Gå til innhold

Har man ett alkoholproblem når...

Anbefalte innlegg

Gjest Drankeren
Skrevet

... man drikker alene?

Som f.eks i dag har jeg ingen å drikke sammen med, de fleste er på roskilde og andre er opptatt, men jeg har lyst til å drikke litt fordet.

Har tenkt til å se litt film og sånt og drikke litt, blir sikkert full etterhvert ;)

Det er ikke akkurat første gangen jeg har gjort det, drikki alene, men det er som regel fordi det ikke er noen andre som kan da, drikker ikke for å drukne sorger eller noe sånt, bare fordi det er godt og alt blir jo litt morsomt når man er pussa, filmer blir bedre og musikk er knallbra :))

Har bare for meg det er en regel som sier om man drikker alene har man "problemer" .......

Skrevet

Synes ikke det nødvendigvis er så farlig. Gjør det av og til selv og. Det å drikke aleine er ihvertfall ikke ensbetydende med alkoholproblem selv om sikkert endel som drikker aleine har alkoholproblemer.

Jeg skal se på live earth concertene i dag og har som deg tenkt å ta meg noen øl. Tror at hvis en selv er bekymret for at en har et alkoholproblem så er det lurt å ta de signalene på alvor og lytte til de. Eller hvis de rundt en er bekymret.

Gjest ikke-alkoholiker
Skrevet

jeg foretrekker å drikke alene,men hverken jeg eller legen min ser dette som et problem.jeg liker å skrive når jeg drikker,og det er liksom ikke noe man gjør i fellesskap.

Kos deg du:)

Skrevet

tja.. men du, Roskildefestivalen var da slutt for nesten en uke siden..? :-)

Skrevet

tja.. men du, Roskildefestivalen var da slutt for nesten en uke siden..? :-)

Nei, det var Hove, det. Siste dag på Roskilde er i morra. ;)

Skrevet

Nei, det var Hove, det. Siste dag på Roskilde er i morra. ;)

Jøss. Det pleide jo alltid å være helga nærmest 1 juli. Er visst blitt gammal jeg, følger ikke med lenger ;-)

Gjest nå lo jeg godt
Skrevet

Jøss. Det pleide jo alltid å være helga nærmest 1 juli. Er visst blitt gammal jeg, følger ikke med lenger ;-)

LOL, litt flaut å være eplekjekk og bomme så det synger ja :P

Skrevet

Jeg bor alene, og jeg liker meg best alene. Og jeg drikker når jeg er alene. Kan være ukesvis uten alkohol fordet.

Føler ikke jeg har noe problem.

Jeg sitter mye på nettet og skriver med andre.

Jeg bryr meg heller ikke om hva andre mener om meg og mitt.

Kos deg :o)

Skrevet

AT du drikker alene, er nok ikke noen indikator i seg på at du har et problem.

Men hvis dette skjer OFTE, så ville jeg nok ha tenkt meg om litt...

Skrevet

Jeg synes det er helt greit å kose seg med noe å drikke alene. Men å drikke seg FULL mutters alene skurrer litt i mine ører. Det kjenner jeg bare alkoholikere som gjør.

Skrevet

LOL, litt flaut å være eplekjekk og bomme så det synger ja :P

Var jeg så eplekjekk da? Var ikke meningen det, altså :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...