Gå til innhold

Zopiclone sovemedisin

Anbefalte innlegg

Gjest jeg vil sove
Skrevet

Pleier å sove bra av en halv tablett, men i går bestemte jeg meg for å ikke ta noenting. Sovnet nærmere seks i morgen, og drømte vanvittige drømmer. Våknet trøtt og lurer nå på om jeg skal ta en halv sovepille.

Hvor vanedannende og farlig er dette?

Skrevet

Det er ikke farlig å bruke i riktig dose og ved behov.

Det kan være vanedannende og effekten kan avta ved langvarig bruk. Om du vil ha hele bivirkningslista gå på http://www.felleskatalogen.no

Med mindre det er helt påkrevd at du bruker disse medisinene pga livssituasjon eller psykisk helse nå så kan du jo prøve noen dager og se om du klarer å sove uten. Kanskje er ikke behovet der lengre? Kan nok hende du får litt startproblemer men at du sovner av deg selv etter noen forsøk. Andre medisiner en kan bruke ift innsovning er allergimedisin som gir tretthet. Disse fungerer kun søvndyssende i en periode før de mister sin virkning, men kan så prøves igjen etter en periode uten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...