Gå til innhold

Hvitvin,serveres kald eller varm??

Anbefalte innlegg

Gjest undrere meg litt
Skrevet

Skal i selskap i dag og ha med hvitvin... skal jeg putte den i kjøleskapet eller skal den serveres "varm"??

Gjest hva liker du best?
Skrevet

Jeg tror den skal være romtemperert, men jeg vet om mange som har den på kjøl før den drikkes.

En kompis tok til og med isbiter i......

Gjest mandolina
Skrevet

Hvitvin skal være så kald at det dugger på glasset, da er den mest forfriskende.

Hilsen

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg ville ha kjølt den ned.

Jeg drikker både kald og romtempert hvitvin, men det kommer an på hvilken type det er.

De fleste liker den kald, så kjør safe og kjøl den ned.

Skrevet

God og kald som de andre også sier. Et tips som kan imponere er å fryse jordbær å bruke som isbiter. Lekkert :)

Skrevet

Jeg tror den skal være romtemperert, men jeg vet om mange som har den på kjøl før den drikkes.

En kompis tok til og med isbiter i......

Feil, hvitvin skal serveres kald. Rødvin skal serveres romtemperert.

Gjest prust
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1183204374' post='3636386]

Jeg ville ha kjølt den ned.

Jeg drikker både kald og romtempert hvitvin, men det kommer an på hvilken type det er.

De fleste liker den kald, så kjør safe og kjøl den ned.

Jeg smakte en vin i går som du sikker hadde likt, Shira - jeg likte den nemlig ikke ;-)

Nå har jeg lett og lett på vinmonopolet.no, men jeg finner den ikke igjen.... Det var en musserende rosévin, som hadde fått så himla god kritikk. Jeg syntes den var tam og kjedelig, venninna mi syntes den var knallgod.

Skrevet

Jeg smakte en vin i går som du sikker hadde likt, Shira - jeg likte den nemlig ikke ;-)

Nå har jeg lett og lett på vinmonopolet.no, men jeg finner den ikke igjen.... Det var en musserende rosévin, som hadde fått så himla god kritikk. Jeg syntes den var tam og kjedelig, venninna mi syntes den var knallgod.

Ah, det hadde nok vært noe for meg ja :o)

Jeg drakk vin med ei venninne i går, men hun likte ikke den søte som jeg drakk, he he hun drakk 2 slurker, mens jeg drakk flere glass.

Det er sommer nå, og da er det så deilig å sitte ute med ett vinglass.

Skrevet

God og kald som de andre også sier. Et tips som kan imponere er å fryse jordbær å bruke som isbiter. Lekkert :)

Det gjør jeg ofte, enten jordbær eller dessertbringebær. Lekkert og det gir meg en sommerfølelse.

Skrevet

Jeg svarer for sent, men jeg foretrekker hvitvinen avkjølt nå som det er sommer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...