jylland Skrevet 11. juli 2007 Skrevet 11. juli 2007 Hvorfor skal jeg ikke ta blodprøve til bestemmelse av serumlitiumetter etter en uke på 42 mg ? Det er noe jeg ikke trenger, da dosen er så lav, sier han Skal ikke serumlitium alltid tas 12 timer etter siste kvedsdose,etter en uke ved steady state? Hvordan er det mulig når legen sier at jeg skal ta bare morgendose nå ved oppstart fra 42 mg til 83 mg ? Nå etter en uke på 42 mg skal jeg da skal jeg ta som nevnt ta 83 mg og ikke måling før etter 12 dager. Henger dette på greip? 0 Siter
Gjest Kammja Skrevet 11. juli 2007 Skrevet 11. juli 2007 42 mg er svært lite, jeg bruker 166 mg, og jeg har et lavt speil. du er nok ikke i fare:) 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 12. juli 2007 Skrevet 12. juli 2007 Vanlig oppstart med litium bruker jeg å gjøre ved å gi 83 mg x 2 og deretter ta målinng etter en uke. Om en velger å starte med 42 mg x1 (hvorfor skjønner jeg ikke), er det unødvendig å måle allerede etter en uke. Jeg mner en uansett må ta litium x 2 per døgn og måle 12 timer etter kveldsdosen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.