Gå til innhold

Ta vare på gamle papir-bilder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jo masse album med bilder, og gud veit hvor negativene er. Mange er fysisk limt fast til albumsidene, så scanning blir vanskelig.

Har prøvd å ta bilder av papirbildene med digitalkameraet, men kvaliteten blir selvsagt temmelig stusselig. Bedre enn ittno, men.. andre gode forslag?

Skrevet

Kopiere og printe ut på fotoark? er ikke kspert asså :) Vet bare at det kan gjøres.

Skrevet

Da jeg arbeidet på fotolab for mange år siden laget jeg ofte bilde til bilde rett fra gamle album. Det blir ikke helt samme kvalitet, men bedre enn avfotografering med vanlig kamera. Du kan også forstørre bilder på den måten.

Skrevet

Da jeg arbeidet på fotolab for mange år siden laget jeg ofte bilde til bilde rett fra gamle album. Det blir ikke helt samme kvalitet, men bedre enn avfotografering med vanlig kamera. Du kan også forstørre bilder på den måten.

bilde til bilde, det sa meg lite :-) Eneste bildene jeg har jobbet med er røntgen.... ;-P

Skrevet

Kopiere og printe ut på fotoark? er ikke kspert asså :) Vet bare at det kan gjøres.

Hvordan kan jeg kopiere dem, skjønner ikke helt jeg. :-)

Skrevet

bilde til bilde, det sa meg lite :-) Eneste bildene jeg har jobbet med er røntgen.... ;-P

Det ligger i ordet, du lager et bilde av et annet bilde :). Det var en fotokopimaskin vi brukte, nesten som en vanlig kopimaskin. Fotografen på fotosjappa avfotograferte av og til gamle bilder, men prisen var ganske høy.

Skrevet

Det ligger i ordet, du lager et bilde av et annet bilde :). Det var en fotokopimaskin vi brukte, nesten som en vanlig kopimaskin. Fotografen på fotosjappa avfotograferte av og til gamle bilder, men prisen var ganske høy.

Men de fleste bildene sitter limt fast i albumet, dessverre.

Skrevet

Men de fleste bildene sitter limt fast i albumet, dessverre.

Ja, men som jeg skreiv i første svaret kan bildene kopieres rett fra album :)

Skrevet

Ja, men som jeg skreiv i første svaret kan bildene kopieres rett fra album :)

Åkei, da forstår jeg litt bedre ;-)

Skrevet

Hvordan kan jeg kopiere dem, skjønner ikke helt jeg. :-)

Jeg tenkte ¨på kopimaskinen ... bare legge arket med bildet ned osv.... Jeg er temmelig sikker på at de i fotobutikken har et godt råd,eller en måte å gjøre det på. Jeg ville ringt dem jeg. Håper du får det til da!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...