Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du innspill å komme med? Vi har vært ei uke på camping og har nok blitt litt tent på å kjøpe vogn. Har du vokst opp med campingliv,eller har vogn, eller har prøvd det, så har jeg lyst til å høre deres meninger om det livet. Vi leide for ei uke, men hvordan er det med en hel sommer slik?

Vi har båt (26fot) som vi gjerne vil beholde. Ungene elsker også sjølivet,som vi. Dersom vi handler vogn, så må den være rimelig slik at vi også kan beholde båten, i allefall en sesong, så avgjøre etter det tenker jeg. Hmmm, for et luksusproblem! :)

Skrevet

Noen jeg kjenner kjøpte en brukt campingvogn for under 10 000,- den var i god stand og trengte bare litt småreparasjon før de kunne ta den i bruk.. Årsavgiften kom på rundt en tusenlapp og forsikringen var veldig rimelig. Man må jo påregne litt ekstra til bensin selvfølgelig.

Nå er det mulig de var spesielt heldige og gjorde et lite kupp der altså.

Skrevet

Noen jeg kjenner kjøpte en brukt campingvogn for under 10 000,- den var i god stand og trengte bare litt småreparasjon før de kunne ta den i bruk.. Årsavgiften kom på rundt en tusenlapp og forsikringen var veldig rimelig. Man må jo påregne litt ekstra til bensin selvfølgelig.

Nå er det mulig de var spesielt heldige og gjorde et lite kupp der altså.

Jøsses, det var jo vannvittig billig! Vi kikket på ei vogn der vi var, den kunne vi få for 20tusen men med fuktskader. Gulvet gav etter. Teltet var ganske nytt slik at man hadde bare egentlig betalt for det. Men vi ble frarådet å handle. Ikke bra med fuktskader. Ei annen vogn stod også til salgs, det hadde kommet inn bare litt vann i et vindu sa eieren. Vi hadde fukt tester med oss, og det viste seg at hele vogna var klissklass. De skulle ha 6otusen!! Huff, den skal de slite med å få solgt tenker jeg.

Skrevet

Jøsses, det var jo vannvittig billig! Vi kikket på ei vogn der vi var, den kunne vi få for 20tusen men med fuktskader. Gulvet gav etter. Teltet var ganske nytt slik at man hadde bare egentlig betalt for det. Men vi ble frarådet å handle. Ikke bra med fuktskader. Ei annen vogn stod også til salgs, det hadde kommet inn bare litt vann i et vindu sa eieren. Vi hadde fukt tester med oss, og det viste seg at hele vogna var klissklass. De skulle ha 6otusen!! Huff, den skal de slite med å få solgt tenker jeg.

Det var visst fuktskader på den vogna mine bekjente kjøpte også. Vanlig problem med campingvogner visst.. De byttet ut noe på den sa de. Det hjelper sikkert å kjenne noen som har en campingvogn de vil bli kvitt, sånn at man får vennepris.. Dere har ikke noen eldre naboer med campingvogn som aldri blir brukt, dere kan sørge for å bli kjent med? ;-)))

Gjest midia
Skrevet

Vi kjøpte vogn i vår å trives veldig godt Vi har den på fastplass og det skal etterhvert bli spikertelt og platting :)

Det vi angret litt på etter kjøpet var at vi ikke sjekket sittegruppene bedre for det viste seg at de madrassene ble vonde å ligge på. De var helt utslitt.

Vi fikk skiftet og trukket om, noe som kostet oss 8000 ekstra, da med ny skumgummi i alle seteputer og trekk på alt sammen (2 rundsittegrupper)

Vi kjøpte også en 5cm overmadrass så nå ligger vi endelig godt!

Det er kjempekoselig å komme seg bort litt og til oss som har fastplass blir det akkurat som å dra på hytta ;)

Skrevet

Det var visst fuktskader på den vogna mine bekjente kjøpte også. Vanlig problem med campingvogner visst.. De byttet ut noe på den sa de. Det hjelper sikkert å kjenne noen som har en campingvogn de vil bli kvitt, sånn at man får vennepris.. Dere har ikke noen eldre naboer med campingvogn som aldri blir brukt, dere kan sørge for å bli kjent med? ;-)))

hehe, tenke tenker......

Skrevet

Vi kjøpte vogn i vår å trives veldig godt Vi har den på fastplass og det skal etterhvert bli spikertelt og platting :)

Det vi angret litt på etter kjøpet var at vi ikke sjekket sittegruppene bedre for det viste seg at de madrassene ble vonde å ligge på. De var helt utslitt.

Vi fikk skiftet og trukket om, noe som kostet oss 8000 ekstra, da med ny skumgummi i alle seteputer og trekk på alt sammen (2 rundsittegrupper)

Vi kjøpte også en 5cm overmadrass så nå ligger vi endelig godt!

Det er kjempekoselig å komme seg bort litt og til oss som har fastplass blir det akkurat som å dra på hytta ;)

Takk for tips og innspill :) Ja jeg regner med at vi skaffer oss en :) Må snakke med ungene først, men er fristet..... Skal evt sjekke puter også ja, pruteting det ;)

Skrevet

Jeg tror ikke jeg er sosial nok til å kunne ha vogn fast på campingplass. :o) Men det ser koselig ut da.

Gjest noen råd fra en fastboende!
Skrevet

Det viktigste du kan gjøre er å kjøpe vogn uten fukt. Uansett prisklasse bør den testes.

Ellers så bruker vi kun teltet på sommeren til oppholds og vogna til å sove i så den trenger ikke inneholde så mye. Både kjøleskap og ekstra liten komfyr har vi i teltet.

Kjøp så stor vogn at teltet blir størst mulig!

Teltet bør romme både sittegruppe til mat og egen del til tv-titting.

Sett campingvogna så nærme som mulig lekeplass event. ballplass. Da er det lettere å følge med på hvor ungene oppholder seg.

Og se etter at omgivelsene inneholder mange barnefamilier. Der er det stillest om natten. Hvis det er oppsamling av enslige og ungdom blir det mer festing. Når man skal oppholde seg lenge i sesongen på camping så teller det mye!

Det er kjekt med båt og å kunne bytte på det man gjør, men obs! vær sikker på at ungene kommer til å foretrekke campingplassen fremfor båten når tiden går. Det er fordi at de får mange faste venner fra andre fastboende og det er gøy med nye bekjentskaper og veldig gøy å leke med dem!

Det å bade sammen er også kulere enn å bade alene fra en båt...

Skrevet

Det viktigste du kan gjøre er å kjøpe vogn uten fukt. Uansett prisklasse bør den testes.

Ellers så bruker vi kun teltet på sommeren til oppholds og vogna til å sove i så den trenger ikke inneholde så mye. Både kjøleskap og ekstra liten komfyr har vi i teltet.

Kjøp så stor vogn at teltet blir størst mulig!

Teltet bør romme både sittegruppe til mat og egen del til tv-titting.

Sett campingvogna så nærme som mulig lekeplass event. ballplass. Da er det lettere å følge med på hvor ungene oppholder seg.

Og se etter at omgivelsene inneholder mange barnefamilier. Der er det stillest om natten. Hvis det er oppsamling av enslige og ungdom blir det mer festing. Når man skal oppholde seg lenge i sesongen på camping så teller det mye!

Det er kjekt med båt og å kunne bytte på det man gjør, men obs! vær sikker på at ungene kommer til å foretrekke campingplassen fremfor båten når tiden går. Det er fordi at de får mange faste venner fra andre fastboende og det er gøy med nye bekjentskaper og veldig gøy å leke med dem!

Det å bade sammen er også kulere enn å bade alene fra en båt...

Takk for svar! Det blir spennende å se hva det blir til. Ja her er det ungene som må få ordet. Jeg skal saumfare en evt vogn før kjøp ja, og plass må vi også ha når vi er fem stk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...