Gå til innhold

Jeg satt på trikken

Anbefalte innlegg

Gjest Jordbærpiken

Og så ble jeg sint for den gangen jeg flyttet og ikke fikk tilbake depositumet for de resterende mnd da de allerede hadde fått inn ny leieboer. Mange sånne ting, som jeg ikke har latt meg affisere med, som jeg ikke har reagert på.

Nå kjenner jeg at jeg blir sint, og tenker; det skal jeg IKKE gjøre igjen. Neste gang... neste gang.

Kjenner jeg er sint. Inni meg. På ting jeg ikke har reagert slik på før.

Hva skjer?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/280558-jeg-satt-p%C3%A5-trikken/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har i det siste kommet på /husket flere ting som har vært helt borte. Situasjoner fra barneskolen eller andre ting som det ikke har vært plass til oppi all smertekaoset.

Og med disse minnene følger jo også reaksjoner...som at jeg plutselig begynte å huske om mobbing, noe jeg ikke har tenkt på før. Og nå kjenner jeg på hva det førte med seg av følelser.

Og selvfølgelig minner der jeg blir sint eller flau eller tenker at det der skal jeg aldri gjøre igjen.

Vet ikke om det hjalp noe særlig...

Gjest Jordbærpiken

helt naturlig at du ble sint når du kom på det! huff...

den utleieren tenker bare penger...

er selv utleier men folk får da tilbake depositumet sitt.

Helt naturlig.

Der var det jeg lurte på. Det er helt naturlig? Fordi jeg har ikke blitt sint når jeg har tenkt på dette før. Jeg har tenkt at det er greit, at jeg sa opp for sent. Fordi det gjorde jeg. Men poenget var at de sa jeg skulle få det tilbake likevel. De var greie ellers altså.

Poenget er at jeg har aldri blitt sint når jeg har tenkt på dette før. Det er nytt at det vekker sinne i meg. Jeg merker liksom at jeg er i situasjoner, der man kan oppleve det samme, og at andre blir sånn at de sier fra, mens jeg har tenkt at det er helt greit, selv om jeg har merket hva som har skjedd.

Og ofte har jeg opplevd at andre blir sinte på mine vegne, når jeg selv ikke har syntes det var så ille.

Men nå ble jeg altså sint.

Hm. Men det er helt naturlig. Jeg er ikke så flink til sånn, vite hva som er naturlig å reagere på.

Takk :-)

Gjest Majja Kr.

Helt naturlig.

Der var det jeg lurte på. Det er helt naturlig? Fordi jeg har ikke blitt sint når jeg har tenkt på dette før. Jeg har tenkt at det er greit, at jeg sa opp for sent. Fordi det gjorde jeg. Men poenget var at de sa jeg skulle få det tilbake likevel. De var greie ellers altså.

Poenget er at jeg har aldri blitt sint når jeg har tenkt på dette før. Det er nytt at det vekker sinne i meg. Jeg merker liksom at jeg er i situasjoner, der man kan oppleve det samme, og at andre blir sånn at de sier fra, mens jeg har tenkt at det er helt greit, selv om jeg har merket hva som har skjedd.

Og ofte har jeg opplevd at andre blir sinte på mine vegne, når jeg selv ikke har syntes det var så ille.

Men nå ble jeg altså sint.

Hm. Men det er helt naturlig. Jeg er ikke så flink til sånn, vite hva som er naturlig å reagere på.

Takk :-)

jeg ville selv blitt sint om jeg hadde kommet på det mens jeg satt på trikken, hadde fått det på avstand, og ikke var i situasjonen der og da, der jeg var opptatt av å være "grei".Om du forstår hva jeg mener.

Gjest Jordbærpiken

Jeg har i det siste kommet på /husket flere ting som har vært helt borte. Situasjoner fra barneskolen eller andre ting som det ikke har vært plass til oppi all smertekaoset.

Og med disse minnene følger jo også reaksjoner...som at jeg plutselig begynte å huske om mobbing, noe jeg ikke har tenkt på før. Og nå kjenner jeg på hva det førte med seg av følelser.

Og selvfølgelig minner der jeg blir sint eller flau eller tenker at det der skal jeg aldri gjøre igjen.

Vet ikke om det hjalp noe særlig...

Det var litt annerledes enn det jeg tenkte på, fordi denne situasjonen er jo ikke så langt tilbake, jeg har vært i den, men tenkt at det var helt i orden. Jeg tilbød meg tilogmed å passe hunden deres, rett etter de sa jeg ikke fikk det likevel. Tenkte at det var helt greit. Men nå har noe i meg endret seg, slik at jeg ikke synes det er greit lenger tydeligvis, og så blir jeg så usikker på om det er normalt eller ikke.

Så bra at du tenker på situasjoner du ikke har kommet på før, og får følelser til det, kanskje nye vinklinger kommer til. Det er jo en prosess dette, man tråkler sammen et bilde av gamle ting. Hvordan man hadde det.

Takk for at du prøvde å svare på det jeg lurte på.

Håper du får en grei sommer vanilje, her har endelig solen kommet.

Annonse

Gjest Jordbærpiken

jeg ville selv blitt sint om jeg hadde kommet på det mens jeg satt på trikken, hadde fått det på avstand, og ikke var i situasjonen der og da, der jeg var opptatt av å være "grei".Om du forstår hva jeg mener.

Ja, det var det jeg lurte på. Fordi de andre gangene jeg har tenkt på det har jeg ikke blitt irritert. Bare syntes det var kjipt fordi jeg har så dårlig råd.

Men nå ble jeg altså sint, og det er naturlig :-) Så bra!

Ha en fin dag :-)

Gjest Jordbærpiken

Synst det var så fint det NHD sa i ein tråd lenger nede; positiv aggresjon kalles selvhevdelse. Det gjekk kanskje opp for deg der på trikken at du blei utnytta, og det vil du ikkje lenger.

Ja. Jeg håper jeg kan reagere raskere her og nå fremover. :-)

Forsøke på det.

Håper du nyter sommeren :-)

Gjest Jordbærpiken

Kan det kalles AHA- opplevelser, ala dette finner jeg meg ikke i, aldri mer? Nok er nok?

Det var ikke egentlig en aha opplevelse, det var mer at jeg ble forundret over at det vekket sinne i meg :-)

Kanskje var det det de kaller en aha opplevelse.

:-)

Gjest Jordbærpiken

Kjempe sunt, tegn på bedring og fremgang. Keep up the good work!

:-) Takk. Jeg blir så usikker, hva er normalt, hva er sykt, hva er greit, hva er en rullering i det syke, og når er det helt ok. Vet liksom ikke hvem jeg er lenger. Det er vel endringen det...

Takk for bekreftelsen. :-)

Annonse

Mista nikket

Det var ikke egentlig en aha opplevelse, det var mer at jeg ble forundret over at det vekket sinne i meg :-)

Kanskje var det det de kaller en aha opplevelse.

:-)

Jeg vil si at en aha opplevelse er en plutselig klarhet over enkelte ting. Som du, plutselig sint over hvordan du var blitt behandlet, for det var ikke riktig, men urettferdig. Aha, sånn finner jeg meg ikke i :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...