Gå til innhold

Lov om stille om kveldene...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er denne loven?

Er det 07.00-23.00 på ukedagene og 07.00-24 i helgen (fre-lør)

Og hvor finner jeg denne loven?

Hvor mye kan man bråke (db) på en hovedvei (riksveg, fylkesveg) etter 23 på lørdag. Kan grunneiere langs denne veien nekte deg å kjøre på den offentlige veien etter kl 23??

Klør meg i hodet.... Bygdefolk er en egen rase!

Skrevet

*Flirer* Ingen kan nekte deg å kjøre på offentlig vei, bortsett fra når nødvendig vedlikehold eller ulykker tilsier det.

Men det er lov å bruke hodet da, det er _ikke_ festlig når en svææær motorsykkel freser opp det den klarer rett forbi huset kl. 3 om natta.... Det går an å ta hensyn og kjøre stille og rolig.

Skrevet

*Flirer* Ingen kan nekte deg å kjøre på offentlig vei, bortsett fra når nødvendig vedlikehold eller ulykker tilsier det.

Men det er lov å bruke hodet da, det er _ikke_ festlig når en svææær motorsykkel freser opp det den klarer rett forbi huset kl. 3 om natta.... Det går an å ta hensyn og kjøre stille og rolig.

Her snakker vi mer i retning av folk som driver onnearbeid og forflytter seg etter offentlig vei. Noen naboer til denne veien (ikke kloss oppi) sendte sure sms om at klokken var over 23...

Jeg blir helt matt av all kveruleringen det går an å få til...

Skrevet

Her snakker vi mer i retning av folk som driver onnearbeid og forflytter seg etter offentlig vei. Noen naboer til denne veien (ikke kloss oppi) sendte sure sms om at klokken var over 23...

Jeg blir helt matt av all kveruleringen det går an å få til...

Hvis det var flere traktorer, som jo kan bråke mye, somkjørte frem og tilbake mange ganger, så kan jeg faktisk skjønne dem som klager... Det _er_ irriterende, vi bor rett oppi riksveien sjøl så vi kjenner godt til problemet. :o)

Skrevet

Hvis det var flere traktorer, som jo kan bråke mye, somkjørte frem og tilbake mange ganger, så kan jeg faktisk skjønne dem som klager... Det _er_ irriterende, vi bor rett oppi riksveien sjøl så vi kjenner godt til problemet. :o)

Nei, bare en traktor, som kjørte lass hjem, og den bråker ikke mye. Vi bor også ved samme veien, eller på veien må jeg vel si, kjellerdøra tar asfalten når den åpnes, og nei,,,det bråker ikke.

Er vel mer en familie som liker å kverulere og "bestemme" det her, men skulle gjerne hatt et regelverk og forholdt meg til :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...