Gå til innhold

Hvilken bok er det?

Anbefalte innlegg

Gjest Persille
Skrevet

Jeg er på jakt etter en bok jeg leste for noen år siden, men husker verken tittel eller forfatter.

Den handler om en kokk som beskriver arbeidslivet i New Yorks restauranter, det starter med at han faller for det kulinariske etter en ferie i Frankrike, og videre jobber seg oppover i restaurantbransjen via diverse lugubre og luksuriøse steder.

Det dreier seg også mye om kulturen på kjøkkenet, hva man skal se etter på de forskjellige restaurantene, og hva man ikke burde spise. Hvordan man leser en meny, hva som er godt i de forskjellige byene - og kanskje mest av alt hierarkiet i resturantbransjen.

Med tiden åpner han flere egne steder, med varierende hell - både for egen og andres øknonomi.

Noen som vet hvilken bok jeg snakker om? Jeg har søkt på alt jeg kan komme på nemlig....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...