Gå til innhold

Gir opp

Gjest matt og sliten

Anbefalte innlegg

Gjest matt og sliten

Hvordan klare å komme seg tilbake til arbeidslivet når du har vært psykisk syk over lengre tid med sykemeldinger og yrkesrettet attføring.

Var på yrkesrettet attføring ut år 2006 da jeg begynte i et års vikariat. Ble sykmeldt etter 4 mnd. og fikk nå beskjed om at jeg ikke hadde rett på sykepenger. Hadde da fått forskuddsbetalt lønn fra arbeidsgiver og risikerer nå og bli trekt for lønnen.

Du kjemper en tøff kamp for å komme tilbake til jobb. Jeg hadde akkurat begynt å jobbe litt for å prøve å komme tilbake til jobb igjen da jeg fikk beskjed om at jeg ikke hadde rett på sykepenger. Gikk rett til bunns igjen og føler nå at jeg ikke orker mer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/279652-gir-opp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest matt og sliten

Du har krav på rehabiliteringspenger.

Du kan få utbetalt sykepenger i 12 måneder og deretter må du ha vært i jobb i 6 måneder for å opparbeide deg retten til sykepenger igjen.

Hilsen

Det blir likevel mye mindre enn det jeg har fått utbetalt i lønn og derfor mye jeg risikerer og bli trekt for.

Det er heller ikke bare pengene det er snakk om men det å aldri få den roen jeg trenger for å komme meg fra depresjoner. Det skal så lite til for å synke ned i depresjon og så mye som skal til for å prøve å bygge seg opp igjen.

Er redd jeg til slutt havner på uføretrygd p.g.a at jeg har prøvd så lenge og blitt så uttappet av det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/279652-gir-opp/#findComment-2253043
Del på andre sider

Gjest xbellax

Det blir likevel mye mindre enn det jeg har fått utbetalt i lønn og derfor mye jeg risikerer og bli trekt for.

Det er heller ikke bare pengene det er snakk om men det å aldri få den roen jeg trenger for å komme meg fra depresjoner. Det skal så lite til for å synke ned i depresjon og så mye som skal til for å prøve å bygge seg opp igjen.

Er redd jeg til slutt havner på uføretrygd p.g.a at jeg har prøvd så lenge og blitt så uttappet av det.

skjønner deg inderlig godt. dette med økonomi når man er syk er et rent helvete. man får aldri ro på seg til å fokusere på å bli bedre når man har dette hengende over seg 24/7. jeg aner ikke hva jeg skal råde deg til.. har du vurdert midlertidig uføre, 4 år. da kan du rette fokuset mot deg selv i et år og så gradvis forsøke å vende tilbake til yrkeslivet. kunne det være en løsning? ikke tenk på ordet "uføre" tenk på hvordan og hva som skal til for at du skal komme deg på bena og tilbake i jobb.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/279652-gir-opp/#findComment-2253932
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...