Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal flytte og trenger esker som tåler mye tungt som feks. krystall og serviser. Tenkte kjøpe slike gjennomsikte bokser til sånne dyre ting, men hvor er dette billigst? Ikea? Europris? Binders? Eller andre steder jeg ikke har tenkt på?

Til "vanlige" ting bruker jeg bare pappesker fra polet.... Men alle tips mottas med takk! (Ja, det er første gangen jeg flytter......)

kjerringskinn
Skrevet

Tomme banankasser er ideelle å pakke flyttegods i. De er passe store, solide og enkle å stable/håndtere.

Skrevet

''Til "vanlige" ting bruker jeg bare pappesker fra polet.''

haha, nå måtte jeg flire. Du handler stort når du først handler?

Skrevet

Jeg har flyttet flere ganger og klart meg med solide pappesker til alt - både krystall og porselen.

Jeg hamstret kraftige esker fra dagligvarebutikkene + kjøpte på Binders eller noe i den duren.

Alle eskene har vært brukt til 2 flyttinger.

Pakk håndklær, kluter, kjøkkenhåndklær etc. rundt det knuselige :)

Skrevet

De har solide esker på Binders som skal tåle ganske stor vekt. Disse er laget spesielt for flytting og har også sånne håndtaks-hull på sidene.

Disse kan du kvitte deg med gratis etter flyttingen, eller du kan slå dem sammen igjen og ta vare på dem til senere bruk, uten at de opptar mye plass. Også er de fine å bruke til ting du evt skal sette bort i en bod eller på loftet, julepynt, vinterklær osv.

Skrevet

Banankasser er ideelt...!

Og hvor får man tak i banankasser? Er det lokk på de? Er en del ting jeg kun skal lagre og da er det fint om kassen er tett...

Skrevet

De har solide esker på Binders som skal tåle ganske stor vekt. Disse er laget spesielt for flytting og har også sånne håndtaks-hull på sidene.

Disse kan du kvitte deg med gratis etter flyttingen, eller du kan slå dem sammen igjen og ta vare på dem til senere bruk, uten at de opptar mye plass. Også er de fine å bruke til ting du evt skal sette bort i en bod eller på loftet, julepynt, vinterklær osv.

Håndtak hørtes fint ut, takk for tips!

Skrevet

Jeg har flyttet flere ganger og klart meg med solide pappesker til alt - både krystall og porselen.

Jeg hamstret kraftige esker fra dagligvarebutikkene + kjøpte på Binders eller noe i den duren.

Alle eskene har vært brukt til 2 flyttinger.

Pakk håndklær, kluter, kjøkkenhåndklær etc. rundt det knuselige :)

Takk for tips! Håndkler rundt det knuselige var smart.. :)

Skrevet

''Til "vanlige" ting bruker jeg bare pappesker fra polet.''

haha, nå måtte jeg flire. Du handler stort når du først handler?

Så klart jeg gjør ;)

Skrevet

Tomme banankasser er ideelle å pakke flyttegods i. De er passe store, solide og enkle å stable/håndtere.

Er det lokk på banankassene og hvor får jeg tak i de? Jeg skal lagre en del ting så må nesten være lokk på det så støvet holder seg unna...

Gjest Mom33
Skrevet

Det er kun pappesker fra IKEA som virkelig tåler flytting. Banankasser har hull i bunnen som må dekkes, samt at de sitter sammen med store stifter som sliter hull i esken.

IKEA sine esker er sammenleggbare, de kjøpes flatpakket og kan brukes igjen og igjen og igjen. Tåler mange kilo, mer enn du bør pakke i esker hvis du skal greie å løfte dem.

Og som en eller annen sa - bruk sengetøy, håndklær og slikt til å pakke rundt det som er knuselig. Og kjøp silkepapir til kopper og slike småting.

Lykke til!

Skrevet

Banankasser får du på dagligvarebutikken, bare spør om de har noen. Store varehus (Obs! f.eks.) har som regel masse, men de går nok fort i papirpressa så ring og spør.

Selv kjøpte jeg en del plastkasser både på Claes Ohlsson og Europris (?) da jeg flyttet og de er jo veldig praktiske å ha ting i senere også, julepynt f.eks. Men pass på at det er slike med lokk som kan festes, ikke sånn at lokket bare ligger løst oppå!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...