Gå til innhold

Hvordan kan folk glemme en venn?

Gjest Jeg orker ikke å ha nick nå.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kan folk glemme en venn? Sendte en sur meld her om dagen, jeg ble veldig lei meg. Vi er som "beste" venner. Han sa at han hadde for mye å tenke på, på jobben. Men det får da være måte på. Man glemmer vel aldri en god venn?

Jeg håper han unskylder seg sikkelig i dag. Jeg blir såret.

Skrevet

Skulle egentlig ha sagt at jeg feiret en spesiell dag for noen dager siden.

Skrevet

Det kan jo tenkes at han ikke mente at meldingen skulle være "sur". At meldingen var en hastemelding han sendte, selv om han egentlig ikke hadde tid, også virker den "sur" på deg?

Skrevet

Det kan jo tenkes at han ikke mente at meldingen skulle være "sur". At meldingen var en hastemelding han sendte, selv om han egentlig ikke hadde tid, også virker den "sur" på deg?

Jeg ser at jeg burde ha ordlagt meg annerledes. Det var jeg som sendte en sms. Skrev ikke hvorfor jeg var lei meg. Men han vet det nå. Så jeg håper han tar med noe fint i dag.

Jeg kan aldri forstå at folk glømmer noen på en så spesiell dag, jeg selv gjør det aldri.

Skrevet

Jeg ser at jeg burde ha ordlagt meg annerledes. Det var jeg som sendte en sms. Skrev ikke hvorfor jeg var lei meg. Men han vet det nå. Så jeg håper han tar med noe fint i dag.

Jeg kan aldri forstå at folk glømmer noen på en så spesiell dag, jeg selv gjør det aldri.

Ok, så det var en spesiell dag for deg - en bursdag eller lignende - også glemmer han å gi deg oppmerksomhet?

Du sender en sur melding og sier senere at du er lei deg?

Nå venter du på beklagelse fra ham?

Har jeg forstått det riktig?

Jeg har glemt bursdagen til min beste venninne. Det var helt grusomt, og jeg beklaget sterkt i ettertid.

Jeg har også venner som har glemt min bursdag.

For meg er et vennskap mye mer enn det å huske på dager som er viktige for meg. Ja, jeg kan bli lei meg en liten stund, men i det store bildet så er det ikke så viktig.

Det som er viktig for meg er at de faktisk er der for meg. Ikke at de til tider har det så travelt at de kan glemme noe :)

Gjest du virker litt barnslig nå
Skrevet

Hvor gammel er du .... ?

Mista nikket
Skrevet

Selv om du aldri glemmer, er det folk som gjør det, selv gode venner. En skal ikke bedømme folk ut fra seg selv.

Skrevet

Hvor gammel er du .... ?

Det gjør vel du også, uten nick

Skrevet

Selv om du aldri glemmer, er det folk som gjør det, selv gode venner. En skal ikke bedømme folk ut fra seg selv.

Takk. Jeg ser poenget ditt:)

Skrevet

Ok, så det var en spesiell dag for deg - en bursdag eller lignende - også glemmer han å gi deg oppmerksomhet?

Du sender en sur melding og sier senere at du er lei deg?

Nå venter du på beklagelse fra ham?

Har jeg forstått det riktig?

Jeg har glemt bursdagen til min beste venninne. Det var helt grusomt, og jeg beklaget sterkt i ettertid.

Jeg har også venner som har glemt min bursdag.

For meg er et vennskap mye mer enn det å huske på dager som er viktige for meg. Ja, jeg kan bli lei meg en liten stund, men i det store bildet så er det ikke så viktig.

Det som er viktig for meg er at de faktisk er der for meg. Ikke at de til tider har det så travelt at de kan glemme noe :)

Ja, du forstod det riktig. For meg er slike dager viktige, spesielle dager. Det vet han også. Det er jo ikke mange av de i et år. Så en dag burde man jo ha husket. Men en glipp går ann å gjøre, men jeg blir så lei meg når folk ikke husker på meg. Men dette ordner seg nok. Jeg måtte bare få dette ut. Takk for at du svarte meg.

fuji1365380447
Skrevet

Jeg er skikkelig dårlig til å huske bursdager og merkedager til både venner og familie. For meg er slike dager ikke så viktige, og da er det vanskelig å forstå at det kan bety så utrolig mye for andre...

Jeg forsøker å holde oversikten med å legge merkedager inn på mobilen, men selv da kan det glippe for meg. Jeg kan få alarmen klokken 12, og hvis jeg er veldig opptatt akkurat da, så kan det gå i glemmeboka i løpet av dagen.

Det er ikke sikkert at det er vont ment...

Gjest Fillefisk
Skrevet

Uff. jeg er kjempedårlig til å huske merkedager, husker aldri bursdagene til vennene mine hvis ikke de minner meg på det én eller flere ganger rett før. Allikevel tror jeg jeg kan være en god venn på mange andre måter. Jeg ville ikke blitt sur hvis noen glemte meg på min bursdag, eksamendag eller lignende, det er så fort gjort! du har lov å være "litt" såra, men så syns jeg du bør tilgi vennen din hvis det er det eneste h*n har skuffet med.

Skrevet

Jeg er skikkelig dårlig til å huske bursdager og merkedager til både venner og familie. For meg er slike dager ikke så viktige, og da er det vanskelig å forstå at det kan bety så utrolig mye for andre...

Jeg forsøker å holde oversikten med å legge merkedager inn på mobilen, men selv da kan det glippe for meg. Jeg kan få alarmen klokken 12, og hvis jeg er veldig opptatt akkurat da, så kan det gå i glemmeboka i løpet av dagen.

Det er ikke sikkert at det er vont ment...

Det var nok ikke vondt ment. Vi har vært sammen før og er nå gode venner. Det er derfor jeg tar det så ille som jeg gjorde det denne uken. Det er godt å kunne bruke dol og få synspunkter av andre. Jeg mener ikke å være sikkelig sur på han, men jeg ble så lei meg.

fuji1365380447
Skrevet

Det var nok ikke vondt ment. Vi har vært sammen før og er nå gode venner. Det er derfor jeg tar det så ille som jeg gjorde det denne uken. Det er godt å kunne bruke dol og få synspunkter av andre. Jeg mener ikke å være sikkelig sur på han, men jeg ble så lei meg.

Det kan jo virke som om dere har litt ulike forventninger til hva som "kreves" for å være gode venner etter å ha vært i et forhold.

Du ser ut til å forvente at han agerer som en kjæreste på dette punktet, mens han opptere som en litt fjern venn som ikke legger så mye vekt på merkedager.

Tror du at det kan være grunnen til at du ble så såret?

Skrevet

Det kan jo virke som om dere har litt ulike forventninger til hva som "kreves" for å være gode venner etter å ha vært i et forhold.

Du ser ut til å forvente at han agerer som en kjæreste på dette punktet, mens han opptere som en litt fjern venn som ikke legger så mye vekt på merkedager.

Tror du at det kan være grunnen til at du ble så såret?

Jeg vet vi kun er gode venner og han vet hvor mye han betyr for meg fortsatt, selv om vi bare har gått over til å være venner. Han er veldig glad for ha meg som en god venn. Vi bor 15 meter unna hverandre og da synes jeg han kunne ha husket det. Men det løses seg vel opp i dag. Jeg får ta i mort beklagelsen av han i dag og gå videre:)

Gjest Elextra
Skrevet

Er man virkelig gode venner bør man kunne se gjennom fingrene med slike forglemmelser.

Som også andre nevner er det veldig ulikt hvor stor vekt man legger på merkedager. Det betyr jo tross alt langt mer at en venn stiller opp når jeg trenger det enn at han husker fødselsdagen min.

Skrevet

Venner kan også ha forskjellige behov i perioder, noe som gjør at man ikke nødvendigvis har tid eller lyst til å ha mye kontakt.

Hva mente du forøvrig med å "glemme en venn"? Møtte ikke vedkommende opp til en avtale?

Skrevet

Jeg vet vi kun er gode venner og han vet hvor mye han betyr for meg fortsatt, selv om vi bare har gått over til å være venner. Han er veldig glad for ha meg som en god venn. Vi bor 15 meter unna hverandre og da synes jeg han kunne ha husket det. Men det løses seg vel opp i dag. Jeg får ta i mort beklagelsen av han i dag og gå videre:)

Bør du ikke egentlig beklage at du har vært så sur?

Skrevet

Venner kan også ha forskjellige behov i perioder, noe som gjør at man ikke nødvendigvis har tid eller lyst til å ha mye kontakt.

Hva mente du forøvrig med å "glemme en venn"? Møtte ikke vedkommende opp til en avtale?

Har sagt til han at jeg hadde noe da og da. Men da dagen kom hadde han glømt det. Så det var vel å glemme en slags avtale, selv om det ikke var en avtale sånn direkte. Jeg måtte bare få det ut et sted for å vite hva andre tenker. Men det går da bedre nå.

Skrevet

Har sagt til han at jeg hadde noe da og da. Men da dagen kom hadde han glømt det. Så det var vel å glemme en slags avtale, selv om det ikke var en avtale sånn direkte. Jeg måtte bare få det ut et sted for å vite hva andre tenker. Men det går da bedre nå.

Skjønner at du ble sår og skuffet over at han ikke husket dagen din, men synes det hadde vært bedre om du kun hadde skrevet på dol om det, og ikke sendt ham en sur melding...*s*

Gratulerer på etterskudd da:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...