Gå til innhold

Vondt i tissen

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Hei! Jeg er en gutt på 28 år som har ett problem som dukker opp avogtil. Jeg har ofte "ustabil",vond og løs mage, og det er i forbinnelse med do-besøk når magen er "ustabil" er det at dette problemet oppstår. Etter at jeg har sittet på do går det ofte ikke mer enn ett par minutt før jeg kjenner svie inne i tissen i område rundt penishodet og overgangen til skaftet. I tillegg til svie, føles det ut som om jeg må veldig tisse. Hvis jeg setter meg på do igjen for å tisse kjennes det bedre med en gang, men etter 10 sekunder er det like galt om ikke enda verre enn det var. Ofte skjer det i en kombinasjon med at det kjennes ut som jeg ikke fikk gjort meg ferdig med å tømme tarmene og at jeg forsatt er vond i magen (egentlig er jeg ferdig, fordi det kommer ikke noe mer ut om jeg setter meg på do igjen). For at smertene skal gi seg må jeg tvinge meg selv til ikke å gå på do på ett par timer, da vil de gradvis forsvinne. Går jeg på do før kan jeg risikere at smertene forsetter, eller at de kommer tilbake om de har forsvunnet. Når smertene er borte kjennes det litt numment i område rundt penishodet i en del timer, dagen etter er alt like greit som før.... Dette problemet oppstår kanskje 5-8 ganger i året, og har sikkert hatt det i 5-6 år (om ikke flere). Det kan oppstå med dagers mellomrom, eller så kan det går flere mnd. mellom hver gang. Problemet har også en tendens til å oppstå hvis jeg trykker hardt på for å bli fort ferdig på do, men ikke alltid. Har du noen forslag til hva årsaken kan være, og om det finnes noe som kan være til hjelp?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/280080-vondt-i-tissen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Synes du bør kontakte fastlegen din. Ta med en urinprøve, så kan denne undersøkes både for urinveisinfeksjon og klamydia. Betennelse i prostata-kjrtelen kan gi liknende plager, legen bør undersøke det også. Dersom intet galt finnes, bør det kanskje undersøkes om du har sykdom i endetarmen som kan gi utstrålende smerter til penis. Ellers er ikke symptomene typisk for noen konkret sykdom jeg kommer på...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/280080-vondt-i-tissen/#findComment-2257358
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...