Gå til innhold

Miste affeksjons verdi?

Anbefalte innlegg

Gjest ferri

Mamma og pappa har hele huset fult av ting som har "affeksjons verdi". Kunne sikkert fylt 1 fotballbane full av duppeditter som de bryr seg om; om man stilte alt opp side om side.

Kan vi si eller gjøre noe så de forstår at de bare må kaste disse sakene for at de skal få det bedre? I fjor så kjøpte jeg en bok til dem om, tror den het kaos kontrol.. men ser ikke ut som at det hjalp ;)

Og selv om de iblandt har motivasjon til og rydde, så blir det bare til at jeg må flytte rundt på de samme tingene fra rom til rom, eller fra kjeller til loft annen hvert år..

De bruker utrolig mye energie på og skrike og krangle, og roten til mye av dette kranglingen er at "vi" aldri kommer i orden her.

Og jeg har en utrolig sykldfølelse rundt dette. Spessielt synes jeg synd på mamma, nå som det ser ut til at jeg kommer til og flytte ut før året er omme, og jeg har ingen planer om og komme tilbake, men det føles som om jeg forlater dem, at jeg bare skulle blitt her og drite i megselv.

De har alltid hatt meg her liksom, og har alltid kunnet spørre meg om hjelp, men om gærningen nå forlater dem, så blir det bare 1 psykopat og 1 handikappa person igjen liksom.. ;(

aa.. jeg tenker for mye..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/280338-miste-affeksjons-verdi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finner du en løsning på kaste-problemet så gi meg beskjed. Mine foreldre holder på på samme måten. "Opprydning" er å flytte alt de ikke kan leve uten (og som de kanskje ikke har brukt på femten år) til et annet rom.

Fint at du skal flytte for deg selv, tror det blir bra for deg. Og når det gjelder å hjelpe foreldrene dine med å rydde, det kan du jo gjøre selv om du ikke bor der (når du selv er i form til det, vel å merke). Kanskje det blir mer effektivt når de ikke lenger kan få deg til å gjøre det "når som helst" lenger.

Hvordan går det med deg? Har tenkt en del på deg. Hadde en periode hvor jeg ikke orket å være så mye på dol, og da jeg kom tilbake var du plutselig borte.

Gjest bipolar II-diagnose

Du får snike med deg en ting eller to ut i søpla innimellom. ;P De merker det neppe om de har så mye som du sier.

Når du flytter ut får de ordne opp selv. Du har jo tilbudt deg å hjelpe mange ganger og det har de ikke benyttet seg av.

Gjest prust

Mine foreldre er også slik, særlig min mor (de bor hver for seg og har to stappfulle hus med rot). De bor alene begge to, og alle soverom er så fulle av ting, at det ikke går an å komme inn, nesten i alle fall...

Det var ikke så ille da jeg og min søster bodde hjemme, men nå er det ille! Men vanskelig å få gjort noe med.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...