Gå til innhold

Fortell meg!

Anbefalte innlegg

Gjest D*lilith
Skrevet

Fortell meg at jeg er noe,at jeg kan noe,at jeg betyr noe.Fortell meg det.

Ikke fortell meg det jeg gjorde,eller det jeg kunne gjort,eller det jeg burde eller skulle gjort. Nei,ikke fortell meg det.

Fortell meg heller at jeg er noe,at jeg kan noe,at jeg btyr noe. Fortell meg heller det.

Jeg trenger det,skjønner du,jeg trenger det så sårt.Jeg trenger en søyle av trygghet å lene meg mot gjennom livet. Jeg trenger det skjønner du,for det er så værhardt å leve.

(ragnhild bakke waale)

Skrevet

Den søylen av trygghet å lene seg mot, er det kun du som kan skape. Først når man er sterk inni seg, vil andre begynne å fortelle deg det samme. :)

Skrevet

Et utrolig fint og viktig dikt! Takk for at du delte det med oss.

Skrevet

Den positive janteloven

1. Du skal vite at vi andre regner med deg.

2. Du skal innse at minst 4-5 mennesker, dine nærmeste, er helt avhengig av deg.

3. Du skal vite at vi vet at det er noe godt og verdifullt i deg som vi har bruk for.

4. Du skal vite at du har noen verdifulle egenskaper som vi setter pris på.

5. Du skal vite at også vi andre vet hvordan det er å føle seg betydningsløs, verdiløs, ensom og mislykket.

6. Du skal vite at du hører sammen med oss.

7. Du skal vite at vi vil gjøre mye for deg.

8. Du skal tro at ditt eget liv og vårt samfunns bestående er meget avhengig av din innsats.

9. Vi - du og jeg - kan løse problemene i fellesskap.

Gjest D*lilith
Skrevet

Den positive janteloven

1. Du skal vite at vi andre regner med deg.

2. Du skal innse at minst 4-5 mennesker, dine nærmeste, er helt avhengig av deg.

3. Du skal vite at vi vet at det er noe godt og verdifullt i deg som vi har bruk for.

4. Du skal vite at du har noen verdifulle egenskaper som vi setter pris på.

5. Du skal vite at også vi andre vet hvordan det er å føle seg betydningsløs, verdiløs, ensom og mislykket.

6. Du skal vite at du hører sammen med oss.

7. Du skal vite at vi vil gjøre mye for deg.

8. Du skal tro at ditt eget liv og vårt samfunns bestående er meget avhengig av din innsats.

9. Vi - du og jeg - kan løse problemene i fellesskap.

Tusen takk,det var kjemefint : )

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...