Gå til innhold

ekstrem overvekt

Gjest overvektig 42 åring fra akershus

Anbefalte innlegg

Gjest overvektig 42 åring fra akershus

Jeg må ned 45 kg, er 167 cm og veier 110 kg. jeg er 42 år, og trivselsvekten for 7 år siden var rundt 60-63 kg. Jeg vil gjerne ta en full sjekk, tarmskylling, hormonprøve, hvilke vitaminer/mineraler trenger jeg også videre. slike tester man gjør i tv prog. før de begynner. kan fastlegen hjelpe meg med det? og hvor får jeg tak i en ernæringsfysiolog som kan lage ett opplegg for meg? Jeg man ha noen som følger med meg. jeg vil tillegge at jeg er plaget av en skiveprolaps og isijas takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

fuji1365380447

Jeg er sikker på at fastlegen kan hjelpe deg med en del av dette.

Ellers å vil jeg anbefale deg å ta kontakt med Grete Roede. De har egne kurs for dem som er svært overvektige og som skal ned mye. Og de har et svært sunt og gjennomarbeidet opplegg som tar høyde for spesielle behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ductil

Det finnes flere steder du kan få hjelp. Fastlegen din kan hjelpe deg noe, men det varierer hvor flinke og interesserte fastlegene er i forhold til vektproblemer. Du kan også viderehenvises av fastlegen til ernæringsfysiolog, men det er ofte ventetid.

Dersom du er villig og har anledning til å betale, så kan du kontakte f.eks dr. Lindbergs klinikk, se http://www.drlindbergs.no/page/index.php?structid=28&joinid=-1

Et annet alternativ vil være å kontakte ernæringsfysiologen til www.dinkost.no. Her kan du få en kombinasjon av ordinære konsultasjoner og oppfølgning via nettet. Du vil også kunne kombinere det å bruke fastlegen og dinkost sitt opplegg.

Lykke til !

P.S. Jeg gikk ned ca 50 kg for et par år siden, så jeg vet at det er mulig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes flere steder du kan få hjelp. Fastlegen din kan hjelpe deg noe, men det varierer hvor flinke og interesserte fastlegene er i forhold til vektproblemer. Du kan også viderehenvises av fastlegen til ernæringsfysiolog, men det er ofte ventetid.

Dersom du er villig og har anledning til å betale, så kan du kontakte f.eks dr. Lindbergs klinikk, se http://www.drlindbergs.no/page/index.php?structid=28&joinid=-1

Et annet alternativ vil være å kontakte ernæringsfysiologen til www.dinkost.no. Her kan du få en kombinasjon av ordinære konsultasjoner og oppfølgning via nettet. Du vil også kunne kombinere det å bruke fastlegen og dinkost sitt opplegg.

Lykke til !

P.S. Jeg gikk ned ca 50 kg for et par år siden, så jeg vet at det er mulig :-)

Hva brukte du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...