Gå til innhold

Er super-nanny så super?

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Det forundrer meg stadig at noen foreldre fortsatt tror at høy kjeftbruk og roping fungerer.."

Jeg skjønner at du ikke har unger som totalt lukker øra og ignorerer deg når du forsøker å be dem holde opp med noe de ikke får lov til?

Hmmm....Kan det være slik at barn tilvennes roping og hyling, slik at de lærer seg å ignorere det? Å lukke øra virker som en rasjonell løsning hvis støynivået er høyt...*s*

Gjest togli
Skrevet

Den positive - helt konkrete tilbakemeldingen god oppførsel gir skaper positive assosiasjoner - så etter en tid er det ikke nødvendig med belønning, bare masse ros.

Voksne yter mer når de blir rost på jobben, barn oppfører seg bedre når tilbakemeldingene er positive.

Det forundrer meg stadig at noen foreldre fortsatt tror at høy kjeftbruk og roping fungerer..

''Det forundrer meg stadig at noen foreldre fortsatt tror at høy kjeftbruk og roping fungerer..''

Det er vel få av oss som tror at dette funker, men noen ganger er vi så slitne at det eneste vi tenker på er å få utløp for egen frustrasjon ;)

mariaflyfly
Skrevet

Men hvorfor har ting eskalert slik at bare hylig til slutt er det eneste som hjelper?

(Unntak herfra for roping i faresituasjoner etc)

Det er akkurat det jeg ikke veit...

mariaflyfly
Skrevet

Hmmm....Kan det være slik at barn tilvennes roping og hyling, slik at de lærer seg å ignorere det? Å lukke øra virker som en rasjonell løsning hvis støynivået er høyt...*s*

Hvorfor funker det å eksplodere, da?

Skrevet

I moderne hundedressur utnytter man nettopp generelle læringsprinsipper som er felles for mennesker og hunder når det gjelder enkel/basal læring. Ingen grunn til å undervurdere betydningen av positiv forsterkning,

Ser ikke noe galt å anvende slike prinsipper for å snu negative spiraler eller som en metode til innøving av nye ferdigheter, men andre prinsipper og metoder bør så avgjort også være vesentlige elementer i oppdragelsen.

Jeg ser heller ikke noe galt i det, det fungerer jo. Det er ingen grunn til å gjøre ting mer komplisert enn det trenger å være.

Gjest togli
Skrevet

Fordi ungene blir livredde såklart ;-)

Skrevet

Tror de har innebygd beskyttelse mot deg å. Mulig at de hører et svakt drønn i det fjerne.

Skrevet

Tror de har innebygd beskyttelse mot deg å. Mulig at de hører et svakt drønn i det fjerne.

Kanskje de til og med har blitt hørselsvekket etter all ropinga? ;-)

Skrevet

Kanskje de til og med har blitt hørselsvekket etter all ropinga? ;-)

Takk! Der ga du meg et nytt argument jeg skal bruke ved neste korsvei...*s*

Gjest super-mammy
Skrevet

"Det forundrer meg stadig at noen foreldre fortsatt tror at høy kjeftbruk og roping fungerer.."

Jeg skjønner at du ikke har unger som totalt lukker øra og ignorerer deg når du forsøker å be dem holde opp med noe de ikke får lov til?

Jeg har to barn med ADHD - - - -

Har lært mye av det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...