Gå til innhold

De brukte ikke hansker da de stripset såret!??

Anbefalte innlegg

Gjest grrrrrr
Skrevet

Er ikke det vanlig? Å ta på hansker før du stripser sår? De vasket bare hendene fort med vanlig såpe. Hun ene hadde til og med neglene sine borti såret mitt da hun strevde med å få sårkantene inntil hverandre.

Hvor vanlig er det at sår åpner seg etter at systing er tatt?

Foresten: Da hun fjernet stingene, hadde hun hansker på...Og da var huden hel...Men da såret gapte, gjorde de dette uten hansker...( !)

Hvor lenge skal jeg gå med denne stripsen? De har tydelig tatt det stramt på...Foten verker. Stingene hadde jeg i i 10 dager, men såret grodde jo ikke i løpet av denne tiden... Må jeg gå i nye ti dager nå?

Gjest dolerine
Skrevet

Det kan være vanskelig å gjøre slikt pirkearbeid med hansker på.

Og vi tåler litt bakterier.

Gjest ren prosedyre
Skrevet

Vanlig håndvask er rent nok for å stripse et sår.

Gjest Elextra
Skrevet

Leste litt fort og lurte på hvorfor du bekymret deg over at det ikke ble brukt hansker da håret ditt ble stripet, tenkte det var omtenksomt av deg å bekymre deg slik for frisørens ve og vel :-).

Gjest dolerine
Skrevet

Leste litt fort og lurte på hvorfor du bekymret deg over at det ikke ble brukt hansker da håret ditt ble stripet, tenkte det var omtenksomt av deg å bekymre deg slik for frisørens ve og vel :-).

*lol*

Skrevet

Hvordan vet du at det var vanlig såpe de vasket seg med først? Vanligvis henger det også en dispenser med desinfiserende sprit ved vaskene på legekontorer o.l.

candyqueen_83
Skrevet

Vanlig håndvask duger, og kan godt være de brukte desinfiserende sprit. Men hvorfor i all verden spurte du ikke dem, i stedet for å klage her??

Gjest Shira :o)
Skrevet

Godt mulig at de brukte håndsprit, det er veldig vanlig.

Gjest grrrrrr
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1182893944' post='3634564]

Godt mulig at de brukte håndsprit, det er veldig vanlig.

Nei, da bruker de ikke vann og tørkepapir....

De vasket hendene skrev jeg..

Gjest grrrrr
Skrevet

Vanlig håndvask duger, og kan godt være de brukte desinfiserende sprit. Men hvorfor i all verden spurte du ikke dem, i stedet for å klage her??

Fordi jeg ikke alltid sier hva jeg tenker... Jeg tenkte på det etterpå. Man tenker selvsagt at de vet hva de holder på med...Men man leser også i avisa at leger og sykepleiere må lære håndhygiene...

Gjest grrrrr
Skrevet

Hvordan vet du at det var vanlig såpe de vasket seg med først? Vanligvis henger det også en dispenser med desinfiserende sprit ved vaskene på legekontorer o.l.

Når man bruker sprit, vasker man ikke hendene i vann og tørker seg heller ikke etterpå...

Skrevet

Nei, da bruker de ikke vann og tørkepapir....

De vasket hendene skrev jeg..

Jo, noen ganger så. De vasker hendene først, så en sprut med sprit på.

Uansett er det ikke noe fare, jeg har hatt mange sår som er blitt byttet på uten hansker, det har gått helt fint. Vanlig renhold er nok.

Gjest grrrrr
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1183199900' post='3636364]

Jo, noen ganger så. De vasker hendene først, så en sprut med sprit på.

Uansett er det ikke noe fare, jeg har hatt mange sår som er blitt byttet på uten hansker, det har gått helt fint. Vanlig renhold er nok.

Hallo...? Jeg hadde vel skrevet det om jeg så at de skyllet hendene i sprit etterpå (!)

Hadde vært fristende og sagt når de holdt på: "Foresten.....så har jeg hiv....eller noe sånt.... Lett å tenke at så lenge DE ikke blir smittet, er sterile hansker ikke et must.

Men du har rett. De fleste ganger går det vel bra... Men en vanlig håndvask fjerner ikke bakterier.

Har kjennskap til en del ugreie bakterier som nesten har kostet mennskeliv. Og de har dukket opp på sykehuspasienter.

Dersom noen skal stelle sår til meg eller mine en annen gang, vil jeg i alle fall spørre etter denne prosedyren....så er det sagt.

Skrevet

Hallo...? Jeg hadde vel skrevet det om jeg så at de skyllet hendene i sprit etterpå (!)

Hadde vært fristende og sagt når de holdt på: "Foresten.....så har jeg hiv....eller noe sånt.... Lett å tenke at så lenge DE ikke blir smittet, er sterile hansker ikke et must.

Men du har rett. De fleste ganger går det vel bra... Men en vanlig håndvask fjerner ikke bakterier.

Har kjennskap til en del ugreie bakterier som nesten har kostet mennskeliv. Og de har dukket opp på sykehuspasienter.

Dersom noen skal stelle sår til meg eller mine en annen gang, vil jeg i alle fall spørre etter denne prosedyren....så er det sagt.

Hvorfor så hissig?

Forresten så skyller de ikke hendene i sprit, de trykker bare en sprut på.

Hvis dette er så pass viktig for deg, og du er redd bakterier, bør du opplyse om dette til de. Håndvask fjerner en god del av bakterier, det står faktisk oppslag ved mange vasker på sykehus, hvordan de skal vaske hendene for at de skal være rene.

Det er skumle bakterier ute og går, det er sant, men det er ikke normen, men unntaket.

Jeg svarte deg bare ut i fra mine erfaringer jeg, siden du ikke liker svaret, får du passe på neste gang at de bruker hansker. Jeg er helt sikker på om at de tar på hansker hvis du ber om det.

Gjest grrrrrr:)
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1183295020' post='3636778]

Hvorfor så hissig?

Forresten så skyller de ikke hendene i sprit, de trykker bare en sprut på.

Hvis dette er så pass viktig for deg, og du er redd bakterier, bør du opplyse om dette til de. Håndvask fjerner en god del av bakterier, det står faktisk oppslag ved mange vasker på sykehus, hvordan de skal vaske hendene for at de skal være rene.

Det er skumle bakterier ute og går, det er sant, men det er ikke normen, men unntaket.

Jeg svarte deg bare ut i fra mine erfaringer jeg, siden du ikke liker svaret, får du passe på neste gang at de bruker hansker. Jeg er helt sikker på om at de tar på hansker hvis du ber om det.

Jeg er i grunnen ikke hissig. :-) Men spritrens er ikke ukjent for meg. Hadde jeg sett at de desifiniserte hendene sine i sprit, hadde jeg jo kommentert det i det første innlegget. Spritrens har de jo funnet opp fordi det gjør hendene enda mer sterile. :-)

Men for å avslutte denne tråden: Takk for at du tok deg tid til å kommentere min undring. :-)

Ha en fin dag! :-))

Skrevet

Jeg er i grunnen ikke hissig. :-) Men spritrens er ikke ukjent for meg. Hadde jeg sett at de desifiniserte hendene sine i sprit, hadde jeg jo kommentert det i det første innlegget. Spritrens har de jo funnet opp fordi det gjør hendene enda mer sterile. :-)

Men for å avslutte denne tråden: Takk for at du tok deg tid til å kommentere min undring. :-)

Ha en fin dag! :-))

Ha en fin dag du også. Håper såret ditt gror bra.

Skrevet

Er du sikker på at de ikke brukte en sånn antibacbeholder som bare har annen farge enn såpa?

De er nok reddere enn deg får å bli smittet av noe, så jeg tror jeg hadde slappet helt av.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...