Gå til innhold

Skrivekløe

Anbefalte innlegg

Gjest lurer jeg på
Skrevet

Om du sender inn 200 A4 sider til et forlag, hvor mange sider blir boken på da?

Skrevet

Mange! Jeg vil gjette på at en A4-side kan bli både 2 og 3 boksider, alt etter skrifttype, skriftstørrelse, linjeavstand og hvor mye de tyner inn på hver side.

Gjest this is a signature
Skrevet

Skriver du bok?

Så spennende..Har alltid hatt en liten drøm om å skrive bok, men jeg tror ikke jeg har (tiden eller) tålmodigheten til det...:)

Gjest lurer jeg på
Skrevet

Skriver du bok?

Så spennende..Har alltid hatt en liten drøm om å skrive bok, men jeg tror ikke jeg har (tiden eller) tålmodigheten til det...:)

Tja.. Har skrevet på noe i lang tid, som jeg tar frem når jeg har tid og lyst. Lysten til å gi det ut blir bare større og større, så kanskje jeg prøver meg! Mulig det er bare jeg som synes det er interessant, men kan tenke meg å få det vurdert. Skulle gjerne ha visst hvor mange sider det blir, ut fra antall A4-sider.

Bor det en bok i deg, er det bare til å begynne skrivingen. Det ER spennende å skrive!

Gjest lurer jeg på
Skrevet

Mange! Jeg vil gjette på at en A4-side kan bli både 2 og 3 boksider, alt etter skrifttype, skriftstørrelse, linjeavstand og hvor mye de tyner inn på hver side.

Hei! Jeg har lest en slags utregning for dette et sted, men finner det ikke igjen.. Kan tenke meg å vite dette, men svaret ditt virker logisk. Takk skal du ha!

Skrevet

Tja.. Har skrevet på noe i lang tid, som jeg tar frem når jeg har tid og lyst. Lysten til å gi det ut blir bare større og større, så kanskje jeg prøver meg! Mulig det er bare jeg som synes det er interessant, men kan tenke meg å få det vurdert. Skulle gjerne ha visst hvor mange sider det blir, ut fra antall A4-sider.

Bor det en bok i deg, er det bare til å begynne skrivingen. Det ER spennende å skrive!

Gjør det! Send det inn. Du har ingenting å tape :o).

Gjest lurer jeg på
Skrevet

Gjør det! Send det inn. Du har ingenting å tape :o).

Takk for gutsen du gir meg her!! :-)

Stå på du også, lykke til!! :-)

Skrevet

Dvs. at 200 sider A4 skrevet med størrelse 12 og en og en halv linjeavstand vil bli flere hundre boksider?

Skrevet

Takk for gutsen du gir meg her!! :-)

Stå på du også, lykke til!! :-)

:-) Bare hyggelig.

Skrevet

Dvs. at 200 sider A4 skrevet med størrelse 12 og en og en halv linjeavstand vil bli flere hundre boksider?

Jepp. Det er jo ikke så mange og brede linjene på en vanlig romanside. Du får telle linjene og antall bokstaver på en vanlig romanside og så prøve å regne ut hvor mange romansider en A4-side blir og så gange med 200.

Skrevet

Jepp. Det er jo ikke så mange og brede linjene på en vanlig romanside. Du får telle linjene og antall bokstaver på en vanlig romanside og så prøve å regne ut hvor mange romansider en A4-side blir og så gange med 200.

Ja det kan jeg gjøre. Det er kanskje ikke særlig viktig hvor lang en bok er (innholdet er viktigere), men det er interessant å vite.

100 A4 sider skulle da bli en "vanlig" boklengde.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...