Gå til innhold

Håndbagasje på flyreise innenlands

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal fly fra Trondheim til Bodø, tidlig på morgenen. Jeg tenkte å ta med div. hudpleie for å ta en skikkelig vask på flyplassen. Men da må jeg vel putte det tilbake til bagasjen som _ikke_ skal være håndbagasje!? Eller!? Hva kan man egentlig ha i veska!? Og kan man ha liten sekk? Tenkte å ha med bøker og mp3-spillere til ungene... Har dere andre tips til aktiviteter, tas de også imot med takk!

En annen ting: Er det servering ombord på sånne korte reiser!? Selv om flytiden er kort, må vi starte hjemmefra kl. 4, og frokost i bilen tror jeg blir uaktuelt. Ingen av ungene er spesielt gira på mat så tidlig. Flyet går 9.25, og er framme i Bodø 11.44 (2 mellomlandinger)

Huffa meg. Reisefeber, jeg...:-)

Skrevet

Hvis du føler behov for en skikkelig vask på flyplassen, så må du enten putte det i små beholdere som inneholder max 100 ml hver, og alt må få plass i en slik liten plastpose. Alternativt tar du vasken før du sjekker inn bagasjen, og legger det tilbake i kofferten.

Du kan godt ha med en sekk som håndbagasje. Bøker, musikk og noe å tegne på og med er kjekt for barna.

Frokosten hadde jeg satset på å ta på Værnes. De har en frokostbuffet til 89,-. Da får du så mye mat du vil + kaffe/te/melk eller juice.

Mellomste og jeg delte en slik frokost forrige uke. Jeg tok bare med en ekstra skive til henne, også delte vi juicen :)

Det er høyst sannsynlig ikke mat på flyet, med mindre du vil betale for den. Du får vel gratis te eller kaffe.

Det er ikke lov til å ha med drikkeflasker med drikke gjennom innsjekkingen, men du kan ta med en tom flaske, og få den fylt opp med vann når dere har kommet gjennom.

Husk at MP3-spillere og andre elektroniske ting ikke kan brukes under take-off og landing (mens fest setebelte-lystet lyser). Ellers går det greit.

God tur!!!

Skrevet

Hvis du føler behov for en skikkelig vask på flyplassen, så må du enten putte det i små beholdere som inneholder max 100 ml hver, og alt må få plass i en slik liten plastpose. Alternativt tar du vasken før du sjekker inn bagasjen, og legger det tilbake i kofferten.

Du kan godt ha med en sekk som håndbagasje. Bøker, musikk og noe å tegne på og med er kjekt for barna.

Frokosten hadde jeg satset på å ta på Værnes. De har en frokostbuffet til 89,-. Da får du så mye mat du vil + kaffe/te/melk eller juice.

Mellomste og jeg delte en slik frokost forrige uke. Jeg tok bare med en ekstra skive til henne, også delte vi juicen :)

Det er høyst sannsynlig ikke mat på flyet, med mindre du vil betale for den. Du får vel gratis te eller kaffe.

Det er ikke lov til å ha med drikkeflasker med drikke gjennom innsjekkingen, men du kan ta med en tom flaske, og få den fylt opp med vann når dere har kommet gjennom.

Husk at MP3-spillere og andre elektroniske ting ikke kan brukes under take-off og landing (mens fest setebelte-lystet lyser). Ellers går det greit.

God tur!!!

Tusen takk skal du ha!

Det var nok noe sånt jeg hadde forestilt meg, ja! Jeg har ikke reist etter at de nye håndbagasje-reglene ble innført, skjønner du. Og så plutselig skal man reise!;-)

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Du kan bruke det du trenger utenfor sikkerhetssonen. Gå på et toalett utenfor sikkerhetssjekken før du sjekker inn, og legg produktene i bagasjen du skal sende etterpå. Da slipper du å bruke spesialflasker og poser.

På lengre reiser tar jeg med matpakke, evt kjøper en baguett e.l og en kartong juice. Hvis ikke finnes det jo cafèer på flyplassen regner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...