Gjest Hilsen fra sørlendingen Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Hei dere, jeg er ei jente på 173cm, og 80 kg. Er ikke fornøyd med det, og vil ned til 74, som jeg trives med. Jeg har begynt trene på trimsykkel. Trener med 70 % av maxpuls i en halvtime 4-5 dager i uken. Ellers spiser jeg følgende: Frokost: God morgen youghurt eller en brødskive eller en bolle med havrepuff ELLER så skipper jeg hele frokosten av og til. Lunsj: En halv grov baguette med skinke og ost eller en salat med kylling Middag: Alt mulig - stort sett fisk eller kjøtt med poteter - og mye wok mat. Kvelds: Max en skive eller en bolle med havrepuff Jeg må innrømme jeg IKKE klarer holde meg unna sjokolade,og spiser ca 50 gram melkesjokoade pr dag. Nytter ikke hva dere sier , jeg er avhengig. Hva gjør jeg galt? Går jo ikke ned, men er blit noe fastere i fisken.Begnte for 2 uker siden, og har gått ned 3-400 gram. Kan jeg få tips til hva jeg kan gjøre annerledes, så blir jeg svært takknmelig 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Picaza Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Sier seg selv hva som er galt. Du spiser for lite vanlig mat (skipp ALDRI frokosten) og spiser ikke mellommåltider. I tillegg spiser du mye sjokolade. Om du ikke er villig til å kutte ut sjokoladen, kan du heller ikke forvente å gå ned noe. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hilsen fra sørlendingen Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Sier seg selv hva som er galt. Du spiser for lite vanlig mat (skipp ALDRI frokosten) og spiser ikke mellommåltider. I tillegg spiser du mye sjokolade. Om du ikke er villig til å kutte ut sjokoladen, kan du heller ikke forvente å gå ned noe. Æsj,for et kjipt svar - ang sjokoladen, altså....! hehe...men spiser jeg for lite altså? Er det ikke vanlig med fire måltider om dagen, da?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Picaza Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Æsj,for et kjipt svar - ang sjokoladen, altså....! hehe...men spiser jeg for lite altså? Er det ikke vanlig med fire måltider om dagen, da?? Tre hovedmåltider og flere mellommåltider er det beste. Spist litt minst hver tredje time. Unngå å bli sulten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fint at du sykler Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Jeg ville kuttet sjokoladen, og sett på alternativer til puffet havre, baguette og brødskive, ihvertfall valgt helgrove vareianter. "Grov" Baguette er ikke grovt. Ny merking av brød gjør det lett å velge helgrove varianter. Kantinemat er sjelden grovt. Poteter inneholder også lite fiber, så ikke spis poteter mye og ofte. Litt er greit. Pasta og ris må være naturris og helkornpasta, og la dette utgjøre en liten del av tallerkenen i forhold til grønnsaksmengden. Spis helgrovt brød, og grønnsaker og mager kjøtt eller fet fisk som pålegg om morgenen. GoMorgen er mer som lørdagsgodt å regne. Mellommåltider kan være grovt knekkebrød, eller gulrot. Ost bør være mager variant, melkefett er ikke sunt. Fett bør komme fra fisk, oliven osv. Spiser du ikke nok og ofte, stiller kroppen seg inn på sparebluss. Da forbrenner du lite. Tre hovedmåltider: frokost, lunsj og middag. Alltid. Og minst to mellommåltider. Og søtsuget gir seg hvis du er konsekvent noen uker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuji1365380447 Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Jeg går på Grete Roede nå, og veier 85 kg. Det som er den store forskjellen på den dietten du har lagt deg på og den som GR anbefaler, er at du spiser alt for LITE og for skjeldent. For å opprettholde forbrenningen så bør du spise tre hovedmåltider (frokost, lunsj, middag) og så bør du spise to-tre mellommåltider i tillegg (små). På denne måten unngår du at kroppen skrur seg ned på "sparebluss". Når du spiser så lite som du gjør nå, så tolker kroppen det som "hungersnød", og bestemmer seg for å skru ned forbrenningen for å holder på så mye kroppsvekt som mulig. Du bør nok ligge på ca 1600-1800 kcal om dagen, fordelt slik: Frokost (220 kcal) Mellom - en frukt Lunsj (220 kcal) Mellom (110 kcal) Middag (400 kcal) Kvelds ( 110 kcal) I tillegg bør du knaske i deg så mye grønnsaker som du gidder (gulrøtter, kålrabi, blomkål osv rått). Hvis du går inn på Vektklubben.no så får du gratis tilgang til denne informasjonen. Det fungerer kjempebra for meg, og faktisk så gikk jeg mer ned når jeg spiste så mye som de sa... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Jeg går på Grete Roede nå, og veier 85 kg. Det som er den store forskjellen på den dietten du har lagt deg på og den som GR anbefaler, er at du spiser alt for LITE og for skjeldent. For å opprettholde forbrenningen så bør du spise tre hovedmåltider (frokost, lunsj, middag) og så bør du spise to-tre mellommåltider i tillegg (små). På denne måten unngår du at kroppen skrur seg ned på "sparebluss". Når du spiser så lite som du gjør nå, så tolker kroppen det som "hungersnød", og bestemmer seg for å skru ned forbrenningen for å holder på så mye kroppsvekt som mulig. Du bør nok ligge på ca 1600-1800 kcal om dagen, fordelt slik: Frokost (220 kcal) Mellom - en frukt Lunsj (220 kcal) Mellom (110 kcal) Middag (400 kcal) Kvelds ( 110 kcal) I tillegg bør du knaske i deg så mye grønnsaker som du gidder (gulrøtter, kålrabi, blomkål osv rått). Hvis du går inn på Vektklubben.no så får du gratis tilgang til denne informasjonen. Det fungerer kjempebra for meg, og faktisk så gikk jeg mer ned når jeg spiste så mye som de sa... Synes du angir kalorigrensene vel høyt, det skal vel noe til å få til en rimelig vektnedgang med 1800 kcal pr døgn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuji1365380447 Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Synes du angir kalorigrensene vel høyt, det skal vel noe til å få til en rimelig vektnedgang med 1800 kcal pr døgn. Ikke når hun er såpass høy, veier 80 kg og trener så å si hver dag. Kcal forbruk handler jo om størrelse og aktivitet og alder. Unge, relativt store mennesker bruker faktisk ganske mye. Jeg trodde ikke på GR at jeg skulle ligge opp mot 1900 kcal om dagen. Jeg la meg under dette, og det skjedde ikke noe med vekten. Så overtalte kurslederen meg til å øke litt, og DA kom vektnedgangen. Forbrenningen må holdet høy, hvis du vil ned i vekt, og dette gjøres med å være aktiv, spise små men hyppige måltider, og ikke spiser for lite. Det gjør jo også at slanking er overkommelig og ikke nødvendigvis en pineprosess som mange tror det må være. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Ikke når hun er såpass høy, veier 80 kg og trener så å si hver dag. Kcal forbruk handler jo om størrelse og aktivitet og alder. Unge, relativt store mennesker bruker faktisk ganske mye. Jeg trodde ikke på GR at jeg skulle ligge opp mot 1900 kcal om dagen. Jeg la meg under dette, og det skjedde ikke noe med vekten. Så overtalte kurslederen meg til å øke litt, og DA kom vektnedgangen. Forbrenningen må holdet høy, hvis du vil ned i vekt, og dette gjøres med å være aktiv, spise små men hyppige måltider, og ikke spiser for lite. Det gjør jo også at slanking er overkommelig og ikke nødvendigvis en pineprosess som mange tror det må være. Jeg tror fortsatt at 1800 kcal er i meste laget, ikke fordi det ikke er sundt osv , men fordi vektnedgangen da ofte blir så sakte at folk gir opp underveis. Aktivitetsnivået hun oppgir er ikke oppsiktsvekkende høyt slik jeg oppfatter det. Det er forøvrig interessant å se hvor ulike anbefalinger de forskjellige vektreduksjonsprogrammene gir for tiden :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jorunn Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Jeg tror fortsatt at 1800 kcal er i meste laget, ikke fordi det ikke er sundt osv , men fordi vektnedgangen da ofte blir så sakte at folk gir opp underveis. Aktivitetsnivået hun oppgir er ikke oppsiktsvekkende høyt slik jeg oppfatter det. Det er forøvrig interessant å se hvor ulike anbefalinger de forskjellige vektreduksjonsprogrammene gir for tiden :-) Min erfaring fra det siste 1/2 året med slanking er at et så pass høyt kalorinivå gjør det lettere å holde ut slankekuren. Greit nok går det ikke fort ned, men det går jevnt ned. Et så høyt kalorinivå gir deg muligheten til å spise godt og spiser en lurt kan du spise så pass mye at du unngår følelsen av å være på slankekur. Du må også huske på at treningskaloriene skal trekkes i fra det du spiser. Legger en da de daglige kaloriinntaket for lavt, er det lett å sette kroppen inn i sparemodus. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jorunn Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Hvis du ikke har trent før, kan det være at du bygger muskler nå og dermed ikke tar av noe særlig i vekt. Det at kroppen blir strammere er jo et godt tegn. Pass på å få i deg nok riktig mat, ofte nok. max 3-4 timer mellom måltidene. det er veldig viktig å spise godt tidlig på dagen. Hos meg førte det til at søtsuget som kom påettermiddag/kveld forsvant og jeg spiser utrolig sjelden snop nå lenger. Heller får jeg ikke den hungeren om kvelden, som var vanlig før. Drikk også vann, mye vann. Jeg merker selv at hvis det er dager hvor jeg får i meg for lite vann stopper vektnedgangen opp. Prøver å få i meg mellom 3 og 4 liter med vann til dagen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hilsen fra sørlendingen Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Ville bare si tusen takk for inspirasjon og gode råd fra dere alle Takker! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.