Gå til innhold

En venn som ikke svarer

Anbefalte innlegg

Gjest det svir og gjør vondt
Skrevet

Tør nesten ikke skrive om det etter den "hete" diskusjonen i siste uke om en venn som ikke svarte, men jeg har et lignende problem. En venn av meg som jeg har gjort mang en tjeneste svarte meg ikke da jeg ba om en liten tjeneste for to uker siden. Før helgen skrev jeg til han igjen og spurte pent om han hadde lest det jeg hadde sendt først.

Fremdeles ingen svar, og før har han alltid svart meg med engang. Andre i omgangskretsen fikk korte meldinger i siste uke og jeg vet at han har det bra. Jeg prøver å si til meg selv at det er slik han er. Han blir oppslukt av det han holder på med til de grader osv. Jeg vet at jeg ikke har gjort noe galt,og har vært som vanlig.

Likevel, jeg merker en sviende skuffelse og en eller annen form for angst eller redsel over å ha mistet han som venn for godt. Tanken på at han har brukt meg og ikke setter pris på det jeg har gjort for han er grusom.

Tenker en del på at jeg kan ha støtt han med å sende for positive og trøstende emailer i vanskelige situasjoner. Han er en lukket type på det planet selvom han er verdens mest omsorgsfulle og snilleste venn når det trengs.

Er jeg gal som bekymrer meg? Jeg kan ikke skrive til han igjen, ikke vet jeg når vi møtes og vet at jeg må bare vente. Jeg liker ikke tanken,men kanskje er dette bare ment å bli slik. Kanskje setter han ikke pris på meg slik jeg trodde og den tanken er vond, aldeles utrolig vond å ikke kunne få svar på det spørsmålet.

Fortsetter under...

Gjest Mr_Donald
Skrevet

Jeg har noen sånne venner dessverre. De er snille og koselige men de er ikke de som stiller opp mest. Etterhvert skjønner man hvem det ikke er vits engang å spørre om en tjeneste , hjelp til flytting , ikeahylle whatever. Dette selv om når de ber om tjenester så pleier jeg alltid å stille opp og hjelpe til med kjøring eller hva det skulle være.

Godt mulig han bryr seg om deg og liker deg. Bare at han er gørr lat og egoistisk til å faktisk gidde å gjøre noe han ikke har lyst til bare for å være snill.

Skrevet

Tja, han er antagelig ikke en slik venn som du ønsker at han skal være. Det er greit så lenge du stiller opp, men han er ikke like flink til å stille opp for andre, eller at han ikke vil prioritere deg.

Jeg har en slik kamerat, han er ikke flink til å prioritere meg, men kan gjerne prioritere andre. Det betyr at jeg ikke gidder å stille spesielt opp for han. Jeg driter rett og slett i det. Han er en koselig mann på alle måter, men er ikke flink til å stille opp for sine kamerater. Jeg er litt usikker på hvor mye han stiller opp for andre også, mulig det også er dårlig.

Men jeg mener at skal man være kamerater så må man stille opp for hverandre. Jeg har forståelse for at det ikke alltid vil passe, men det kan ikke være slik at det aldri passer. Da kan han ikke regne med at andre stiller opp heller.

Så forholdet til han har blitt ganske lunkent etterhvert.

Så enten er kameraten din slik at du ikke blir prioritert eller så er han lite flink til å stille opp for andre.

Jeg synes heller du skal trekke deg litt unna jeg, jeg mener at han ikke fortjener din oppmerksomhet, når han oppfører seg sånn. Dette er svært dårlig gjort av han.

Jeg vil tro at dine følelser for vennskapet vil kjølne litt nå etterhvert. Det går fra litt håpløshet, fortvilelse til irritasjon og likegyldighet.

Finn deg heller kamerater som stiller opp for deg.

Skrevet

Jeg tror du bekymrer deg unødvendig mye over dette.

Det kan være mange naturlige grunner til at han ikke har svart deg. Og jeg tror de fleste av dem er mere sannsynlige enn at han ikke liker deg lenger, eller ikke vil ha deg som en venn.

Han kan ha vært syk, bortreist, opptatt med andre ting, eller han har rett og slett glemt at du har bedt ham om en tjeneste!

Nå vet jeg jo ikke hva slags tjeneste du har bedt om. Men hvis det er noe som krever litt av ham så han må sette av tid, er det lett å utsette det til et "passende" tidspunkt, men tiden går fort, og plutselig har det gått 2 uker!

Selvfølgelig kan det også være at han rett og slett ikke gidder, men det er absolutt ikke det samme som at ham ikke bryr seg om deg lenger, eller har kuttet deg ut som venn.

Folk er forskjellige. Og selvom du er typen til å stille opp og vise omsorg for venner, så er det andre som igjen har mere enn nok med seg og sitt, og ikke har kapasitet til å gjøre så mye for andre.

Kan du ikke bare ringe ham da?? Si at du lurer på hvordan det står til siden du ikke har hørt fra ham på lenge?

Da merker du jo fort om han opppfører seg som vanlig ovenfor deg.

Skrevet

Det kan være mange naturlige grunner til at han ikke har svart deg. Og jeg tror de fleste av dem er mere sannsynlige enn at han ikke liker deg lenger, eller ikke vil ha deg som en venn.

Han kan ha vært syk, bortreist, opptatt med andre ting, eller han har rett og slett glemt at du har bedt ham om en tjeneste!

Nå vet jeg jo ikke hva slags tjeneste du har bedt om. Men hvis det er noe som krever litt av ham så han må sette av tid, er det lett å utsette det til et "passende" tidspunkt, men tiden går fort, og plutselig har det gått 2 uker!

Selvfølgelig kan det også være at han rett og slett ikke gidder, men det er absolutt ikke det samme som at ham ikke bryr seg om deg lenger, eller har kuttet deg ut som venn.

Folk er forskjellige. Og selvom du er typen til å stille opp og vise omsorg for venner, så er det andre som igjen har mere enn nok med seg og sitt, og ikke har kapasitet til å gjøre så mye for andre.

Kan du ikke bare ringe ham da?? Si at du lurer på hvordan det står til siden du ikke har hørt fra ham på lenge?

Jeg tenkte også at "hvorfor ikke ringe ham?". Virker som det er utrolig mange som bare tekster kjappe meldinger, men blir sittende å lure i lang tid hva meldingene (eller mangel på meldinger!) betyr...

Skrevet

Ofte når man ikke har anledning til å svare en melding med en gang man har lest den, er det fort gjort å glemme å svare når en får tid. Jeg synes ikke du bør ta deg nær av at han ikke svarer. Du bør heller ringe, så får du oppklart eventuelle misforståelser.

Annonse

Skrevet

Det er godt mulig at du har rett, men jeg kan ikke ringe han eller sende SMS.

Vår kontakt er via email, og når han ikke har svart to ganger er det ikke bare

å skrive umiddelbart engang til.

Fornuften sier meg at han har lagt det til side og glemt det begge gangene for

det ligner han, men det svir litt likevel siden jeg har gjort han store tjenester

i det siste som har krevd mye mer. Jeg har vist han forståelse før og derfor

svir det ekstra nå.

Jeg regner med å sende han noen linker om det jeg driver med om en stund.

For alt jeg vet kan han eller noen familiemedlemmer være syke, og da svarer

han ikke meg. Men jeg vet at alt var bra med han der hvor han er i siste uke.

Skrevet

Tja, han er antagelig ikke en slik venn som du ønsker at han skal være. Det er greit så lenge du stiller opp, men han er ikke like flink til å stille opp for andre, eller at han ikke vil prioritere deg.

Jeg har en slik kamerat, han er ikke flink til å prioritere meg, men kan gjerne prioritere andre. Det betyr at jeg ikke gidder å stille spesielt opp for han. Jeg driter rett og slett i det. Han er en koselig mann på alle måter, men er ikke flink til å stille opp for sine kamerater. Jeg er litt usikker på hvor mye han stiller opp for andre også, mulig det også er dårlig.

Men jeg mener at skal man være kamerater så må man stille opp for hverandre. Jeg har forståelse for at det ikke alltid vil passe, men det kan ikke være slik at det aldri passer. Da kan han ikke regne med at andre stiller opp heller.

Så forholdet til han har blitt ganske lunkent etterhvert.

Så enten er kameraten din slik at du ikke blir prioritert eller så er han lite flink til å stille opp for andre.

Jeg synes heller du skal trekke deg litt unna jeg, jeg mener at han ikke fortjener din oppmerksomhet, når han oppfører seg sånn. Dette er svært dårlig gjort av han.

Jeg vil tro at dine følelser for vennskapet vil kjølne litt nå etterhvert. Det går fra litt håpløshet, fortvilelse til irritasjon og likegyldighet.

Finn deg heller kamerater som stiller opp for deg.

Han har ofte stillt opp for meg, men dette ligner han egentlig. Nå er han opptatt med andre ting, og andre mennesker der hvor han er nå og da glemmer han alt annet. Han er utrolig dyktig og intelligent, men siden han har mange baller i lufta så blir organiseringen noen ganger så som så.

Han får til mer enn de fleste og jeg beundrer han veldig for det. Jeg kjenner likevel godt hans svake sider og får egentlig bestemme meg om jeg vil ha han som venn slik han er eller trekke meg unna.

Det er bare tanken på at jeg har støtt han eller at han vil trekke seg unna meg på denne måten som gjør vondt.

Skrevet

Hvis du føler det sånn så skjønner jeg ikke hvorfor du ikke bare ringer og spør? Spør hvorfor han ikke har svart (ikke vær superseriøs og sutrete), så får du nok en logisk forklaring. :) Man mister ikke bare gode venner sånn uten videre.. Går nok bra skal du se. :) Ta en telefon og hør om det er liv du.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...