Gå til innhold

Tips for langt hår som blir flokete?

Anbefalte innlegg

Gjest Hårtoppen
Skrevet

Er det noen kloke DOL`ere som har et godt tips mot flokete barnehår? Datteren vår har fått temmelig langt hår, og er veldig stolt av det, men det blir så lett flokete.. er det noen hårkurer eller noe som hjelper?

Skrevet

Det eneste som hjalp dattera mi var å flette det om natten.

Skrevet

Dere bruker hårstrikk? Det blir nok slitt av det desverre. Min datter hadde samme problem, vi klippet av en god del slik at de verste oppflisingene forsvant. Nå bruker hun lite strikk, og mere bøyler eller hårbånd. Balsam er fantastisk!

Skrevet

Det eneste som hjalp dattera mi var å flette det om natten.

Det gjorde mamma med mitt hår også - men vi flettet det på etter kveldsmaten, ikke om natta.. ;o)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1183294657' post='3636774]

Det gjorde mamma med mitt hår også - men vi flettet det på etter kveldsmaten, ikke om natta.. ;o)

For å ta godt nok vare på langt hår, så bør det børstes hver natt (i gamle filmer var det noe med å børste hundre ganger daglig). Dermed blir det også mest praktisk å flette det om natten...*s*

Skrevet

Jeg regner med at dere bruker balsam etter shampoen? Det er jo til bl.a. for å fjerne floker. Både jeg og datteren min bruker det, og da blir det nesten ingen floker.

Skrevet

Bruk mye av en god balsam ved hver hårvask, og så finnes det en balsam du kan ja i håret når det er tørt. Lurer på om det er Natusan som har den.

Skrevet

Spraybalsam er et must! Snuppa mi har ikke langt hår (foreløbig!), men jeg må alikevel spraye lokkene med spraybalsam innimellom. Den sprayes i tørt hår, virker et lite minutt og så er det mye lettere å kamme/børste ut håret etterpå. Skal ikke skylles ut så den er veldig praktisk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...