Gå til innhold

Dilemma - noen råd?


lof

Anbefalte innlegg

Som noen av dere vet har jeg en tumor (forandring) I hjernen. I følge nevrologen 'kan vi ikke utelukke at tumor kan ha betydning med tanke på hans depresjon og at det kan foreligge biologiske årsaker til dette'.

For øyeblikket prøver jeg å bli frisk bare med medisinering, noe jeg har prøvd på i 7 måneder. Av og til blir jeg bedre men så blir jeg raskt dårligere igjen. Dersom jeg ikke blir bra snart, må jeg på et eller annet tidspunkt si at nok er nok, og kreve operativt inngrep.

Men da kommer dilemmaene: 1. 'operasjon av aktuelle svulst vil kunne føre til psykiske symptomer I etterkant'

2. Operasjon er et lite håp som ligger der fremme. Dersom jeg er like dårlig også etter operasjonen, er siste håp ute.

3. Hvor dårlig bør man være før man går til dette skrittet? Det er svært vanskelig for meg å vurdere om jeg er så dårlig at dette er riktig å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke noe svar på det du spør om, men har lyst til å si til deg at jeg kjenner flere som har hatt svært langvarige depresjoner og som har blitt bra. En venninne av meg med bipolar lidelse har nettopp blitt bra av en depresjon som faktisk har vart i 18 måneder. Hun har etterhvert blitt medisinert etter alle kunstens regler, men det har allikevel tatt såpass lang tid denne gangen. Poenget mitt er vel kort og godt at du ikke bør gi opp håpet om bedring :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...

Jeg har kanskje ikke noe svar på de dilemmaene dine, men jeg kan si noe som kanskje kan få deg til å klare å holde ut depresjonen ei stund til...

Jeg har nemlig gått deprimert i seks å nå, oppsøkte ikke hjelp før for to år siden. Siden da har jeg prøvd uttallige medisiner og kombinasjoner av disse. Først nå(nesten på "6års dagen" for depresjonen) har jeg kommet meg utav den.

Jeg håper du klarer å holde ut ei stund til, det vil komme bedre tider, men nå i "starten" vil det gå noen skritt fremover OG bakover før det blir bedre...

Sender deg noen klemmer om du vil ha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...