Gå til innhold

Min mor legger ikke på seg

Anbefalte innlegg

Gjest Happiness
Skrevet

Min mor er 75 år gammel, har vært undervektig i snart et år nå. Hun spiser normalt, har faste tider da hun spiser, hadde en operasjon i forfjor vinter - fjernet galleblæren. Hun har får høyt sukkernivå i blodet, har nylig fått høre av sin fastlege at hun ikke må være redd for å spise, så er blitt flinkere til å spise sukkerholdig og fetere mat, men er enda noe restrektiv tror jeg. Hun klaget ofte før over at hun fikk vondt i magen av ulik type mat. Jeg skriver til deg fordi ingen forstår hvorfor hun ikke legger på seg. Jeg tror det har med angst å gjøre eller at det ligger noe annet spesifikt psykisk bak det. Jeg er 35 år, besøker henne ofte - spiser middag hos henne mange dager i uken. Jeg er uføretrygdet, har hatt en vond barndom, kan være irritert på henne fratid til annen, kanskje for ofte.Her kan jo grunnnen ligge. Jeg har hatt vonde opplevelser med fam. - ikke god kommunikasjon - har ike blitt sett eller lyttet til, noe hun vet og klandrer seg selv for. Men hun klandrer seg vel for mye og vet ikke hva hun kan gjøre for å hjelpe meg, på tross av ,må jeg si, at jeg forteller at hun må lytte mer slik at jeg slipper alltid å måtte gjenta ting. Hun har faktisk bedret seg her, vi har bedre kommunikasjon nå enn før, vet jeg, men jeg kan irritere meg sterkt over henne, har kanskje med at jeg ikke tar hensyn til hennes alder. Hun snakker aldri om sine problemer med meg. Hun har gått til psykiater og fikk god hjelp av han, (Harald Reppesgaard som nå sitter i fengsel) Ellers har hun også fått høre vonde ting fra sin sønn. Jeg forstår her jeg sitter nå at det må være flere ting hun sliter med i tillegg til at jeg irriterer meg slik... Jeg vil oppsøke psykolog sannsynligvis, men vil gjerne høre noe fra deg om ditt inntrykk fra mitt brev her. At hun klandrer seg for mye og det som følger i den setningen ser jeg at er sentralt, hun føler nok noe håpløshet - hun var FOR bekymret for meg før, bedre nå... Venter spent på tilbakemelding fra deg, vil gjerne bidra med noe positivt til henne. Mvh. Elise

Gjest også Happiness... her inne på DOL.
Skrevet

Hei. Dette er vel en av grunnene til at jeg kanskje burde hatt forbeholdt nicket mitt til mitt bruk. Har ikke gjort det altså.

Bare slik at ingen tror dette er den som vanligvis kaller seg Happiness. Men det kan selvsagt ikke du vite:o) Håper du får svar på ditt spørsmål.

Ellers er NHD sin svartjeneste av slik art at han velger selv hvilke innlegg han vil svare.

Mvh

Gjest Moderator
Skrevet

Hei. Dette er vel en av grunnene til at jeg kanskje burde hatt forbeholdt nicket mitt til mitt bruk. Har ikke gjort det altså.

Bare slik at ingen tror dette er den som vanligvis kaller seg Happiness. Men det kan selvsagt ikke du vite:o) Håper du får svar på ditt spørsmål.

Ellers er NHD sin svartjeneste av slik art at han velger selv hvilke innlegg han vil svare.

Mvh

Hvorfor ikke reservere nicket?

Mvh

happiness1365381103
Skrevet

Mvh

... Unødvendig informasjon, skulle ha regisrert deg som happiness da vet du. Og vær tydligere når du formulerer deg, slitsomt å lese inlegget ditt. Ikke for å være frekk. Mvh. Happiness

Skrevet

... Unødvendig informasjon, skulle ha regisrert deg som happiness da vet du. Og vær tydligere når du formulerer deg, slitsomt å lese inlegget ditt. Ikke for å være frekk. Mvh. Happiness

Dette navnet kunne jeg like godt,så jeg låner det jeg også;)

Gjest bipolar II-diagnose
Skrevet

Mvh

Hvordan gjør man det?

Skrevet

Jeg skulle reservert nicket til meg. Sannsynligvis for sent nå, hvis du har registrert deg med nicket. Men med tanke på alt jeg har skrevet under nicket Happiness, tror jeg ikke det er unødvendig informasjon til deg. Folk her inne vil gjerne anta at du har vært utsatt både for overgrep, samlivsbrudd og har litt av en sykehistorie. Siden jeg har vært her i en del år. Og det ville gått mer ut over deg enn meg. Derfor ville jeg si i fra. For meg er det ikke så farlig.

Jeg får opprette en ny hotmailadresse og nytt nick. Men jeg er redd nicket Happiness er beheftet med litt av hvert for deg. Hvis du har tenkt å være her en del. Søker du på nicket kan du se. Men du gjør som du vil.

Mvh

Skrevet

Mvh

Litt for sent det nå:o) Visste ikke på det tidspunkt hvordan jeg kunne opprette en hotmailadresse(kløna), også ble det ikke med meg.

Reserverer et annet nick, eller noe lignende.

Gjest Kammja
Skrevet

Jeg skulle reservert nicket til meg. Sannsynligvis for sent nå, hvis du har registrert deg med nicket. Men med tanke på alt jeg har skrevet under nicket Happiness, tror jeg ikke det er unødvendig informasjon til deg. Folk her inne vil gjerne anta at du har vært utsatt både for overgrep, samlivsbrudd og har litt av en sykehistorie. Siden jeg har vært her i en del år. Og det ville gått mer ut over deg enn meg. Derfor ville jeg si i fra. For meg er det ikke så farlig.

Jeg får opprette en ny hotmailadresse og nytt nick. Men jeg er redd nicket Happiness er beheftet med litt av hvert for deg. Hvis du har tenkt å være her en del. Søker du på nicket kan du se. Men du gjør som du vil.

Mvh

hehe..bra du sier det som det er der:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...