Gå til innhold

Leter etter jobb

Anbefalte innlegg

Gjest enda mer frustrert
Skrevet

Noe så utrolig frustrerende. Har rikelig med utdanning, men er fattig på praksis. Uten praksis får man ikke jobb. Uten jobb får man ikke praksis....

Gjest Painted
Skrevet

Arbeidsledigheten har aldri vær så lav som nå. Hvordan søker du jobber? Hvor god er CVen din? Hvordan forbereder du deg til jobbintervjuer?

Hva med å kontakte NAV om hjelp? De han kanskje kurs til deg?

mvh

Skrevet

Kanskje ikke du kan velge fra øverste hylle det første året. Markedet skriker etter folk. Om du er flyttbar kan en telefonrunde gi deg jobb i morgen.

Gjest Vekten87
Skrevet

ja typisk!! man sender inn søknad så får vi svar: søker folk med erfaring!! hallo.. då må vi få begynne ètt sted!!! huff

Gjest fklsdjlfs
Skrevet

Man må regne med å ikke starte på toppen av karrierestigen, men å jobbe seg oppover.. Fikk fast jobb innenfor min bransje på den måten, men startet som vikar innenfor noe som ikke var helt midt i blinken. Fikk jobb i samme firma innenfor mitt område etter et år og da hadde jeg viktig erfaring pga mitt år som vikar. Ikke vær for kresen så får du jobb.

Gjest enda mer frustrert
Skrevet

Kanskje ikke du kan velge fra øverste hylle det første året. Markedet skriker etter folk. Om du er flyttbar kan en telefonrunde gi deg jobb i morgen.

Ja, sikkert. Med pendling ryker også ekteskapet. :(

Gjest Been there - done that
Skrevet

Det som er enda mer frustrerende er alle idiotene som sier at du ikke må være så kresen. Så lite skjønner de.

Det er ikke lett å "ikke være kresen" med en god utdannelse. Sleit selv med å få min første jobb (da var riktignok arbeidsmarkedet vesentlig verre enn i dag) og jeg søkte på alle typer jobber, barnehager, nattevakter, lærer osv osv. Men fikk ingen tilbud, de var redde jeg ville forsvinne så snart noe bedre dukket opp. Noe som selvfølgelig stemte. Og dermed var det ikke så enkelt å ikke være kresen.

Hvilken utdannelse har du? Det er bare å stå på. Før eller siden får du jobb. Men husk å bruk tiden inntil da på en konstruktiv måte. Ta noen kurs, etterutdann deg, ta noen enkle jobber hvis du kan. Du må også være villig til å starte opp et annet sted enn der du bor. Det måtte jeg. Bodde 1,5 år borte fra min samboer. Dersom kjærligheten er sterk går det bra. Din kone bør jo innse at det er viktig at du får en jobb. Etter en stund kan du søke etter noe der du nå bor. Da har du både litt erfaring og en jobb (det er mye lettere å få jobb når en allerede har en).

Lykke til.

Gjest enda mer frustrert
Skrevet

Det som er enda mer frustrerende er alle idiotene som sier at du ikke må være så kresen. Så lite skjønner de.

Det er ikke lett å "ikke være kresen" med en god utdannelse. Sleit selv med å få min første jobb (da var riktignok arbeidsmarkedet vesentlig verre enn i dag) og jeg søkte på alle typer jobber, barnehager, nattevakter, lærer osv osv. Men fikk ingen tilbud, de var redde jeg ville forsvinne så snart noe bedre dukket opp. Noe som selvfølgelig stemte. Og dermed var det ikke så enkelt å ikke være kresen.

Hvilken utdannelse har du? Det er bare å stå på. Før eller siden får du jobb. Men husk å bruk tiden inntil da på en konstruktiv måte. Ta noen kurs, etterutdann deg, ta noen enkle jobber hvis du kan. Du må også være villig til å starte opp et annet sted enn der du bor. Det måtte jeg. Bodde 1,5 år borte fra min samboer. Dersom kjærligheten er sterk går det bra. Din kone bør jo innse at det er viktig at du får en jobb. Etter en stund kan du søke etter noe der du nå bor. Da har du både litt erfaring og en jobb (det er mye lettere å få jobb når en allerede har en).

Lykke til.

Mange takk for hyggelig svar. Har søkt en del (i det siste har jeg sendt noen søknader uten høre noen avgjørelser bortsett fra ett avslag). Har to utdanninger (til sammen 5 år etter videregående skole). Bare den ene er det litt etterspørsel etter folk på.

Jada, jeg har noen begrensninger som noen vil kalle det. Kan ikke ta jobb for langt unna familie for da går det for hardt ut over ekteskap. Har nemlig prøvd det, med dårlig resultat. Pendling til Oslo holdt på å ta knekken på meg (_Fryktelig_ slitsomt, men i Oslo er der mye lettere å få jobb, men ikke finne bolig til overkommelig pris.) Min kone er absolutt ikke villig til å flytte.

Dessuten må inntekten være høy nok til at jeg greier å forsørge familie, men tror ikke jeg har urimelige lønnskrav. Jeg er ikke helt ung lenger og arbeidsgivere foretrekker ofte yngre arbeidstakere. Og så går tiden, positive resultater av jobbsøking uteblir. :( Jeg kresen? Absolutt ikke. Du skulle bare visst hva slags jobber jeg har hatt tidligere. Men det passer sikkert fint inn i tankegangen til folk på ytre høyre fløy å tro at arbeidsledige ikke får jobb fordi de er for kresne. De får selvfølgelig ikke jobb fordi kravene til arbeidsledige ikke er høye nok! :(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...