Gå til innhold

Fortelle om overgrep?

Anbefalte innlegg

Gjest Abbuy

Jeg er sammen med en gutt jeg er veldig glad i.Han vet ikke om voldtekten.Vi har enda ikke ligget sammen men jeg har veldig lyst og føler det er på tide.Er det noe poeng å fortelle om at jeg har blitt voldtatt engang. Dette vil bli første gang jeg har sex i edru tilstand så er litt spent på hvordan reaksjonene vil bli. Redd det vil ødelegge vårt seksuelle forhold før det i det hele tatt har startet om jeg forteller om voldtekten.

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/280187-fortelle-om-overgrep/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det du tar opp her er et vanskelig tema- fordi det finnes så alt for lite hjelp i vårt samfunn til å takle dette i dagliglivet.Det er klart at om du forteller han om det, så vil han få en reaksjon m på det- for de som står deg nær vil føle dette på kroppen på sin måte. Men... likefullt så synes jeg du bør ta det opp med han- fordi det er en del av deg- og fordi voldtekter gjør noe me vårt seksualliv. Særlig vil det gi en stor påvirkning når det er en vi virkelig har sterke følelser for- overfladisk sex i fylla er en smal sak- for da distanserer vi oss fra følelser- men når du blander sex med kjærlighet- slik det egentlig bør være- ja da kan ting bli helt anderledes...Jeg vil anbefale deg å lage en hyggelig setting , der dere koser dere og prater med levende lys osv. og så forteller du han hva om har skjedd. fortell om hvordan du har jobbet med det etterpå og fortell han at det er en del av deg som du må leve med. forsikre han om at du ikke på noen måte vil sammenligne deres seksuelle omgang med det som skjedde- men at det kan være ting du reagerer negativt på- som du på forhånd ikke vet hva kan bli.Fortell han også at du stoler på at han og du i felleskap vil finne veien til et godt sex liv der ikke dette vil prege deres sex liv. Gi han rom for selv å komme med spørsmål, si hva han føler- og oppfordre han til å ta initiativet til sex, når han føler det er noe han vil. en person som nærer sterke følelser for deg, vil på ingen måte velge å gå fra deg pga dette- det bør heller forsterke hans følelser for deg. Dere kan bli enige om å snakke når dere har sex, fortelle hverandre hva som er godt, og hva som ikke føles godt. Vær åpen- det lønner seg alltid.. Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/280187-fortelle-om-overgrep/#findComment-2256432
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...