Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Egentlig er jeg rimelig stabil nå. Men det som er litt rart er at jeg kjenner jeg blir småmanisk av for lite søvn. I natt har jeg ikke sovet og merker at jeg er annerledes.Mindre kritisk og ikke meg selv. Jeg har selv forklart at jeg av ssri kan jeg få den litt mani følelsen.Som man kan få når man er småbrisen . lettere oppstemt etc . De episodene hvor jeg er veldig depressiv destruktiv er stort sett bare knyttet til fylla. Om det da kommer fram hvordan jeg egentlig har det. Eller hva vet jeg ikke.Jeg føler jo jeg har det rimelig greit ellers og at jeg ikke faker.

Kan folk med "lettere stemningslidelser" holde det i sjakk uten medisiner. Hvis man feks vet at lite søvn , etc eller medikamentbruk kan fremprovosere småhyper adferd.

Gjest Majja Kr.
Skrevet

hvor lenge av gangen er du "småmanisk"?

Det er en viss tidsperiode en må ha vært oppstemt for å kunne sies å ha en bipolar lidelse, hypomani som oftest 4 dager, mani en uke.

Å bli overtrøtt og hyper og flirfull av lite søvn er forholdsvis normalt.

Kan ikke si jeg vil sammenligne mine hypomanier/manier med å være småbrisen.:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...