Gå til innhold

Reise til syden aleine

Gjest miss greece,spain, turk or...

Anbefalte innlegg

Gjest miss greece,spain, turk or...
Skrevet

Har lyst å reise bort og slikke sol, og slappe av litt for meg selv.

Er det noen som har gjort dette, reist til syden helt alene?

Fikk igjen en del penger på skatten som var en gledelig overraskelse, og nå har jeg altså muligheten til å ta meg en sydentur.

Er reisebyråene flinke til å sette opp en tur til deg, selv om du reiser alene? Når jeg sjekker på internettsidene deres virker det til at det er mest reiser for to voksne som reiser sammen.

Vet at dette vil være enormt bra for helsa mi psykisk og fysisk siden jeg bor i et kollektiv med folk hele tiden...

Noen som har noen steder å anbefale for en ensom norsk jente på 24 år :)

Skrevet

Du kan jo søke på Sol.no. De har et valg på venstre side som heter Charter. Der kan du søke på reiser. Når du velger "velg"-knappen på høyre side kan du gå inn å spesifisere at du skal reise alene.

Greske øyer er jo veldig behagelig. Tror kanskje jeg hadde valgt det om jeg skulle reise alene.

Gjest Elextra
Skrevet

Det finnes mange typer turer som er beregnet på de som reiser alene. Både av type aktive turer og rene "vanlige" sydenturer. På sistnevnte kan det kanskje bli vel sterkt festefokus, men det kan jo også være ok om du er innstilt på det.

Husker det var noen typer singelturer som fristet litt da jeg var singel, men husker ikke navn på operatører i farten. Ring f.eks. Kilroy og spør?

wuhanbeijing
Skrevet

Gjorde dette for mange år siden 2 uker på ei lita gresk øy.

I dag ville jeg ha valgt en "syden-by" og et stort sted, der det ikke er så synlig at du er alene. Øya der jeg var var for lita, noen få spisesteder, hotellet lite og bestod av gamle damer og forelskede svenske par...

Et større sted med en del action er tingen når du reiser alene, evt. nærhet til storby.

Skrevet

Jeg har ikke gjort det (drømmer om det), men moren min gjorde det for noen år siden.

Hun dro til Spania - husker ikke helt hvor.

Du kan bruke vanlige chatersider og bare bestille for 1 person. Du må antageligvis betale ett lite tillegg for å få rommet alene.

Ellers lurer jeg på om det finnes en turoperatør for single, men jeg vet ikke hvem dette er. Mener jeg har lest noe slikt en gang i tiden.

Jeg personlig ville styrt unna familiehoteller. Skal jeg ha det rolig, så skal jeg ha det rolig :)

Jeg ville valgt et sted med basseng, strand, et godt utvalg av restauranter, muligheter for sightseeng, en balkong der jeg kan sitte i fred.

*Drømme, drømme*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...