Gå til innhold

BMI - nesten 37

Gjest Jeg gir opp!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Gjest Jeg gir opp!!!!!!!!!

Har akkurat regnet ut at jeg har en BMI på nesten 37.

Regnet ut at jeg er 33 kilo for tung!

Eller på en annen måte, jeg er 36 cm for kort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er håp for alle! Ifjor på denne tid hadde jeg en BMI på 34, nå er den 26,5...Løsningen er å innse at man må bruke litt tid på vekttapet, selv har jeg sikkert enda ett år igjen før jeg når trivselsvekten min, men det er helt greit. Jeg har god tid jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hmpf (ok, egentlig har jeg et annet nick

Det er håp for alle! Ifjor på denne tid hadde jeg en BMI på 34, nå er den 26,5...Løsningen er å innse at man må bruke litt tid på vekttapet, selv har jeg sikkert enda ett år igjen før jeg når trivselsvekten min, men det er helt greit. Jeg har god tid jeg :-)

Hei igjen leila

Ville bare fortelle at jeg har ikke gitt opp VKA-kurset mitt (-selv om kurslederen knapt vet forskjellen på proteiner og karbohydrater..). Sakte men sikkert går det nedover, har gått ned 5 kilo på to måneder, det går ikke så fort men forhåpentligvis er det lettere å ikke gå opp igjen etterpå på den måten.

Du har jammen vært kjempeflink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonfairy

Hei igjen leila

Ville bare fortelle at jeg har ikke gitt opp VKA-kurset mitt (-selv om kurslederen knapt vet forskjellen på proteiner og karbohydrater..). Sakte men sikkert går det nedover, har gått ned 5 kilo på to måneder, det går ikke så fort men forhåpentligvis er det lettere å ikke gå opp igjen etterpå på den måten.

Hei du!!

Husk at BMI ikke viser om du har grov eller tynn beinbygning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ikke gi opp - da kan du være ganske sikker på at din BMI bare blir høyere... (snakker av erfaring...).

Jeg hadde i begynnelsen av februar en BMI over 37, og er nå nede i 34. Det går sakte, men sikkert nedover. :-)

I februar begynte jeg på Libra-kurs, og har i litt varierende grad fulgt opplegget. Hadde jeg fulgt det mer konsekvent hadde jeg kanskje hatt en litt større vektnedgang, men jeg skal ikke BARE slanke meg hele tiden heller... Har jo utrolig mange kilo igjen å ta av... Men - skal klare det! Om pluss/minus et år håper jeg å ha nådd mitt mål! :-)

Som du skjønner, anbefaler jeg virkelig deg å starte på Libra-kurs. Det er ikke alltid jeg føler like stort behov for å gå dit, eller at jeg har like mye igjen for det, men alt-i-alt vet jeg at jeg ikke hadde klart dette på egenhånd.

Libras opplegg er basert på mange og små måltider, og ellers slanking på en SUNN måte med normal (men selvsagt ganske mager) mat. Du går ikke sulten og du lærer sunnere matvaner som du også kan leve godt med ETTER at du har nådd målet ditt. (Evt. kan du også gå på oppfølgingskurs om du føler behov for det.)

Finn ut hvor nærmeste kurssted er her: http://www.libra-helse.no (det er løpende inntak, du trenger ikke vente til en bestemt kursstart-dato). Fatt mot og ring og meld deg på kurs!

Ikke gi opp, men kom igang! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen leila

Du vet hva de sier: Dess saktere det går av, dess større er sjansen for at det forblir av!

Regner med at du som meg har vært overvektig i en lang periode, så da er det helt greit at det tar litt tid. Så lenge det går rette veien til syvende og sist ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jeg gir opp!!!!!!! / men skal forsøke å

Takk til dere alle som forsøker å sparke litt trøst inn i meg.

Men Moonfairy, jeg kan altså ikke unnskylde vekten min med grov benbygning, jeg er 170 cm og veier 106 kilo. Vet at jeg vil trives med en vekt på mellom 70-75 kilo. Gikk på pulverkur for noen år siden og tok av ca 25 kilo, men de har selvfølgelig kommet tilbake + litt til.

Jeg vet at det nytter hvis man tar tiden til hjelp. Alle sier jo det. Frustrasjonen kom bare til utløp etter først å ha trengt meg inn i et bittelite prøverom, deretter gjort noen forsøk på å komme meg inn i noen ny plagg for sommeren.

Toppen av alt kom selvfølgelig når jeg så meg selv i de ubarmhjertige speilene.

Pfysj og pføy!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog

Hei

Jeg kan forstå at du er frustrert. Husk at erkjennelse er første steg på veien! Det er en fin årstid å starte med magre matvaner og mer mosjon. Sett deg små og oppnåelige mål for det, og vektnedgangen vil komme gradvis. Helsemessig har du mye å vinne på å gå ned i vekt. Din BMI er høy. Du kan muligens ha nytte av å bruke Xenical. Det er et legemiddel (tabletter som tas til 3 måltider per dag). Stoffet hinder at fett fra maten tas opp i tarmen. Dette kan bidra til vektreduksjon sammen med gode kost- og mosjonsrutiner. Diskuter problemstillingen med legen din da du eventuelt trenger resept for å bruke medikamentet. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...