Gå til innhold

HASTER: hvilket konto nummer?

Anbefalte innlegg

Gjest til meg fra utlandet
Skrevet

Hvis et internasjonalt (fly-)selskap skal betale meg penger (gjelder en klage der jeg skal få refundert penger) - hvilket kontonummer skal jeg da oppgi: Det 11-siffers nummeret som er mitt vanlige bankkontonummer, eller det 16-sifrede nummeret som er inngravert på baksiden?

Klagen skal sendes på engelsk til det norske kontoret, men ettersom jeg skjønner blir den videresendt til hovedkontoret i utlandet.

Gjest kom til banken
Skrevet

Til ditt ellevesifrede kontonummer dersom det skal betales fra Norge. Fra utlandet må du oppgi IBAN-nr. Du finner det på kontoutskriften. Noen banker kan du regne det ut på nettsiden deres også.

Skrevet

Til ditt ellevesifrede kontonummer dersom det skal betales fra Norge. Fra utlandet må du oppgi IBAN-nr. Du finner det på kontoutskriften. Noen banker kan du regne det ut på nettsiden deres også.

IBAN-nummeret, er det det med 16 siffer på baksiden av kortet?

Problemet er jo at jeg faktisk ikke vet om pengene vil bli utbetalt til meg fra Norge eller utlandet. Skal jeg føre på begge sifrene kanskje?

Gjest kom til banken
Skrevet

IBAN-nummeret, er det det med 16 siffer på baksiden av kortet?

Problemet er jo at jeg faktisk ikke vet om pengene vil bli utbetalt til meg fra Norge eller utlandet. Skal jeg føre på begge sifrene kanskje?

Nei, det erkortnummer. IBAN er et nummer som for norske konti begynner med NO kontonummeret ditt og noen flere tall. Hvis du ikke finner det på kontoutskrift eller i nettbanken må du kontakte banken for åf å det.

Skrevet

Nei, det erkortnummer. IBAN er et nummer som for norske konti begynner med NO kontonummeret ditt og noen flere tall. Hvis du ikke finner det på kontoutskrift eller i nettbanken må du kontakte banken for åf å det.

Tusen takk for hjelpen! Ja jeg ringte nå bankens kundeservice og fikk nummeret, de var heldigvis åpent!

Gjest kom til banken
Skrevet

Tusen takk for hjelpen! Ja jeg ringte nå bankens kundeservice og fikk nummeret, de var heldigvis åpent!

Bare hyggelig!

Skrevet

Det 16-sifrede som er preget inn i kortet er visa-nummeret. :o)

Skrevet

I tillegg til IBAN-nummeret bør du også oppgi SWIFT-adressen. Jeg har mange utenlandsbetalinger på jobben, og må ha dette for å få overført pengene. Swift-adressen består vanligvis av bokstaver.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...