Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt å prøve å lage en hjemmeside, driver og eksperimenterer litt for meg selv. Men hvordan kan jeg få se den vist i nettleseren?

Skrevet

Bare åpne html-filen i nettleseren. Det gjør ingenting om den ligger på harddisken i stedet for på internett.

Skrevet

Bare åpne html-filen i nettleseren. Det gjør ingenting om den ligger på harddisken i stedet for på internett.

Det er det jeg ikke skjønner, hvordan skal jeg klare å åpne filen i nettleseren? Jeg har fått det til før, på den gamle pcen, men ikke på denne.

Skrevet

Det er det jeg ikke skjønner, hvordan skal jeg klare å åpne filen i nettleseren? Jeg har fått det til før, på den gamle pcen, men ikke på denne.

Du kan velge Fil > Åpne i nettleseren, eller dra filen fra filbehandleren og over i nettleseren, f.eks

Skrevet

Du kan velge Fil > Åpne i nettleseren, eller dra filen fra filbehandleren og over i nettleseren, f.eks

Nå har jeg klart å få det frem i nettleseren, men det kommer en masse rare tegn og bokstaver i tillegg til det jeg har skrevet. Hva kan det komme av, tror du? Hva skal jeg gjøre annerledes?

Skrevet

Har fått det til å åpne den nå, men det står mye par par par der. Skjønner ingenting, jeg.

Skrevet

Nå har jeg klart å få det frem i nettleseren, men det kommer en masse rare tegn og bokstaver i tillegg til det jeg har skrevet. Hva kan det komme av, tror du? Hva skal jeg gjøre annerledes?

Vanskelig å si uten å ha sett filen. Heter den .htm eller .html til etternavn? Skru gjerne av skjuling av filetternavn i Windows for å være sikker på at du ser det riktige filetternavnet, eller sjekk hva den heter i adressefeltet i nettleseren.

Gjest databerta
Skrevet

Det er ikke kodene du ser da?

Hvis det er en feil ved kodingen, kommer det frem på siden.

Hva slags verktøy bruker du til å lage siden?

Tenker da på feks på

Dreamweawer, front page osv..

Ved å bruke disse programmene( front page er enklest av disse to hvis du er fersk)

Men det finnes tonenvis av enkle verktøy for å lage hjemmesider.

I disse ligger det gjerne en mulighet for å sjekke hvordan de vil se ut i nettleser før du legger dem ut.

Og det ligger enkle metoder for å få dette ut i nettleser.

Skrevet

Noe av grunnen kan kanskje være norske bokstaver?

Små æ skrives &-tegn tett etterfulgt av aelig;

ø skrives &-tegn tett etterfulgt av oslash; og

å skrives &-tegn tett etterfulgt av aring;

tilsvarende for store ÆØÅ:

&-tegn tett etterfulgt av AElig;

og Oslash;

og Aring;

Skrevet

Noe av grunnen kan kanskje være norske bokstaver?

Små æ skrives &-tegn tett etterfulgt av aelig;

ø skrives &-tegn tett etterfulgt av oslash; og

å skrives &-tegn tett etterfulgt av aring;

tilsvarende for store ÆØÅ:

&-tegn tett etterfulgt av AElig;

og Oslash;

og Aring;

Ja, har hatt problemer med de bokstavene. Takk for hjelpen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...