Gå til innhold

Hun kan bli sine egne barns søster?

Anbefalte innlegg

Gjest safado
Skrevet

Gravid med sin egen mor er vel litt feil...

Syns ikke dette er noe værre enn å få donoregg fra en fremmed kvinne.

Syns det er fint gjort av mor jeg!

Skrevet

Syns det er litt skummelt at man tillater så mye triksing og miksing med naturen. Er det noen som har oversikt over konsekvensene på lang sikt? Det høres unektelig nokså sykt ut at datteren skal bære fram barn som genetisk blir hennes egne søsken.

Gjest safado
Skrevet

- og en ting til; å sammenligne med incest... der syns jeg du er helt på jordet!

Skrevet

Syns det er litt skummelt at man tillater så mye triksing og miksing med naturen. Er det noen som har oversikt over konsekvensene på lang sikt? Det høres unektelig nokså sykt ut at datteren skal bære fram barn som genetisk blir hennes egne søsken.

Arveanleggene i morens egg skal jo blandes med de som kommer fra farens sæd når den tid kommer. Hun (jenta) kommer til å fungere som surrogatmor og ikke levere noen gener selv.

Sånt får nok ingen konsekvenser før evt. den dagen det er svært mange som trikser på liknende måte, altså at naturmetoden for "genspredning" slutter å være standardløsningen. Innen den tid tror jeg verden er ganske overbefolket av naturlig avlede mennesker.

Gjest Elextra
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du blander inn incest, dette har jo ingen ting med sex å gjøre.

Men litt underlige familiekonstellasjoner blir det jo. Men kan i grunnen forstå at de ønsker å gjøre det på denne måten. Man vet jo ikke om datteren en gang vil benytte seg av eggene, kanskje hun ikke vil ha barn og kanskje hun heller vil ha donerte egg fra andre/ukjente.

Gjest togli
Skrevet

Oj, utrolig! Jeg synes det høres flott ut, jeg. Tror jeg ville gjort det samme selv :)

Skrevet

Incest?!?? Nei nå må du gi deg. Dette her har da ingenting med sex å gjøre!! Jeg hadde gladelig donert egg til min datter hvis det viste seg at hun ikke kunne produsere sine egne...

Skrevet

Incest?!?? Nei nå må du gi deg. Dette her har da ingenting med sex å gjøre!! Jeg hadde gladelig donert egg til min datter hvis det viste seg at hun ikke kunne produsere sine egne...

Jeg hadde faktisk heller foretrukket at min datter hadde fått egg av noen hun ikke er i slekt med. Det hadde vært helt rart å gå rundt og vite at mitt barnebarn egentlig er mitt eget barn...

Skrevet

Jeg ville også ha gjort det,så fremt det ikke var noe risiko for at det kunne bli ett sykt barn av det.

Skrevet

Hun blander jo ikke sine egne gener med sin mors. Det eneste som har skjedd, er at hun er gitt muligheten til å få et barn som har mannen hennes sine gener, samt noen av de samme som hun selv har. Barnet vil få flere "familiegener" enn om det var donoregg fra en fremmed kvinne.

Det er jo slett ikke sikkert hun vil gjøre det. Men at det kan bli komisk på slektsstemner er jo godt mulig. Selv om nok ingen vil tillate seg å snakke om at ette egentlig er hennes mors barn osv.

Skrevet

Jeg hadde faktisk heller foretrukket at min datter hadde fått egg av noen hun ikke er i slekt med. Det hadde vært helt rart å gå rundt og vite at mitt barnebarn egentlig er mitt eget barn...

Jeg hadde foretrukket noen i familien for å sikre mest mulig genetisk likhet... Tror det er lettere å binde seg til barnet da, enn om det skulle være et helt "ukjent" barn...

Skrevet

- og en ting til; å sammenligne med incest... der syns jeg du er helt på jordet!

Helt enig!

Gjest togli
Skrevet

Jeg hadde foretrukket noen i familien for å sikre mest mulig genetisk likhet... Tror det er lettere å binde seg til barnet da, enn om det skulle være et helt "ukjent" barn...

Jeg er ganske sikker på at bindingen til barnet blir den samme uavhengig av genetikken. Se bare på familier med både egenfødte og adopterte barn. De har de samme følelsene for barna uansett.

Ellers enig med deg i at det er uproblematisk å donere egg slik denne moren har gjort.

Skrevet

Jeg er ganske sikker på at bindingen til barnet blir den samme uavhengig av genetikken. Se bare på familier med både egenfødte og adopterte barn. De har de samme følelsene for barna uansett.

Ellers enig med deg i at det er uproblematisk å donere egg slik denne moren har gjort.

Enig på alle punkter! :-)

Gjest togli
Skrevet

Enig på alle punkter! :-)

Vi har visst ganske så like meninger og mangt og mye, bortsett hva hvilken mat som er god ;)

Skrevet

Vi har visst ganske så like meninger og mangt og mye, bortsett hva hvilken mat som er god ;)

*he he*

Gjest adsdf
Skrevet

Gravid med sin egen mor er vel litt feil...

Syns ikke dette er noe værre enn å få donoregg fra en fremmed kvinne.

Syns det er fint gjort av mor jeg!

Dersom man ikke kan få eget biologisk barn og velger å gi mannen et barn med en annen kvinne, så ville jeg nok foretrukket en annen enn min mor ja. Men adopsjon ville være å foretrekke.

Skrevet

Jeg tror jeg kunne ha donert egg til min datter eller tatt i mot egg fra min mor. Ville heller født et barn jeg var i slekt med enn et fremmend.

Gjest Elextra
Skrevet

Samme sa jeg til Morsan en gang - men det svarte hun ikke på (tror jeg) så hun var neppe helt enig :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...