Gå til innhold

karbohydrat eller protein??

Gjest mania

Anbefalte innlegg

Gjest mania

Hva bør man få i seg mest av for å få best mulig effekt av slankekur/diett-karbohydrat eller protein? og hva er det mest protein i?

Hvor mange kalorier forbrenner man ved å ta 200 sit-ups,vet det er et vanskelig spørsmål å svare på ettersom det kommer an på vekt osv.,men dersom man har en BMI på ca 18?Som sagt,vet det er et vanskelig spørsmål,men hvis noen har peiling på sånn ca,vær så snill å svar.

På forhånd takk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet dette ikke er svaret du vil ha, men det er fakta:

Har man en BMI på 18 skal man ikke slanke seg, da skal man være på vakt for ikke å gå mer ned, men heller søke å øke vekta noe... En BMI på under 19-20 er definert som undervekt og kan være helseskadelig.

Spis sunn mat i normale mengder og tren moderat, slik at du kan holde deg sunn og i god form! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke BMI er en bra måte og måle formen på så om du har 15 eller 25 ville sagt meg rimelig lite. Speil, målebånd og vekt er langt sikrere måleenheter.

Akkurat hvor mye du bør ha av karbohydrater, fett og proteiner kan vel disskuteres da det finnes mange måter å gå ned i vekt på, og akkurat hva som passer deg aner jeg ikke.

Selv når jeg vil ned i vekt så passer jeg ihvertfall på å holde proteininntaket høyt, også kutter jeg ned på fett og tildels karbohydrater.

Eksempler på bra proteinkilder er kylling, kalkun, fisk, kjøtt, tunfisk osv. Stikk innom BicepsXL sin hjemmeside og du vil så vidt jeg husker finne en tabell hvor det står hva de forskjellige matvarer inneholder av proteiner, karb og fett.

http://www.tren-hardt.com/

Akkurat hvor mye du forbrenner på 200 situps aner jeg ikke, men ett bedre alternativ til disse situpsene er sykling, jogging, stepping osv. Punktforbrenning av fett funker ikke, så situps vil ikke gjøre så du mister noe mer fett på magen enn andre steder på kroppen.

Situps kan derimot gjøre så magemusklene dine blir strammere, men da er ikke 200 situps om dagen veien å gå. 15-20 konsentrerte situps i serier på 3-4 ett par ganger i uka, vil fungere langt bedre.

Vet ikke om du fikk så mye svar her jeg, men lykke til ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mania

Jeg synes ikke BMI er en bra måte og måle formen på så om du har 15 eller 25 ville sagt meg rimelig lite. Speil, målebånd og vekt er langt sikrere måleenheter.

Akkurat hvor mye du bør ha av karbohydrater, fett og proteiner kan vel disskuteres da det finnes mange måter å gå ned i vekt på, og akkurat hva som passer deg aner jeg ikke.

Selv når jeg vil ned i vekt så passer jeg ihvertfall på å holde proteininntaket høyt, også kutter jeg ned på fett og tildels karbohydrater.

Eksempler på bra proteinkilder er kylling, kalkun, fisk, kjøtt, tunfisk osv. Stikk innom BicepsXL sin hjemmeside og du vil så vidt jeg husker finne en tabell hvor det står hva de forskjellige matvarer inneholder av proteiner, karb og fett.

http://www.tren-hardt.com/

Akkurat hvor mye du forbrenner på 200 situps aner jeg ikke, men ett bedre alternativ til disse situpsene er sykling, jogging, stepping osv. Punktforbrenning av fett funker ikke, så situps vil ikke gjøre så du mister noe mer fett på magen enn andre steder på kroppen.

Situps kan derimot gjøre så magemusklene dine blir strammere, men da er ikke 200 situps om dagen veien å gå. 15-20 konsentrerte situps i serier på 3-4 ett par ganger i uka, vil fungere langt bedre.

Vet ikke om du fikk så mye svar her jeg, men lykke til ihvertfall!

Ja jeg vet at punktforbrenning av fett ikke virker så derfor jogger/sykler/går jeg tur hver dag også.Hva mener du med 3-4 sett?

Er klar over at BMI kan være litt misvisende,særlig siden jeg vet at muskler veier mer enn fett og sånn,og jeg vet at jeg har ganske muskuløs kropp så det kan sikkert være litt misvisende.

Takk for svar forresten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vet at punktforbrenning av fett ikke virker så derfor jogger/sykler/går jeg tur hver dag også.Hva mener du med 3-4 sett?

Er klar over at BMI kan være litt misvisende,særlig siden jeg vet at muskler veier mer enn fett og sånn,og jeg vet at jeg har ganske muskuløs kropp så det kan sikkert være litt misvisende.

Takk for svar forresten:)

Hvis du har en ganske muskluløs kropp så betyr ihvertfall det at du ikke har noe spiseforstyrrelser, og det å da skulle ta av litt mer fett burde ikke være noe mas.

Med 3-4 sett mener jeg 3-4 serier på 15-20 rep.

Kjør gjerne med vekter på brystet for å stresse magemusklene litt ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mania

Hvis du har en ganske muskluløs kropp så betyr ihvertfall det at du ikke har noe spiseforstyrrelser, og det å da skulle ta av litt mer fett burde ikke være noe mas.

Med 3-4 sett mener jeg 3-4 serier på 15-20 rep.

Kjør gjerne med vekter på brystet for å stresse magemusklene litt ekstra.

Sorry,jeg burde kanskje skrevet at geg_hadde_ganske muskuløs kropp-dvs.før hadde jeg det naturlig uten å ha trent så veldig mye utenom en 20-30 min. gåtur hver dag.Jeg har gått ned en del siden,nå vil jeg bare gå ned litt til å prøve å holde meg der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sorry,jeg burde kanskje skrevet at geg_hadde_ganske muskuløs kropp-dvs.før hadde jeg det naturlig uten å ha trent så veldig mye utenom en 20-30 min. gåtur hver dag.Jeg har gått ned en del siden,nå vil jeg bare gå ned litt til å prøve å holde meg der.

Sikkert ikke dumt det, selv om jeg ikke har sett deg så går jeg ut ifra at du vet hva som er best for deg...

Har du prøvd morgentrening før frokost?

Tror ikke det finnes noen bedre måte å brenne fett på enn å på tom mage om morgenen kjøre en lett kondisjonsøkt på ca 45 min for så å spise en god frokost etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

glem fettmåling, bmi, karbo- og protein, og gå over til å tenke matmengde -vs- energiforbruk. Spis sunn mat etter mors gamle og gode "regler" 2 tredjedeler frukt og grønsaker, og en tredjedel med kjøtt/fisk.

[email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...