Gå til innhold

Hva har hjulpet deg mest i forhold til behandlin

Anbefalte innlegg

serenity777

Det som har hjulpet meg mest, var da en afrikansk lege forklarte meg om hiv. Jeg hadde store tvangstanker om dette med hiv. Og legen forklarte enkelt og greit hvordan det smittet og ikke smittet. Jeg ble nesten kvitt de hivtvangstankene på en dag. Vanligvis skal vist ikke slik hjelpe mot tvang, men det gjorde det absolutt i mitt tilfelle. Han demonstrerte feks at blodsøl døde da det kom ut av kroppen, og viruset med det osv. Jeg er han evig taknemmelig.

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ved tvangstanker er opplysning og korrigering av feiltanker ofte meget effektivt.

Jeg hadde en gang en pasient som mente at han på finurlig vis kunne komme til å gjøre sin bestevenns kone gravid. Ved å forklare han hvorfor dette ikke var mulig på den måten han tenkte seg, ble han langt bedre.

Foreløpig er det at jeg har skjønt at jeg har lov til å si fra når jeg er uenig. Dette fordi behandleren min gjennom lang tid har vist at hun virkelig setter pris på tilbakemeldinger, så nå tør jeg si til henne når hun er helt på en annen planet f.eks.

Dette sprer seg jo videre i andre sammenhenger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...