Gjest bærtur Skrevet 2. juli 2007 Skrevet 2. juli 2007 Er jeg på bærtur? Jeg ser at det stadig er nye terrorangrep i England osv, men med hvilket formål? Er det politisk uenighet? Religiøse motiver? Hevnaksjoner? Jeg har ikke fått med meg helt hvorfor... 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 2. juli 2007 Skrevet 2. juli 2007 Formålet med terror er vel gjerne å skape frykt og destabilitet, for derved å påvirke folks holdninger og handlinger. 0 Siter
Gjest bærtur Skrevet 2. juli 2007 Skrevet 2. juli 2007 Formålet med terror er vel gjerne å skape frykt og destabilitet, for derved å påvirke folks holdninger og handlinger. Og hva er formålet med å skape frykt og destabilitet? Hva oppnår de med det? Det eneste de skaper er enda mer hat og fremmedfrykt. Ikke rart det blir krig i verden. Det må nå gå an å løse ting på en "voksen" måte... med å prate ut om ting. Det er jo egentlig ganske "barnslig" sånn sett i politisk sammenheng å drive politisk virksomhet på denne måten. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 2. juli 2007 Skrevet 2. juli 2007 Og hva er formålet med å skape frykt og destabilitet? Hva oppnår de med det? Det eneste de skaper er enda mer hat og fremmedfrykt. Ikke rart det blir krig i verden. Det må nå gå an å løse ting på en "voksen" måte... med å prate ut om ting. Det er jo egentlig ganske "barnslig" sånn sett i politisk sammenheng å drive politisk virksomhet på denne måten. Du får søke jobb som fredsmeger 0 Siter
Gjest fredsmegleren Skrevet 2. juli 2007 Skrevet 2. juli 2007 Du får søke jobb som fredsmeger Ja, jeg tror det. Leste i stad at to av terroristene i England nå (ang. det nye angrepet) var leger.. Strider ikke dette mot legeeden? Å ta liv? 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 2. juli 2007 Skrevet 2. juli 2007 Ja, jeg tror det. Leste i stad at to av terroristene i England nå (ang. det nye angrepet) var leger.. Strider ikke dette mot legeeden? Å ta liv? Legeeden er vel ikke juridisk bindende, akkurat. Vil tro det strider mot de flestes moral å drepe, uansett metode. Men enkelte mener vel at målet helliger midlet. 0 Siter
Gjest fredsmegleren Skrevet 2. juli 2007 Skrevet 2. juli 2007 Legeeden er vel ikke juridisk bindende, akkurat. Vil tro det strider mot de flestes moral å drepe, uansett metode. Men enkelte mener vel at målet helliger midlet. Ja, jeg har nå hørt at de blir "hjernevasket" til å tro at Allah ønsker at de skal tilintetgjøre ikke-troende... Det er jo ikke det som står i koranen da, Allah er jo ikke noen ond gud. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.