running Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Mitt problem er at hvis jeg kommer kun et par ,tre pulsslag over 175 , så blir jeg kvalm og må kaste opp hvis jeg fortsetter å kjøre i denne pulsen (kan være f.eks 6-10 km eller lengre treningsdrag ) .Føler at jeg ikke blir nevneverdig mer "sur " i beina ved 178 enn 174 .Kan løpe 10 km ved 175 pulsslag uten problem , men tåler altså ikke de 2-3 ekstra pulsslagene . 20km løpes ved 170-172 pulsslag. > > Jeg løper hver dag ,ca 90-100-km i uka , og trener da ikke over terskelen (175 ) pga nevnte problem . > (Dette fordelt på to økter med kvalitet , en lengre tur og ellers rolige 35-50 minutters turer ). > Hva kan dette komme av og hva kan event. gjøres for å få bukt med dette ? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Enkelte opplever det samme som deg. Blir man løpende i og kanskje litt over anaerob terskel for lenge, føler man seg uvel og kanskje kvalm. Dette kan skje uansett hvor frisk man ellers er. Jeg/vi pleier å gi det rådet at treningen bør ligge de få pulsslagene under dette nivået og effekten av treningen er faktisk like bra uten å plage seg selv unødig. Men er man i tvil om den totale helsetilstand er det greit med en helsesjekk hos legen med blodprøver etc. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.