media forteller oss at "bacause you're worth it", de serverer utopiske kjærlighetshistorier, de skaper falske forventninger. Mange tror et forhold skal være en kontinuerlig dans på roser. De tror at de "er er verdt det" helt uavhengig av hva de selv bidrar med.

Når forholdet ikke lever opp til de urealistiske forventningnene er det lett å bryte ut. For en hører jo stadig at en må bryte ut om ikke alt er perfekt. F.eks. er det mest vanlige rådet her inne "dump h*n". Få råder de med problemer til å prøve å løse problemene.

Gjest Elextra
Skrevet

Det er ofte lett å få det inntrykket når en ser på andre forhold utenfra. Om en blir bedre kjent med personene, ser en som oftest at også de jobber/har jobbet med forholdet og forsøkt å få det til å fungere.

Skrevet

Jeg tror ikke det finnes noe fasitsvar til dette. For min egen del vet jeg veldig godt at et forhold krever arbeid. Det gjelder alle typer forhold, også vennskap, men det mest intense arbeidet ligger i koordinasjon med den personen du ønsker å dele hele ditt liv med. Dette er noe jeg er veldig bevisst på, samtidig som jeg vet at naturen må gå sin gang. Man må også kunne slappe av, ikke bare jobbe sammen.

De fleste jeg kjenner, som slår opp, har vært en blanding av folk som har slitt hverandre ut/falt for en av de andre mange mulighetene i verden rundt seg/ikke lenger følt noe for hverandre. Jeg tror folk nå treffer mer folk enn før, gjerne via Internett (det er iallefall tilfellet i min krets, som er i sjiktet 25-35 år), og dermed har større mulighet til å jakte på den "perfekte partner".

Skrevet

I mitt forrige forhold var nok en av grunnene til at det tok slutt at vi nok tok hverandre en smule for gitt oppi det å få AS Heimen til å fungere og få hverdagen med to små til å gå rundt og alt det der - glemte å være kjærester rett og slett. Pluss at vi ble sammen veldig unge og nok vokste fra hverandre også.

I mitt nåværende forhold prøver jeg å tenke mer på dette og det er da også lettere når vi har mye mer tid for oss selv til å være nettopp bare kjærester. Vi har også flere felles interesser og gjør flere ting sammen enn det eksen og jeg gjorde. Vi har også snakket en del om forholdet vårt og slike ting og jeg håper vi står ganske godt rustet om en krise eller to skulle komme vår vei.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...