Gå til innhold

Feriedag - har jeg rett på ekstra dag?

Anbefalte innlegg

Gjest whattodowhattodo
Skrevet

Jeg har ferie etter helgen min. Jobber kveld lør., søn. dag.

Har ferie etter det...i 3 uker.

Har ikke jeg rett på en ekstra feriedag etter ferien pga fridag etter helg mandag?

Føler jeg jobber 15 dager og får betalt for 14 på en måte..

Noen som kan dette med ferie?

Skrevet

Nei, det har du dessverre ikke. Du har krav på tre uker sammenhengende i sommerperioden. En ferieuke = 6 virkedager. Dvs. alle dagene untatt søndag. Når en jobber turnus har en fri på virkedagene, men feriedager er også de dagene.

Tvertimot så kan det være at du må inn å jobbe søndag i en ferieuke dersom det er din helg. Hos oss har vi regler for hvor mange helger (søndager) en skal ha fri (Dvs. søndager som er ens egentlige jobbesøndag. Nå som vi har fem uker ferie, har vi (med arbeidshelg hver tredje helg), rett til fri tre søndager på to år. Dvs. en søndag det ene året og to neste år..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...