Gå til innhold

Det gjør vondt

Anbefalte innlegg

Gjest ensom dame
Skrevet

I dag kom min ekssvigermor, men kunne ikke gå opp trappa til leiligheten min. Sammen med henne var mine to ekssvigerinner, ekssvoger, min eksmann og hans samboer. De stoppet noen minutter utenfor huset og så dro de videre. Det gjorde vondt å se min ekssvigermor så gammel og krøket.

I helgen skal min eksmann og hans samboer feire store dager sammen. Derfor kommer hele min ekssvigerfamilie langveis fra. Mine to døtre blir der. Jeg ønsket skilsmisse, men likevel så stakk det å se han sammen med den flotte dama. Jeg følte meg elendig og alene.

Jeg er verdens ensomste menneske akkurat nå. Jeg elsker en mann og har elsket lenge som ikke gjengjelder det, men er en av mine beste venner.

Det er mange som misunner meg mitt liv som den frie, selvstendige kvinne. Jeg får ofte, veldig ofte kommentarer om hvor spennende liv jeg lever. Jeg er sosial og utadvendt, men har få nære venner. Nesten ingen i øyeblikket.

Jeg er så ubeskrivelig ensom i skrivende stund, og det ikke pga. min eksmann. Jeg elsket han ikke i mange av siste årene i ekteskapet og vi har vært skilt lenge. Jeg ønsker meg kjærlighet nå som jeg ikke kan få. Jeg ønsker meg en lykke inn i meg som jeg ikke har.

Skrevet

''Det er mange som misunner meg mitt liv som den frie, selvstendige kvinne. Jeg får ofte, veldig ofte kommentarer om hvor spennende liv jeg lever. Jeg er sosial og utadvendt, men har få nære venner. Nesten ingen i øyeblikket''

Jeg har en følelse av at du lar dem tro at du har et godt liv? Gode venner får man ved å være litt åpen om seg selv og sine tanker, mener jeg. Eller er du bare den vellykkede dama? Ja jeg spør rett frem, sorry det er ikke vondt ment.

Gjest jeg er også sosial
Skrevet

''Det er mange som misunner meg mitt liv som den frie, selvstendige kvinne. Jeg får ofte, veldig ofte kommentarer om hvor spennende liv jeg lever. Jeg er sosial og utadvendt, men har få nære venner. Nesten ingen i øyeblikket''

Jeg har en følelse av at du lar dem tro at du har et godt liv? Gode venner får man ved å være litt åpen om seg selv og sine tanker, mener jeg. Eller er du bare den vellykkede dama? Ja jeg spør rett frem, sorry det er ikke vondt ment.

Så enkelt er det ikke. "Vellykkede" mennesker gjør ikke noe spesielt for å la andre tro at de er det. Å være åpen om seg selv gjør man bare overfor gode venner og ikke bekjente. Det er derfor ikke så enkelt å sutre rundt for de som er aktive og sosiale.

Skrevet

Så enkelt er det ikke. "Vellykkede" mennesker gjør ikke noe spesielt for å la andre tro at de er det. Å være åpen om seg selv gjør man bare overfor gode venner og ikke bekjente. Det er derfor ikke så enkelt å sutre rundt for de som er aktive og sosiale.

Vel, jeg mente vel ikke klaging, eller sutring som du sier. Men samma det :)

Gjest jeg er også sosial
Skrevet

Vel, jeg mente vel ikke klaging, eller sutring som du sier. Men samma det :)

Klaging eller sutring var ikke gode ord, men det er ikke slik at noen åpner seg for bekjente som f.eks. gode arbeidskamerater, politiske partifeller, naboer, etc. Du kan gjerne gå ut sammen med dem og finne på mye gøy, uten å snakke i fortrolighet. Du kan være dødsens ensom blant alle de menneskene, men ikke vise det utenpå. Det er det dette handler om.

Jeg er ikke uenig i det du skrev. Jeg synes bare ikke at det treffer.

Skrevet

Klaging eller sutring var ikke gode ord, men det er ikke slik at noen åpner seg for bekjente som f.eks. gode arbeidskamerater, politiske partifeller, naboer, etc. Du kan gjerne gå ut sammen med dem og finne på mye gøy, uten å snakke i fortrolighet. Du kan være dødsens ensom blant alle de menneskene, men ikke vise det utenpå. Det er det dette handler om.

Kanskje du ikke føler deg truffen, men da får jeg følelsen av at du holder maska. Kanskje fordi jeg har vært der selv. :-)

Alle de bekjente du har som du kan gå ut og ha det gøy med, er også mennesker. Og for å få en god venn, må du åpne deg. Ta sjansen. Være ærlig med både deg selv og dem.

Noen vil kanskje snu ryggen til, mens andre vil kanskje åpne seg tilbake, da de ser at du faktisk ikke er den superkvinnen som de kanskje tror du er. De ser jo kun det du selv vil vise dem.

Lykke til.

Skrevet

er det du som er trådstarter?

Skrevet

Jeg er enig med deg.

Og for å by på meg selv: Dersom jeg oppfattes som vellykket, og det har vel hendt, så tror jeg at det fort rives ned av min åpenhet.Men så har jeg mange fortrolige eller nære. Og det er langt viktigere for meg enn å oppfattes som vellykket.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...