Gjest til meg fra utlandet Skrevet 1. juli 2007 Skrevet 1. juli 2007 Hvis et internasjonalt (fly-)selskap skal betale meg penger (gjelder en klage der jeg skal få refundert penger) - hvilket kontonummer skal jeg da oppgi: Det 11-siffers nummeret som er mitt vanlige bankkontonummer, eller det 16-sifrede nummeret som er inngravert på baksiden? Klagen skal sendes på engelsk til det norske kontoret, men ettersom jeg skjønner blir den videresendt til hovedkontoret i utlandet. 0 Siter
Gjest kom til banken Skrevet 1. juli 2007 Skrevet 1. juli 2007 Til ditt ellevesifrede kontonummer dersom det skal betales fra Norge. Fra utlandet må du oppgi IBAN-nr. Du finner det på kontoutskriften. Noen banker kan du regne det ut på nettsiden deres også. 0 Siter
Gjest til meg fra utlandet Skrevet 1. juli 2007 Skrevet 1. juli 2007 Til ditt ellevesifrede kontonummer dersom det skal betales fra Norge. Fra utlandet må du oppgi IBAN-nr. Du finner det på kontoutskriften. Noen banker kan du regne det ut på nettsiden deres også. IBAN-nummeret, er det det med 16 siffer på baksiden av kortet? Problemet er jo at jeg faktisk ikke vet om pengene vil bli utbetalt til meg fra Norge eller utlandet. Skal jeg føre på begge sifrene kanskje? 0 Siter
Gjest kom til banken Skrevet 1. juli 2007 Skrevet 1. juli 2007 IBAN-nummeret, er det det med 16 siffer på baksiden av kortet? Problemet er jo at jeg faktisk ikke vet om pengene vil bli utbetalt til meg fra Norge eller utlandet. Skal jeg føre på begge sifrene kanskje? Nei, det erkortnummer. IBAN er et nummer som for norske konti begynner med NO kontonummeret ditt og noen flere tall. Hvis du ikke finner det på kontoutskrift eller i nettbanken må du kontakte banken for åf å det. 0 Siter
Gjest til meg fra utlandet Skrevet 1. juli 2007 Skrevet 1. juli 2007 Nei, det erkortnummer. IBAN er et nummer som for norske konti begynner med NO kontonummeret ditt og noen flere tall. Hvis du ikke finner det på kontoutskrift eller i nettbanken må du kontakte banken for åf å det. Tusen takk for hjelpen! Ja jeg ringte nå bankens kundeservice og fikk nummeret, de var heldigvis åpent! 0 Siter
Gjest kom til banken Skrevet 1. juli 2007 Skrevet 1. juli 2007 Tusen takk for hjelpen! Ja jeg ringte nå bankens kundeservice og fikk nummeret, de var heldigvis åpent! Bare hyggelig! 0 Siter
Lillemus Skrevet 2. juli 2007 Skrevet 2. juli 2007 Det 16-sifrede som er preget inn i kortet er visa-nummeret. ) 0 Siter
Speak Skrevet 2. juli 2007 Skrevet 2. juli 2007 I tillegg til IBAN-nummeret bør du også oppgi SWIFT-adressen. Jeg har mange utenlandsbetalinger på jobben, og må ha dette for å få overført pengene. Swift-adressen består vanligvis av bokstaver. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.