Gå til innhold

Bilspørsmål fra ei kløne

Anbefalte innlegg

Gjest lilleputt
Skrevet

Jeg har mistet dette dekselet, eller hva en kaller det,(hjulkapsel?) som er foran hjulet. Jeg antar jeg må få på et snarest. Bør jeg unngå å kjøre før jeg har fått på et nytt? Og er det bare å ta kontakt med verkstedet så ordner de det der og da? Hva koster noe slikt mon tro? Det er en opel astra -97 modell.

Gjest gode råd er billige
Skrevet

Det er totalt ufarlig å kjøre uten hjulkapsel.

Du kan kjøpe en dyrt hos en Opelforhandler eller en billig feks på Biltema. Du dytter den på selv.

Skrevet

Du kan tryggt kjøre videre. Ikke kjøp løse deksler hos bilforhandlere, men bruk nettet, eller en de store billig kjedene. Du kan ikke kjøpe ette deksel, men en pakke enten 2 eller 4 stk. De finnes i alle pris klasser, men for ett par hundre lapper skulle du få noen som er greie nok.

Skrevet

De er bare til pynt så du kan godt kjøre uten. :o) Mine synger på siste verset alle fire tror jeg.

Gjest lilleputt
Skrevet

Du kan tryggt kjøre videre. Ikke kjøp løse deksler hos bilforhandlere, men bruk nettet, eller en de store billig kjedene. Du kan ikke kjøpe ette deksel, men en pakke enten 2 eller 4 stk. De finnes i alle pris klasser, men for ett par hundre lapper skulle du få noen som er greie nok.

Takker så mye. Da blir det biltema eller noe slikt. Eller en venn av meg jobber som bilmekaniker. Han har kanskje noe liggende.

Gjest lilleputt
Skrevet

Det er totalt ufarlig å kjøre uten hjulkapsel.

Du kan kjøpe en dyrt hos en Opelforhandler eller en billig feks på Biltema. Du dytter den på selv.

Det var jo greit da. Da skal jeg ikke kjøpe noe dyrt i hvert fall.

Skrevet

Hjulkapselen holder lufta på plass i rillene. Kjører du uten så risikerer du at midtrillen eksloderer og all miljøgassen slipper ut!

Skrevet

Takker så mye. Da blir det biltema eller noe slikt. Eller en venn av meg jobber som bilmekaniker. Han har kanskje noe liggende.

Vet ikke helt hvor vanlig det er å ha sånt liggende. Men noter deg tallene som står på hjulene og kjøp noen som passer på biltema. Tallene sier noe om str på hjula.

Skrevet

Hjulkapselen holder lufta på plass i rillene. Kjører du uten så risikerer du at midtrillen eksloderer og all miljøgassen slipper ut!

Hi, hi, hi :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...