Gå til innhold

Male om kjøkkeninnredning

Anbefalte innlegg

Gjest på opp-pussr'n
Skrevet

Jeg (vi) har bestemt meg (oss) for å pusse opp kjøkkenet. Det vil vi gjøre på den måten at vi bare maler kjøkkenskapene, bytter benkeplate.. etc.

Vi begynner med å male kjøkkenskapene. Disse er lakket nå. Hva trenger jeg å gjøre? Er det noen spesiell maling? Spesielt forarbeid? Spesielt utstyr? Hvor går jeg for å handle inn det jeg trenger? Maxbo?

Skrevet

Vask alle flatene grundig med fettoppløsende såpe (eks. salmiakk), puss ned skapene - dette trengs ikke gjøres så veldig grundig, men litt så grunningen får feste. Mal så et strøk med grunning og hvertfall to strøk med oljebasert maling beregnet på møbler (spør i butikken).

Vi gjorde dette for fire år siden og ser bra ut enda :)

Lykke til!

Skrevet

Jeg har bestemt oss - Kanskje det er det du burde skrevet?

Gjest Kitty Cat 82
Skrevet

jeg synes det er vanskelig å male slike glatte flater, så jeg ville helst hatt en malingsspray, noe som ligner det de bruker for å lakke biler! :-)

Men en liten malingsrulle, beregnet til interiør (hør med de som selger!) burde det gå bra, men regn med flere strøk ja!

Ellers, gjør som Hugmee sier! Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...