Gå til innhold

Drikke vann på trening?

Fluke

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg trener sånn ca. tre ganger i uka på et treningssenter. Og min tidligere instruktør sa at jeg skulle drikke masse vann mens jeg trente. Nå har jeg fått ny instruktør, og denne sier at jeg nesten ikke skal drikke vann i det hele tatt mens jeg trener...

Skjønner ikkenoe jeg!

Kan noen fortelle meg hva som er riktig?

Med forvirret hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Det er viktig å fylle opp væsketapet du får av trening. Drikk enten i treningen og/eller etter treningen.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva liker du best selv da?

Selv hadde jeg aldri klart å gjennomføre en økt uten å drikke vann, og jeg drikker vel 1-2 liter tror jeg på en 30-45 min økt.

Dessuten drikker jeg også mye både før og etter trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv hadde jeg aldri klart å gjennomføre en økt uten å drikke vann, og jeg drikker vel 1-2 liter tror jeg på en 30-45 min økt.

Hei!

Selv liker jeg å drikke masse vann mens jeg trener, men siden den nye instruktøren min sa at jeg bare skulle drikke 250 ml under oppvarming, 500 ml under selve treningen (styrke) og 250 ml etter trening, ble jeg litt i tvil.

Han sa noe sånnt som at hvis jeg ville gå ned i vekt måtte jeg kutte ut å drikke masse vann på trening. Men jeg skjønner ikke det der helt, for det er jo ikke vannet i kroppen jeg vil kvitte meg med egentlig... Og jeg trodde kroppen trengte vann under trening...

Tar instruktøren feil da???

Takker for svar

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Selv liker jeg å drikke masse vann mens jeg trener, men siden den nye instruktøren min sa at jeg bare skulle drikke 250 ml under oppvarming, 500 ml under selve treningen (styrke) og 250 ml etter trening, ble jeg litt i tvil.

Han sa noe sånnt som at hvis jeg ville gå ned i vekt måtte jeg kutte ut å drikke masse vann på trening. Men jeg skjønner ikke det der helt, for det er jo ikke vannet i kroppen jeg vil kvitte meg med egentlig... Og jeg trodde kroppen trengte vann under trening...

Takker for svar

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Takker for svar

Mvh

Ja, han tar nok feil. Jeg har ihvertfall aldri hørt noe tilsvarende.

Hvis du trener på ett SATS gym eller andre slike kjeder så er for mange av instruktørene alt de kan om trening det de har lært på ett lite kurs de har fått av senteret de jobber på...

Så instruktører på slike gym har jeg dårlig erfaring med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

moder natur har innordnet livet gjennom evolusjonens millioner av år. Bare følg dens veiledning. Drikk når du er tørst.

Det er bare tull og tøys å overdrive væskeinntaket. Følg kroppens signaler og hold deg på den gylne middelvei :-)

[email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Det er viktig å fylle opp væsketapet du får av trening. Drikk enten i treningen og/eller etter treningen.

Med vennlig hilsen

Hadde jeg vært deg ville jeg bedt om å få en annen instruktør. Hvis han ikke har peiling på noe så grunnleggende, så tør jeg ikke tenke på hva slags idiotiske forslag han kan komme med.

Å drikke mye vann under trening er basic knowledge, og direkte knyttet opp mot dine prestasjoner på treningen. Legg vekt på å drikke mye vann. Det har ingenting å si om du slanker deg eller ikke - væske er viktig når du trener!

Her har instruktøren din bommet helt på mål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...