Gå til innhold

Terrorisme - formål?

Anbefalte innlegg

Gjest bærtur
Skrevet

Er jeg på bærtur? Jeg ser at det stadig er nye terrorangrep i England osv, men med hvilket formål? Er det politisk uenighet? Religiøse motiver? Hevnaksjoner? Jeg har ikke fått med meg helt hvorfor...

Gjest Elextra
Skrevet

Formålet med terror er vel gjerne å skape frykt og destabilitet, for derved å påvirke folks holdninger og handlinger.

Gjest bærtur
Skrevet

Formålet med terror er vel gjerne å skape frykt og destabilitet, for derved å påvirke folks holdninger og handlinger.

Og hva er formålet med å skape frykt og destabilitet? Hva oppnår de med det? Det eneste de skaper er enda mer hat og fremmedfrykt. Ikke rart det blir krig i verden.

Det må nå gå an å løse ting på en "voksen" måte... med å prate ut om ting. Det er jo egentlig ganske "barnslig" sånn sett i politisk sammenheng å drive politisk virksomhet på denne måten.

Gjest Elextra
Skrevet

Og hva er formålet med å skape frykt og destabilitet? Hva oppnår de med det? Det eneste de skaper er enda mer hat og fremmedfrykt. Ikke rart det blir krig i verden.

Det må nå gå an å løse ting på en "voksen" måte... med å prate ut om ting. Det er jo egentlig ganske "barnslig" sånn sett i politisk sammenheng å drive politisk virksomhet på denne måten.

Du får søke jobb som fredsmeger :P

Gjest fredsmegleren
Skrevet

Du får søke jobb som fredsmeger :P

Ja, jeg tror det. Leste i stad at to av terroristene i England nå (ang. det nye angrepet) var leger.. Strider ikke dette mot legeeden? Å ta liv?

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, jeg tror det. Leste i stad at to av terroristene i England nå (ang. det nye angrepet) var leger.. Strider ikke dette mot legeeden? Å ta liv?

Legeeden er vel ikke juridisk bindende, akkurat.

Vil tro det strider mot de flestes moral å drepe, uansett metode. Men enkelte mener vel at målet helliger midlet.

Gjest fredsmegleren
Skrevet

Legeeden er vel ikke juridisk bindende, akkurat.

Vil tro det strider mot de flestes moral å drepe, uansett metode. Men enkelte mener vel at målet helliger midlet.

Ja, jeg har nå hørt at de blir "hjernevasket" til å tro at Allah ønsker at de skal tilintetgjøre ikke-troende... Det er jo ikke det som står i koranen da, Allah er jo ikke noen ond gud.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...