Gå til innhold

hvor vanskelig/lett er det å lære dansk?

Anbefalte innlegg

Gjest vurderer danmarkstudier
Skrevet

Jeg har lyst til å bli logoped/audiopedagog men sliter med å komme inn i Oslo.

Jeg vurderer et tilsvarende studium i Danmark, hvor jeg kan komme inn.

Men da får et nytt språk å lære.

Er dansk så vanskelig at det er umulig å lære det for andre enn dansker?

Hvor lang tid tror dere det vil ta før jeg lærer det? jeg har godt språkøre.

Gjest mandolina
Skrevet

Mange nordmenn forstår dansk sådan noenlunde, det er værre for danskere å forstå nordmenn.

Om det er lett å lære dansk for en nordmann, kan jeg ikke svare på, men det er vel ikke vanskeligere enn det er for danskere å lære norsk.

Jeg er dansk og har lært meg norsk i voksen alder, jeg snakker rett grammatikalsk, men har dansk aksent, dvs mange tar meg for å være sørlending.

Men det er vel vanskelig å utdanne seg til logoped i Danmark og utøve yrket i Norge, for det har vel med lyder og uttalelse å gjøre, og det er jo to forskjellige måter på dansk og norsk.

Hilsen

Skrevet

Dansk er da kjempeenkelt! Det er noen ord og uttrykk som skiller seg sterkt fra det norske, men ellers synes jeg ikke det er vanskelig i det hele tatt.

Skriftlig er det enda enklere :)

Sett i gang og søk du!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...