orpah Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Hvis jeg trener 1 time morgen og kveld rask gange. I tillegg så spiser jeg diett ala grete roede på 1200 cal. Og i tillegg styrketrening 4 kvelder i uka. Da må det vel gå ann å gå ned 1,5 kg fett i uka?. Eller hva tror dere. Har 6 ukrt på mrh. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Høres vanskelig ut. En halv kilo fett tilsvarer ca. 7000 kcal. Skal du gå ned halvannen kilo fett i uken må du med andre ord til sammen redusere kaloriinntaket og øke forbrenningen med 21000 kcal. pr. uke. Det tror jeg skal holde hardt... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
orpah Skrevet 2. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2007 Høres vanskelig ut. En halv kilo fett tilsvarer ca. 7000 kcal. Skal du gå ned halvannen kilo fett i uken må du med andre ord til sammen redusere kaloriinntaket og øke forbrenningen med 21000 kcal. pr. uke. Det tror jeg skal holde hardt... mente vel kanskje 1,5 kg i uka da. Men har jo ikke lyst å miste de få musklenene jeg har. Altså vil ikke gå ned for enhver pris. Men lyst til å bli slankere og alt sånn. Altså sulting er uaktuelt. Likevel vil jeg gå ned fort 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
soleil Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 mente vel kanskje 1,5 kg i uka da. Men har jo ikke lyst å miste de få musklenene jeg har. Altså vil ikke gå ned for enhver pris. Men lyst til å bli slankere og alt sånn. Altså sulting er uaktuelt. Likevel vil jeg gå ned fort For å beholde muskler så må du uansett spise. Du vil miste muskelmasse om du kjører på med kaloriunderskudd og masse trening. 0, 5 kg er mer passe vektreduksjon pr uke. Er du veldig overvektig kan du kanskje gå ned mer i starten. Har du spiseforstyrrelse eller er det et objektivt behov for å gå ned i vekt, får litt creepy feeling av tanken på 1200 kcal pr dag + massiv trening, det blir for tøft... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
orpah Skrevet 2. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2007 For å beholde muskler så må du uansett spise. Du vil miste muskelmasse om du kjører på med kaloriunderskudd og masse trening. 0, 5 kg er mer passe vektreduksjon pr uke. Er du veldig overvektig kan du kanskje gå ned mer i starten. Har du spiseforstyrrelse eller er det et objektivt behov for å gå ned i vekt, får litt creepy feeling av tanken på 1200 kcal pr dag + massiv trening, det blir for tøft... Nei jeg er nok overvektig. Så mye som 10kg. Gått på et greteroedekurs hvor de regnet ut vekta og der fikk jeg 1200 kaloriers meny så stemmer nok. Men jeg skal begynne på noe nytt til høsten og har lyst å gi et bra første inntrykk og vil gå ned til det. Så har liksom 6 uker på meg til å gå ned mest mulig 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Nei jeg er nok overvektig. Så mye som 10kg. Gått på et greteroedekurs hvor de regnet ut vekta og der fikk jeg 1200 kaloriers meny så stemmer nok. Men jeg skal begynne på noe nytt til høsten og har lyst å gi et bra første inntrykk og vil gå ned til det. Så har liksom 6 uker på meg til å gå ned mest mulig Det stemte nok for 2 1/2 år siden. Den gang GR kurs var sultekurer. Det stemmer IKKE nå. Spis ofte og lite, for å holde forbrenninga i gang. Prøv med 1600 kcal i førsteomgang du. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
orpah Skrevet 2. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2007 Det stemte nok for 2 1/2 år siden. Den gang GR kurs var sultekurer. Det stemmer IKKE nå. Spis ofte og lite, for å holde forbrenninga i gang. Prøv med 1600 kcal i førsteomgang du. Det stemmer ikke. Dette har jo noe med kroppstørrelse og vekt og høyde og sånt. Og mitt kaloriforbruk uten trening er vel noe sånt som 1600. Det betyr at å ligge på 1200 når jeg skal gå ned i vekt er fornuftig og riktig Håper på å øke kaloroforbruket endel med trening også da. Ikke bare ved å spise mindre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Det stemmer ikke. Dette har jo noe med kroppstørrelse og vekt og høyde og sånt. Og mitt kaloriforbruk uten trening er vel noe sånt som 1600. Det betyr at å ligge på 1200 når jeg skal gå ned i vekt er fornuftig og riktig Håper på å øke kaloroforbruket endel med trening også da. Ikke bare ved å spise mindre. Klart det har med kroppstørrelse å gjøre. Også kjønn og alder. Men med så mye trening som du har lagt opp til, høres 1200 kcal for lite ut uansett. Du skrev også at du var 10 kg. overvektig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
orpah Skrevet 2. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2007 Klart det har med kroppstørrelse å gjøre. Også kjønn og alder. Men med så mye trening som du har lagt opp til, høres 1200 kcal for lite ut uansett. Du skrev også at du var 10 kg. overvektig. Men når jeg skal gå ned må jeg jo forbruke mer kalorier enn jeg tar inn. Og hvis jeg feks ved å endre kostholdet får 500 kalorier i underskudd. Kan jeg ved trening øke denne diferansen enda mer å gå ned mer.Målet mitt er jo å gå ned i vekt. Så da må jeg spise mindre kalorier enn det jeg forbruker 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Men når jeg skal gå ned må jeg jo forbruke mer kalorier enn jeg tar inn. Og hvis jeg feks ved å endre kostholdet får 500 kalorier i underskudd. Kan jeg ved trening øke denne diferansen enda mer å gå ned mer.Målet mitt er jo å gå ned i vekt. Så da må jeg spise mindre kalorier enn det jeg forbruker Det er anbefalt å spise 500-800 kcal mindre enn det kroppen trenger for å holde vekta. Fordi det ikke er anbefalt å gå for fort ned i vekt, for da mister du muskler og ikke fett. Lykke til med vektnedgang. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
orpah Skrevet 2. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2007 Det er anbefalt å spise 500-800 kcal mindre enn det kroppen trenger for å holde vekta. Fordi det ikke er anbefalt å gå for fort ned i vekt, for da mister du muskler og ikke fett. Lykke til med vektnedgang. takk skal du ha , du har rett at det er best å ta det i mer rolig fornuftig tempo. Jeg har falt i den vanlige fella om at nå er det snart julebord, sydenferie , skolestart etc og jeg bare mååååå gå ned. Vet det ikke er noe bra men klarer ikke la helt være å være så fornuftig og sånt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
serendipity Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 takk skal du ha , du har rett at det er best å ta det i mer rolig fornuftig tempo. Jeg har falt i den vanlige fella om at nå er det snart julebord, sydenferie , skolestart etc og jeg bare mååååå gå ned. Vet det ikke er noe bra men klarer ikke la helt være å være så fornuftig og sånt. Det som skjer om du inntar for lite mat er at du setter kroppen på "SPAREBLUSS" den tviholder på fettet for den ikkke vet når den får mat neste gang. Dessuten om du skal ned endel så må du begynne på et høyere antall kalorier. Når du har gått ned et antall kilo og har har feks. 5 kg igjen kan du jo ikke ende opp på 900 kcal.???? Man kan vel sånn svært grovt si at 30 min rask gang forbrenner 200 kcal. Du forbrenner da minst 1000 kcal om dagen på trening i gj. snitt. Og å innta da bare 1200 høres ut som galskap. Skynd deg langsomt du ;-) ikke start på mindre enn 1600 om du har litt "å ta av". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Hvis du går på en diett nesten uten karbohydrater - og med masse proteiner vil du gå ned mye på kort tid, og bevare muskelmassen. Her tenker jeg Atkins eller Eat International-diett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 mente vel kanskje 1,5 kg i uka da. Men har jo ikke lyst å miste de få musklenene jeg har. Altså vil ikke gå ned for enhver pris. Men lyst til å bli slankere og alt sånn. Altså sulting er uaktuelt. Likevel vil jeg gå ned fort Var jo 1,5 kg. i uka jeg også snakket om? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
orpah Skrevet 2. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2007 Var jo 1,5 kg. i uka jeg også snakket om? Jeg også men jeg tenkte at det å gå ned kun fett er umulig. Jeg vil alltid miste noe muskler og vann. Så å ha som mål å gå ned 1,5 kg i uka burde være mulig. Men ikke 1,5 kg fett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Jeg også men jeg tenkte at det å gå ned kun fett er umulig. Jeg vil alltid miste noe muskler og vann. Så å ha som mål å gå ned 1,5 kg i uka burde være mulig. Men ikke 1,5 kg fett. Særlig i begynnelsen av en slankekur er det ikke noe problem å "gå ned" 1,5 kg. i uken. Bare synd det meste da er vann, og dette vekttapet fortsetter selvfølgelig ikke i samme tempo. Ville satset på et varig vekttap på en halv kilo i uken - klarer du det er det veldig bra (skulle gjerne hatt noen slike uker selv..)! Spiser du fornuftig behøver du ikke miste muskelmasse. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
opplending Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Gå på lavkarbokosthold. les mer her: www.lavkarbo.no Mange har gått ned 3-4 kilo første uka, 7-8 i løpet av 14 (første) dager. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Det sies at du forbrenner ca. 1 kalori pr. kilo kroppsvekt pr. time. Dvs. at dersom du veier 60 kilo * 1 * 24 timer = 1440. Dette er når du hviler. Da jeg gikk på et kostholdskurs på treninga ble vi sterkt frarådet å gå under dette. Dersom vi skulle trene en del så MÅTTE vi innta mer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ductil Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Hvis du går på en diett nesten uten karbohydrater - og med masse proteiner vil du gå ned mye på kort tid, og bevare muskelmassen. Her tenker jeg Atkins eller Eat International-diett. Var det ikke du som gikk på Eurodiett? Hvordan har det gått? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Var det ikke du som gikk på Eurodiett? Hvordan har det gått? Ikke spør... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.