Gå til innhold

kildesortering

Anbefalte innlegg

Gjest må bare spørre
Skrevet

Hvorfor har ikke Oslo kildesortering?

Skrevet

godt spørsmål! her i nordstrand bydel, har jeg kun tilgang på å sortere glass, metall, papir, restpapir og pante flasker i butikken. jeg har ikke funnet noe sted å kaste plast, selv om jeg vet at nyere bygg (f.eks der en kollega bor, på bislett) faktisk har egne steder for plastavfall. samtidig er det LANGT å gå til nærmeste kontainer for farlig avfall, og batterier/lyspærer må man samle opp sjøl og la ligge til neste gang søppelfolka plutselig bestemmer seg for å hente det (noe jeg nå har gitt opp, og heller leverer på en el-butikk i nærheten). dumme oslo.

Skrevet

godt spørsmål! her i nordstrand bydel, har jeg kun tilgang på å sortere glass, metall, papir, restpapir og pante flasker i butikken. jeg har ikke funnet noe sted å kaste plast, selv om jeg vet at nyere bygg (f.eks der en kollega bor, på bislett) faktisk har egne steder for plastavfall. samtidig er det LANGT å gå til nærmeste kontainer for farlig avfall, og batterier/lyspærer må man samle opp sjøl og la ligge til neste gang søppelfolka plutselig bestemmer seg for å hente det (noe jeg nå har gitt opp, og heller leverer på en el-butikk i nærheten). dumme oslo.

Veldig trist og leit. Det koster tross alt endel penger og tid. Og enkelte legger virkelig sjela si i å kildesortere. Selv i min kommune legges det til rette for det. Men i realiteten fungerer det ikke slink når alt havner på søppelplassen så stopper kildesorteringen og det "kunden" gjør har ikke betydd en dritt. Om man er ultraseriøst burde man vel lage seg kompost eller matkvern eller noe sånt selv. Men aldri iverden om jeg gidder det

Jeg er nok en pragmatiker når det gjelder miljøvern. Satse på teknologisk utvikling slik at det å velge miljøvennlig vil være både mest lettvint og økonomisk lønnsomt.

Skrevet

Madonna sier alle som er mot global oppvarming må hoppe. Det hjelper sikkert!

hehe. Ler litt av konserten jeg ser på. Selv om Madonna gjør en dritbra opptreden så blir det litt teit når de skal gjøre det til mer enn underholdning

Gjest prust
Skrevet

Du kan levere til avfalsplassene selv, og sortere der. Men det er tungvint!

Synes du skal skrive et brev eller en mail til Byrådsavdeling for Miljø og samferdsel i Oslo og spørre dem!

Skrevet

Veldig trist og leit. Det koster tross alt endel penger og tid. Og enkelte legger virkelig sjela si i å kildesortere. Selv i min kommune legges det til rette for det. Men i realiteten fungerer det ikke slink når alt havner på søppelplassen så stopper kildesorteringen og det "kunden" gjør har ikke betydd en dritt. Om man er ultraseriøst burde man vel lage seg kompost eller matkvern eller noe sånt selv. Men aldri iverden om jeg gidder det

Jeg er nok en pragmatiker når det gjelder miljøvern. Satse på teknologisk utvikling slik at det å velge miljøvennlig vil være både mest lettvint og økonomisk lønnsomt.

kompost hadde vært noe. men helt umulig for meg, som bor i blokk :( prøver å redusere hva vi tar inn av ting som blir søppel, men på den fronten blir man f ort litt begrensa.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...